Gå til innhold

14 dagers tur til USA

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noe erfaring med ferier til amerika ?

Jeg har lyst til og ta meg en tur dit , Tenke Seattle

Har sett på noen flybiletter og ingen billigere en ca 6500 kr hittill

Jeg lurte på ca hvor mye penger jeg bør belage meg på og bruke i løpet av 14 dager

Jeg skal ikke kjøpe noe spesielt der nede , Jeg kommer nok ikke til og spise på fancy utesteder mere en kanskje 1-2 ganger og jeg kommer til og ha med meg så mye jeg kan for og spare mest mulig .

Jeg vil også bo billigst mulig for eneste tiden jeg kommer til og tilbringe på hotell/motell er om natten (kanskje :p ) . Men et sted må jeg ha tingene mine

Er det noen tips til denne reisen ? Jeg vil jo se litt forskjelige ting der nede så må regne med noen utgifter jeg ikke er klar over at jeg skal ha om det for eksempel er noe show der som er interesangt .

Det blir en god stund til denne reisen for først må pengene tjenes men jeg er flink til og spare om jeg vet hva jeg skal bruke dem til !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør regne omtrent 1000 kr om dagen. Dette bør være nok til å dekke både hotell og mat (500 kr pr dag hotell + 500 kr for mat og andre aktiviterer), men da lever du jo ikke spesielt luktrativ. Så for 14 dager ville nok jeg personlig ha satt av nærmere 20k. Ja, det er mye penger, men er jo stusselig å dra til USA for å spare penger ;-)

Lenke til kommentar

Ja , jeg tenkte litt på det i dag og i går og ser for meg at utenom de " faste kostnadene " som reise og opphold vil jeg nok ha værtfall 15-20.000 kr og rutte med , men 500 kr natta for hotell kommer jeg nok ikke til og betale skal nok finne et billigere sted . Til og med et sted hvor det kan være rimlig og leie for en 2 ukers periode . Har sett at noen leier små hybler/leiligheter for under 2500 kr for 14 dager men er nok litt vanskelig og få tak i kanskje

Lenke til kommentar

Dyrt og dyrt. Jeg vil påstå at det er en temelig bra pris.

Seattle er omtrent så langt øst som en kommer i USA.

Om du kjøper flere enkeltbilletter vil du ikke ha sikkerheten ved at flyselskapet har ansvar for å få deg videre om du mister en overgang. Det å finne nasjonale flygninger fra samme flyplass, og komme seg til rett terminal, kan også være en utfordring.

Dersom dette er snakk om en tur i sommerferien så er det faktisk litt tidlig å finne de billigeste billiettene.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Mye dyrere å kjøpe billetter lokalt også. Direkte svindyrt å fly innenlands, akkurat som i Norge. I tillegg til at du ikke får fordelene som StoreMyen nevner. Så like greit å kjøpe alt i en pakke.

Forøvrig er de billigste billettene tilgjengelig 9 måneder før avreise, og igjen 3-4 uker før avreise viser statistikken. (Leste det på en nettavis så kan ikke bekrefte da jeg ikke har link) Men av erfaring stemmer dette ganske bra.

Lenke til kommentar

I Seattle kan jeg anbefale American Hostel (http://www.americanhotelseattle.com/). Hvis du klarer deg med hostell-standard, kommer du langt med dette.

I Seattle er det også gratis buss i downtown, så det å komme seg rundt er ikke vanskelig. Baseball, football og soccer stadion ligger ikke langt unna heller, anbefales å ta seg en tur!

Når det kommer til mat, kommer det jo selvfølgelig an på hvor mye du spiser, og hva og hvor. Du kan kjøpe mat som du lager selv på hostellet, eller spise på en av mange fastfoodrestauranter. Du trenger ikke lete lenge ;)

Og når du er i Seattle så er det noen ting du bare må besøke. Space Needle er et must, og jeg vil også anbefale EMP museet. Og litt nord for selve Seattle, har de et nordisk museum, som også bør besøkes :)

Dyrt og dyrt. Jeg vil påstå at det er en temelig bra pris.

Seattle er omtrent så langt øst som en kommer i USA.

Jeg tror du mener vest... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...