Rainy Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Jeg har lenge hatt lyst på et skikkelig kamera, dvs dslr. Ulempen er at det nok blir såpass stort at jeg ikke kommer til å gidde å drasse på det.. Så da blir kompromisset et hybridkamera tror jeg.. Men hvilket er best? Tenker i prisklasse opp til 4000, men jo mindre jo bedre Endret 9. november 2011 av Rainy Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Med hybrid-kamera, tenker du da på modeller som Panasonic GF3, Olympus E-PL3, Sony NEX-5 osv. Eller tenker du på den gamle forståelsen på hybridkamera - de som i dag gjerne kalles super-zoomer? edit: Ser det er den første gruppen du tenker på. Modeller i fornuftig prisklasse er Panasonic GF2 og Samsung NX100. Endret 9. november 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
Rainy Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Med hybrid-kamera, tenker du da på modeller som Panasonic GF3, Olympus E-PL3, Sony NEX-5 osv. Eller tenker du på den gamle forståelsen på hybridkamera - de som i dag gjerne kalles super-zoomer? edit: Ser det er den første gruppen du tenker på. Modeller i fornuftig prisklasse er Panasonic GF2 og Samsung NX100. Ja, er førstnevnte gruppe jeg tenker på. Har lurt litt på Panasonic GF3, men vet ikke helt. Vil gjerne ha erfaringer! Kommer til å bli brukt til å knipse litt bilder av kidza og litt urban fotokunst.. Dvs litt av hvert.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Ja, er førstnevnte gruppe jeg tenker på. Har lurt litt på Panasonic GF3, men vet ikke helt. Vil gjerne ha erfaringer! Kommer til å bli brukt til å knipse litt bilder av kidza og litt urban fotokunst.. Dvs litt av hvert.. Største ankepunktet til GF3 er at den ikke kan brukes sammen med ekstern blits - de innebygde blitsene er og blir for dårlige. GF2 er litt større, men har den muligheten og er vel noe rimeligere. Lenke til kommentar
Rainy Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Pr nå tror jeg ikke jeg kommer til å gå til innkjøp av ekstern blitz, men man vet jo aldri. Ser f.eks. på elkjøp at prisen på GF2 og GF3 er lik. Lenke til kommentar
jonash92 Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Pr nå tror jeg ikke jeg kommer til å gå til innkjøp av ekstern blitz, men man vet jo aldri. Ser f.eks. på elkjøp at prisen på GF2 og GF3 er lik. hadde godt for gf2 av de 2.tror ikke gf3 har stereo mic heller, noe gf2 har. Lenke til kommentar
Rainy Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 hadde godt for gf2 av de 2.tror ikke gf3 har stereo mic heller, noe gf2 har. Stemmer det. Står for øyeblikket mellom gf2 og sony nex 5. Sistnevnte pga pris. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Stemmer det. Står for øyeblikket mellom gf2 og sony nex 5. Sistnevnte pga pris. Pris er forsåvidt en viktig faktor. Men det er også viktig å tenke på om du skal kjøpe fler objektiver. Hvilket system har det beste utvalget da? Lenke til kommentar
Rainy Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Pris er forsåvidt en viktig faktor. Men det er også viktig å tenke på om du skal kjøpe fler objektiver. Hvilket system har det beste utvalget da? Magen roper Pana, mens lommeboken Sony.. Vanskelig.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Magen roper Pana, mens lommeboken Sony.. Vanskelig.. I slike tilfeller pleier jeg å følge magen. Så får det heller gå noen uker uten moro. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 (endret) Har du sjekket Samsung NX100, der får du mye for pengene, samt at de har et bra utvalg av objektiver. Her har du også Erfaringstråden for Samsung NX-kameraene. Endret 11. november 2011 av Nautica Lenke til kommentar
QUiPS Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Stemmer det. Står for øyeblikket mellom gf2 og sony nex 5. Sistnevnte pga pris. Pris er forsåvidt en viktig faktor. Men det er også viktig å tenke på om du skal kjøpe fler objektiver. Hvilket system har det beste utvalget da? Man kan jo få kjøpt adapter til nex-5`en slik at man kan bruke flere objektiver. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Man kan jo få kjøpt adapter til nex-5`en slik at man kan bruke flere objektiver. Samma type adapter finnes til µ-4/3 systemet så der jevner det seg ut. Og med disse objektivene, så blir det manuell fokus. Det er det ikke alle som synes er kult. