Gå til innhold

Hjelp til å velge nytt skjermkort.

LaffyWins

Anbefalte innlegg

Hei hadde tenkt meg ett nytt skjermkort.

Specsa på pcen er nå:

AMD Athlon II X4 630 Processor

4 GB RAM

ATI Radeon HD 5750

Har ikke så mye peiling på skjermkort da jeg aldri har byttet ett før. Men har sett på noen og lurte på om de her er bra:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627428

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639513#extra

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646720#reviews

De er i to forskjellige prisklasser og lurer på om hvilken som kunne ha passet best for min pc, eller om dere har noen andre anbefalinger? :!:

Tenkte å spille spill som Skyrim, BF3 osv og lurte på om pcen min kunne dra de spillene bra vis jeg hadde kjøpt ett av de skjermkortene.

Endret av LaffyWins
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, det er klart. Men den tanken som slo meg er at prosessoren ikke vil bli en like stor flaskehals med HD6870/HD6950 i forhold til GTX570/HD6970. Så et kjøp av sistnevnte nå vil ikke gi særlig bedre ytelse enn førstnevnte(, er mine tanker).

Men det er jo, som du sier, uten tvil at en oppgradering fra HD5750 er det beste han kan gjøre.

-Deluze

Lenke til kommentar

Vet at jeg må ha 2x6pin PCIe-tilkoblinger har allerede prøvd dama sitt HD 6850 kort og dette funket kjempe bra. Men inni pcen hennes så det helt annerledes ut, de 2x6pin PCIe-tilkoblingene hennes var separate, mens inni pcen min så det ut som de satt sammen, var bare 1 ledning og at den andre tilkoblingen kom ut fra den første. Har dette mye og si for ytelsen og skal det funke? vis dere skjønte hva jeg mente?

Endret av LaffyWins
Lenke til kommentar

Jeg ville gått for XFX Radeon HD 6950 seff, men der finnes utallige bra alternativer der ute(jeg kjører 6870 i Battlefield 2 som funker greit, men seff, mer er bedre :p ).

Men jeg ser du har 4GB minne... kjører du 64bit OS ville jeg opg til 8GB. Du vil merke god forsjell i spill etc da(har nettopp gjort det selv).

Så er det CPU din :) Nå følger jeg ikke med AMD for tiden, men finnes det en opg der uten skifte HK etc?

Lenke til kommentar

Nei, dette er ikke noe du må. Bytt ut skjermkortet først, så tar du det heller der i fra.

Om du ikke får den ytelsen du ønsker deg kan du heller begynne å spare til neste oppgadering (da prosessor og hovedkort sannsynligvis).

Mer enn 4 GB minne trenger du ikke til spilling.

-Deluze

Edit: formaterte tekst

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Det er 2 og jeg har allerede prøvd HD 6850 som krever 2, men den pcen jeg lånte kortet fra hadde 2 separate ledninger til de kablene, mens min hadde 2 som satt sammen på en måte. Det er 1 ledning til 1 6 pins PCI-e kabel, så kommer det en liten ledning fra den ene PCI-e utgangen og ut fra den så kommer den andre 6 pins PCI-e utgangen. Min ser på en måte sammensatt ut siden det bare er en ledning men 2 utganger. Mens den jeg lånte kortet fra hadde 2 separate ledninger til hver kabel. Så lurer på om dette har noe å si for strøm tilgangen elns? Min pc er gamlere enn den jeg lånte skjermkortet fra btw.

Vet ikke helt det med PSU er det en annen måte å finne ut dette enn og åpne pcen igjen? Det kortet jeg lånte krevde 500watt og det kortet jeg skal kjøpe krever 550 watt tror jeg, er det en stor forskjell?

Lenke til kommentar

Vet ikke helt det med PSU er det en annen måte å finne ut dette enn og åpne pcen igjen?

Hvis du har kjøpt PCen ferdigbygget er det muligens et klistremerke under kabinettet der det står spesifikasjoner. Og hvis du har kjøpt den på nettet kan du sjekke nettsiden du kjøpte den på under "min side" eller noe ligende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...