Gå til innhold

Grill en kristen! :)


Anbefalte innlegg

Det må oppleves, den roen og freden en får. Noen her inne sier at vist en vokser opp i en kristen familie, da vil en bli påvirket og bli kristen og altså være hjernevasket. Jeg er oppvokst i en new age familie, ingen kristne der verken forldre eller søsken, men fant nå frem til slutt alene....etter og ha kastet bort de første 35 årene av livet mitt da. Så at påvirkning fra foreldre er det som gjelder, tror jeg ikke noe på.

 

Hvorfor tror kristne at de har et mer meningsfyllt liv fordi de tror på påstander i en gammel bok?

 

Hvem er det som lærer dem å tro dette?

Om det er mitt innlegg du refererer til så påpekte jeg spesifikt miljø, som inkluderer sosialisering med andre mennesker generelt. Jo eldre man blir jo viktigere blir jo andre venner/kjærester o.l. enn hva foreldrene er på det gitte tidspunktet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må oppleves, den roen og freden en får. Noen her inne sier at vist en vokser opp i en kristen familie, da vil en bli påvirket og bli kristen og altså være hjernevasket. Jeg er oppvokst i en new age familie, ingen kristne der verken forldre eller søsken, men fant nå frem til slutt alene....etter og ha kastet bort de første 35 årene av livet mitt da. Så at påvirkning fra foreldre er det som gjelder, tror jeg ikke noe på.

 

Hvorfor tror kristne at de har et mer meningsfyllt liv fordi de tror på påstander i en gammel bok?

 

Hvem er det som lærer dem å tro dette?

 

Jepp. Jesus må oppleves :)

 

Placebo my ass. :) Den kjærligheten Gud kommer med er ubeskrivelig.

Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg aldri greid å slå meg til ro med at alt vi ikke vet om universet bare er skapt av en gud. Og jeg hadde aldri hatt fred med å anse meg selv som mindre verdt enn en person i himmelen.

 

Nettop :)

 

Det handler ikke om dette. Det handler om at man slipper jesus inn i sitt hjerte, og dermed får man fred og ro. Man trenger ikke å først overvinne alle spørsmål. Spørsmål kan man fortsatt ha. Men de finner man svar på om man leter senere. Dette må så klart oppleves.

 

Skjønner dog ikke hvor den med verdi kommer inn i bildet. Alle er like mye verdt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig med deg mrdave. Jeg ville alldri hatt tilbake mitt gamle liv, slik jeg levde det uten Jesus de første 35 årene av livet mitt ;)

 

 

Det må oppleves, den roen og freden en får. Noen her inne sier at vist en vokser opp i en kristen familie, da vil en bli påvirket og bli kristen og altså være hjernevasket. Jeg er oppvokst i en new age familie, ingen kristne der verken forldre eller søsken, men fant nå frem til slutt alene....etter og ha kastet bort de første 35 årene av livet mitt da. Så at påvirkning fra foreldre er det som gjelder, tror jeg ikke noe på.

 

Hvorfor tror kristne at de har et mer meningsfyllt liv fordi de tror på påstander i en gammel bok?

 

Hvem er det som lærer dem å tro dette?

 

Jepp. Jesus må oppleves :)

 

Placebo my ass. :) Den kjærligheten Gud kommer med er ubeskrivelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye kjekt også? folk som er intresert i meningen med livet, bra det ;) En ting må jeg si, jeg trampa ned de fleste diskusjons sider og kverulerte imot kristne lenge....før jeg ble frelst, så begynte jeg og studere bibelen selv for og kverulere enda mere mot kristne, men så skjedde det noe når jeg leste i bibelen over en periode, jeg gikk fra en som var veldig imot slikt og bare ville krangle med kristne, til selv og tro, ordet er sterkt og kan forandre mennesker, så pass dere dere som er så imot Jesus og Gud's ord ;)

 

Mye rart her ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg?"

Ja, hvorfor ropte Jesus dette? Gikk det opp for ham at han hadde levd et liv med fantasier og vrangforestilliner? Forsto han i sin siste stund at det ikke finnes noen "gud"?

 

Selv om korsfestelse uten tvil er en fryktelig måte å dø på, kan jeg ikke tenke meg at han led mer enn hva millioner av andre mennesker har gjort opp i gjennom historien. Skal hans enslige lidelse på korset liksom veie opp for alle andres synd?

 

Det er i beste fall en dårlig spøk....

 

 

Edit: Skrivefeil

Endret av insolvent
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Det står lang værre ting i Gamle Testamentet ja! Men i det nye står det kun om att ALT er tilgitt og NÅDEN er nok! :) Gamle testamenter er den gamle pakt, nye testamentet er den nye pakt.. det lærte du på barneskolen... Kristne følger den nye pakt, ikkje den gamle! Det vill ikkje sei att det Gamle testamentet ikkje er sant, og att Bibelen lyg og motseier seg... Det står masse i det gamle testamentet som er like gyldig no som då, og masse profetiar om endetida som NO går i oppfyllelse! Dette gjer att Det Gamle testamentet er like sant og aktuelt som det Nye, men på en litt annen måte..

Hva får deg til å tro at muslimer følger alt som står i Koranen?

 

 

2. F.eks. att akkurat då Jesus døde vart det merka store jordskjelv og Månen var blodraud (dette skjer svært sjeldent), og Tempelduken revna! Alt dette er dokumentert, akkurat slik det står i Bibelen!! men forskarar vill ikkje høyre på det!

 

Akkurat då Jesus var fødd var det ei unormalt stor stjerne som gjekk gjennom nabolanda i øst og STOPPA (DET SKAL IKKJE VÆRE MULIG FOR EI STJERNE!!) i BETHLEHEM!! Dette vill ikkje forskarar høyre noko på! men det er sant..

I likhet med dine påstander har mange forskere kommet med logiske forklaringer på blant annet det som skjedde i Egypt.

Lenke til kommentar

Jesus vandrer slik vi skal vandre. Han vandret i ånden, tett med Gud hele livet. Når han på korset skulle ta straffen vår, trakk Gud seg helt bort fra Ham, da tok han vår plass, syndernes plass, derfor sa han som han sa.

"Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg?"

Ja, hvorfor ropte Jesus dette? Gikk det opp for ham at han hadde levd et liv med fantasier og vrangforestilliner? Forsto han i sin siste stund at det ikke finnes noen "gud"?

 

Selv om korsfestelse uten tvil er en fryktelig måte å dø på, kan jeg ikke tenke meg at han led mer enn hva millioner av andre mennesker har gjort opp i gjennom historien. Skal hans enslige lidelse på korset liksom veie opp for alle andres synd?

 

Det er i beste fall en dårlig spøk....

 

 

Edit: Skrivefeil

Lenke til kommentar

ok, men hvordan får du det til da. du sier de ti bud gjelder, men du bryter bud nr 4 hver lørdag? den skjønner jeg ikke. hvordan kan de gjelde, samtidig som du ikke følger de? og stemmer det ikke at bibelen sier at bryter du et, bryter du alle ti?

 

 

jeg legger merke til at du skriver "du tror" det ikke gjør noe forskjell. vist du vil bygge din teologi opp etter hva du tror, så er det greit, da får du ditt eget evanglium. Vist du vil følge "bibelen sier" da får du guds evanglium, og det sier det er lørdagen, mens pavemakten sier det er søndag. her velger, vil jeg følge mennesker, eller gud, de som velger søndag, velger og følge menneskebud. desverre men sant. jesus sa vist dere elsker meg da holder dere mine bud, han sa ikke vist dere elsker meg, holder dere pavemaktens bud, huske det.

 

Men ifølge mange kristne (f.eks i USA) starter uken på søndag, så den siste dagen er lørdag?

 

Smart du :)

 

For av nåde er dere frelst, ved tro. Det er ikke deres eget verk, men Guds gave. Det hviler ikke på gjerninger, for at ingen skal skryte av seg selv. For vi er hans verk, skapt i Kristus Jesus til gode gjerninger, som Gud på forhånd har lagt ferdige for at vi skulle vandre i dem. - Ef. 2:8-10.

 

Derfor trur eg att om du sett av en dag, en tell det er søndag eller laurdag, til å bruke tid på Bibel og Gud så er det bra nok. Eg trur ingen vill bli nekta inngang i Himmelen på grunn av att dei la føttene på boret på laurdag i staden for søndag.

 

KR9RR, er du en av de kristne som mener guds ti bud ikke gjelder lengre?

 

Det sa eg aldeles ikkje! Eg skreiv mi ærlige tolkning på essensen av Bibelen og du svara med å vrenge på det igjen som att eg ikkje meina att dei 10 bud gjelde!! so klart gjelde deg like masse no som då Israelsfolket fekk dei! MEN eg siterte efesarbrevet der Paulus skrivet att det er ved TRO ikkje GJERNINGER att vi er frelst! Det har med nåden å gjere, att viss du trur so er det nok! og ein del av det å tru er att du lyder Guds Ord! Viss du virkelig elskar Jesus kjem det naturlig :)

 

vist du tror det er nok og tro, alene, da tar du feil. selv satan tror. ingen bud kan frelse oss, men det at vi er frelst, får oss til og holde guds bud. du tror på den lovløse læren du merker jeg. gjelder de ti bud eller ikke for kristne mener du? kan du svare klart ja eller nei på det? ;)

 

Viss vi er ekte frelst vill vi ha som natur og holde dei 10 bud. Vi trenger dermed ikkje å repetere i oss og terpe på dei for anden vill sjølv vise oss kva som er rett og gale! Eg meiner JA att heile bibelen teller like mye, JA eg meiner att den gamle og den nye pakt er like viktige og JA eg tror att når vi feiler så er NÅDEN nok!

 

Viss vi baserer trua vår på bud og regla vill vi ikkje kunne ha det optimale åndelige livet (!), vi vill ikkje klare å stole på att det anden (husk treenigheten) viser oss er det som bibelen seier!

 

http://www.youtube.com/watch?v=5rBRDPpG1hc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...