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Sensoren i NEX-5n er bedre enn Pana GF3, den er større og betydelig bedre på høy ISO. Sjekk sammenlignende tester på dpreview. Fra og med ISO 3200 og opp er NEX-5n overlegen. Dog har du et bedre objektiv valg for Pana. Jeg var og prøvde begge disse i en lokal fotobutikk, for ine hender var det NEX-5n som var klart best. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Hvis det er kamerhus og i utgangspunktet kun et objektiv du tenker på må du prioritere. Jeg forstår det som at alternativene er GF2/GF3 med 14-42 eller NEX-5 med 18-55. NEX-5 gir bedre ytelse på høy Iso, viktig hvis bilder i dårlig lys er høyt prioritert. GF2/GF3 gir raskere autofokus og marginalt mindre størrelse og vekt når du regner med objektivet. GF2 gir også mulighet for å bruke ekstern blits. Venter du litt og kjøper Panasonics nye 14-42 X sammen med GF3 får du en vesentlig mer kompakt pakke, men prisen blir nok en del høyere også. Lenke til kommentar
Rainy Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Må si jeg har begynt å vurdere Samsung NX 11 også.. Sony er forsåvidt ute av bildet pr nå.. Innspill anyone? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Må si jeg har begynt å vurdere Samsung NX 11 også.. Sony er forsåvidt ute av bildet pr nå.. Innspill anyone? Hopp litt tilbake i tråden og prøv en gang til...utvalget av objektiver er ikke bra i dette formatet heller, og Samsung står helt alene her. Hvis de finner ut at salget er for dårlig over tid så legger de ned dette garantert over natta. Vurdert og testet flere hybrider fra ulike produsenter, og er strålende fornøyd med Olympus E-P3 om dagen. Hvis man vil ha noe som er mindre med bedre ISO og autofokus så er nye Nikon 1 serien noe å vurdere. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Nei, tror ikke Samsung legger inn årene med det første, "Samsung Digital Imaging Co., Ltd." driver ikke bare med NX-kameraer, er relativ store på militær digital utvikling også. Samsung Digital Imaging Co., Ltd. offers photo and video imaging technology, digital cameras, and digital camcorders in South Korea. The company's digital cameras include digital SLR cameras, NX cameras, compact cameras, and lenses. It also offers accessories, such as li-ion battery pack, carry case, electronic viewfinder, GPS module, and filters. In addition, the company provides various camcorders, such as high-definition (HD) camcorders comprising full HD camcorders, smart pocket camcorders, full HD SSD camcorders, full HD pocket camcorders, and high definition camcorders; and standard definition camcorders consisting of compact memory card camcorders, ultra compact camcorders, memory card camcorders, and DVD camcorders. Further, it offers camcorder accessories, including camcorder starter kits. The company is based in Suwon Si, South Korea. As of April 1, 2010, Samsung Digital Imaging Co., Ltd. operates as a subsidiary of Samsung Electronics Co., Ltd. Endret 15. november 2011 av Nautica Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Etter hva jeg kan se på div nettbutikker og ebay feks så er vel Samsung NX ett av de systemene med minst tilbehør, adaptere for andre objektiver osv. Skader ikke å kjøpe ett etablert merke, selv om Olympus eiere er vel kanskje uenig om det om dagen Det finnes jo også de som er født med ett syndrom som gjør at de ala en tvangshandling må kjøpe ett marginalt merke kun fordi det er ett marginalt merke og på ingen måte bedre enn resten av røkla. Kjenner ingen Pentax eiere så har ikke fått sjansen å spørre de * * = spøk for de som ikke skjønner sånt Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Etter hva jeg kan se på div nettbutikker og ebay feks så er vel Samsung NX ett av de systemene med minst tilbehør, adaptere for andre objektiver osv. Skader ikke å kjøpe ett etablert merke, selv om Olympus eiere er vel kanskje uenig om det om dagen Er enig i det, men personlig så synes jeg at Samsung har et spennende konsept og de lover relativt hyppige lanseringer av ny objektiver, men så er spørsmålet om hvilken objektiver man trenger, og trenger man spesielle objektiver får man adapter/overganger til de fleste andre kameramerker. Hvis ikke Canon får ut fingeren snart blir det nok et Samsung på meg, liker tanken på en relativ stor bildebrikke på små kameraer. Edit:byttet lenke. Endret 15. november 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå