hakonvl Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Hei Kjøpte meg HTC Desire S for en liten stund siden, og er kjempefornøyd bortsett fra noe kluss med kontaktene jeg importerte. På den gamle telefonen (Fra SE og Nokia) lagret jeg flere nummer på samme kontakt, men da jeg importerte de til Desire S ble alle kontaktene splitter, slik at alle kontakter fikk en duplikat med "/n" pr. nummer jeg lagret, hvor n er duplikat nummeret. F. eks hadde jeg en kontakt kalt "Kontakt1" med ett mobilnummer og ett fastnummer. Denne kontakten ble nå splittet til "Kontakt /1" med mobilnummeret, og "Kontakt1 /2" med fastnummeret. Finnes det noen måte jeg automatisk kan rydde opp i dette på? Vet jeg kan gjøre det manuelt på flere måter, men det blir fort en ganske tidkrevende prossess. Synkroniserer kontaktlista opp mot Google om det skal ha noe å si. Den gamle telefonen har jeg også liggende om den trengs. Takk Lenke til kommentar
teitur Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Synkroniserte du kontaktene med Google for å overføre dem, eller gjorde du det på en annen måte? Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Nei, om jeg husker riktig kopierte ejg de via SIM-kortet. Google-kontaktene kom etterpå, slik at jeg kan ha felles kontaktliste på mobil og Thunderbird. Tenkte at om jeg ikke går ryddet opp i dette på mobilen, så kanskje jeg kan gjøre det på PC Lenke til kommentar
kverna Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Borte Endret 10. november 2011 av kverna Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 SIM-kort støtter kun et nummer pr. kontaktnavn, så om du gjorde det den veien så er det under kopiering fra gammel telefon -> SIM at oppdelingen har skjedd. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Mhm, må vell finne en måte å kopiere de mellom telefonene da. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 På SE-telefoner (dumbphones) mener jeg du kunne lagre kontaktlista som csv-fil (litt usikker på navnet er riltig). Dette formatet var i det minste støttet på gamle desire så jeg tipper det fortsatt er det, og såvidt jeg husker beholdt jeg da også strukturen. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Skal sjekke om jeg kan gjøre det. Desire S kan importere og eksportere CSV, så om jeg får det til så går det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå