Gå til innhold

Grill en kristen! :)


Anbefalte innlegg

spørsmål over her:

Hvorfor ble vi skapt på jorden, og ikke rett inn i himmelen?

Vil ikke gud ha alle mennesker med til himmelen? Hvis ikke, hvorfor i det hele tatt skape dem?

 

 

svar: det er lett og svare på. gud vil ha mennesker som tilber ham og velger ham frivllig, først da er det ekte. når vi av egen fri vilje velger ham, da får han ekte tilbedere. vist han skapte oss til og tilbe ham automatisk, at vi alle ble skapt rett inn i himmelen, da hadde han hatt roboter, ikke mennesker som velger gud og hans måte frivllig av kjærlighet til ham. så enekelt er det.

 

Tenk deg om, vist du skal ha et ordentlig forhold, hva blir det ut av og skape ei dame, som SKAL BO HOS DEG......imot og skape ei dame.....gi henne fri vilje....og hun velger deg.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er gud mann? Burde "han" ikke heller være intetkjønn, siden det tross alt var gud som skapte kjønnene?

 

Bibelen er jo skrevet lenge etter Jesus levde, og dermed er det heller ikke Guds ord. Derfor vil det jo være helt feil å ta alt som står i Bibelen bokstavelig. I tillegg er mye av det som står der motstridende...

Lenke til kommentar

To enkle spørsmål

Hvordan oppstod Gud/hvem skapte han?

Hva er galt med Big Bang-teorien man finner utallige beviser på?

 

1. Dette har eg svart på tidligere, men for å svare kjapt. Gud er Alfa og Omega, han er starten og enden! Han har alltid vert til :)

 

2. Eg trur att akkurat korleis Gud skapte jorda ikkje er poenget, men ATT han skapte jorda. Om Gud gjorde det med eit Big Bang eller noko anna det veit eg sannelig ikkje, men eg veit att han skapte den :)

 

I opphavet skapte Gud himmelen og jorda. - 1.Mos 1:1.

Gud skapte himmel og jord på 7 dager. Han skapte jorden først av alt. Stjernene, solen og månen lagde han dag 3.

MAO, dette stemmer ikke overens med andre teorier, som f.eks Big Bang, faktisk skjedde det i følge bibelen i motsatt rekkefølge i forhold til Big Bang-teorien.

 

Siden universet i følge bibelen var tomt(ingen stjerner, ikke noe lys, ikke noen planeter) før Gud lagde jorden, så må Gud faktisk ha produsert jorden ut fra ingenting.

Hvorfor gud etter å ha laget jorden, så solen, månen og stjernene, lagde spor etter en helt annen måte det oppstod på er ett mysterium for meg. Spesiellt ettersom han tilsynelatende ikke ville at Adam og Eva, og dermed etterkommerene, skulle ha spesiellt mye kunneskap. Han satte jo ned ett forbud mot å spise frukt fra kunnskapens tre.

Om de ikke hadde spist fra treet hadde ingen funnet de mange spor etter helt andre måter universet oppstod på...

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

flere her sier at der er motstridene ting i bibelen, kan noen legge frem eksempler?

 

alle de eksemplene jeg har sett før, kan forklares. et eksempel, det står feks at i en bestemt krig falt så så mange personer på et døgn. En annen plass i bibelen står det et annet antal personer var falt. dette kan se ut som en motsettning, men det er det ikke, grunnen er at den ene som skrev var jøde, den andre greker. jødene regner et døgn fra solnedgang til solnedgang, det gjorde ikke grekerne, derfor blir det forskjellig antall de opererer med.

 

Slik er bibelen full av eksempler, som må graves litt ekstra i, men gjør en det, finner en ut at bibelen slettes ikke er full av motsettninger.

 

eksempler på motsettninger i bibelen?

Endret av cberg70
Lenke til kommentar

Haha, fy faen.

Må le av de gretne militante ateistene her inne, virker som en liten barnehageklasse som ikke fikk is akkurat i dag, poor bastards.

 

Har et spørsmål til trådstarter:

Hvorfor gidder du å diskutere her inne på forumet? Det er jo som å slå kukken sin mot en murvegg, det gjør vondt og du kommer deg jo ingen vei. Nyter du å se de sinte og frustrerte innleggene til militant ateistene?

Kan forsåvidt se den, hadde jeg vært kristen tror jeg at jeg hadde følt det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha, fy faen.

Må le av de gretne militante ateistene her inne, virker som en liten barnehageklasse som ikke fikk is akkurat i dag, poor bastards.

 

Har et spørsmål til trådstarter:

Hvorfor gidder du å diskutere her inne på forumet? Det er jo som å slå kukken sin mot en murvegg, det gjør vondt og du kommer deg jo ingen vei. Nyter du å se de sinte og frustrerte innleggene til militant ateistene?

Kan forsåvidt se den, hadde jeg vært kristen tror jeg at jeg hadde følt det samme.

 

Hvorfor må du alltid syte om at dypt kristne får mye kritikk her inne for sin logikk?

Endret av Bunnskrap
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Adam og Eva fikk 2 sønner, Kain og Abel.

Både Kain og Abel hadde hver sin dame, hvor kom disse damene fra?

Eva var på det tidspunktet den eneste damen på jorden, og det står ingenting mer om hvor kvinnene kommer fra. Antar det vlle stått i bibelen om Gud skapte de.

Mener på det står, og at de er søstrene deres.. Might as well keep it in the family..

 

Edit: Se vers 4: http://www.bibel.no/nb-NO/sitecore/content/Home/Hovedmeny/Nettbibelen/Bibeltekstene.aspx?book=GEN&chapter=5

 

Legg også spesielt merke til alderen på disse, jeg mener, 930 år..? Og dette tror folk på..?

Endret av soulless
Lenke til kommentar

Haha, fy faen.

Må le av de gretne militante ateistene her inne, virker som en liten barnehageklasse som ikke fikk is akkurat i dag, poor bastards.

 

Har et spørsmål til trådstarter:

Hvorfor gidder du å diskutere her inne på forumet? Det er jo som å slå kukken sin mot en murvegg, det gjør vondt og du kommer deg jo ingen vei. Nyter du å se de sinte og frustrerte innleggene til militant ateistene?

Kan forsåvidt se den, hadde jeg vært kristen tror jeg at jeg hadde følt det samme.

 

Hvorfor må du alltid syte om at dypt kristne for mye kritikk her inne for sin logikk?

Jeg syter svært sjeldent, det tror jeg du er veldig klar over.

 

Kritikk? Joa, lov det. Men når du ser på postene gjennom tråden her, personer som quoter moderatorer fordi de ikke får viljen sin i tillegg til andre personer som går helt sado av den enkle grunn at de ikke får svar på spørsmålene sine i løpet av et par timer.

Det er så barnslig at jeg ikke har ord, men selvfølgelig, kos deg masse.

Lenke til kommentar

Mener på det står, og at de er søstrene deres.. Might as well keep it in the family..

 

http://www.bibel.no/nb-NO/Hovedmeny/OmBibelen/Innhold/Bibelsk-persongalleri/Kain-Abel.aspx

 

Hvor fikk Kain sin kone fra?Kain fikk en kone i fremmed land. Det har ofte fått folk til å undre seg. Hvis Adam og Eva og deres to sønner var de eneste menneskene i verden, hvor fikk da Kain en kone fra? I bibelhistorien får vi ikke svar på dette. Spørsmålet blir ikke en gang stilt.

 

En forklaring kan være at Bibelen, og ikke minst det vi kaller for «urhistorien», ikke vil fortelle en logisk sammenhengende historie. Den vil fortelle hvordan verden ble til, hva det vil si å være et menneske og hvorfor verden ser ut slik den gjør, blant annet hvordan det kom mennesker på hele jorden. Ifølge 1. Mosebok skjedde det da Kain fikk kone og barn.

Lenke til kommentar

Ikke noe i veien for at Adam skulle fått en datter når han var rundt 300 år, hvorpå hun flyttet til et annet "hjørne" av jorden (den flate skiven vet du), og at Adam fikk Abel en 200 år senere og at disse søsknene deretter giftet seg, lagde skriptet til Taboo, og døde ved fylte 1002 år..

 

Legg merke til link i forrige post:

http://www.bibel.no/nb-NO/sitecore/content/Home/Hovedmeny/Nettbibelen/Bibeltekstene.aspx?book=GEN&chapter=5

Endret av soulless
Lenke til kommentar

Haha, fy faen.

Må le av de gretne militante ateistene her inne, virker som en liten barnehageklasse som ikke fikk is akkurat i dag, poor bastards.

 

Har et spørsmål til trådstarter:

Hvorfor gidder du å diskutere her inne på forumet? Det er jo som å slå kukken sin mot en murvegg, det gjør vondt og du kommer deg jo ingen vei. Nyter du å se de sinte og frustrerte innleggene til militant ateistene?

Kan forsåvidt se den, hadde jeg vært kristen tror jeg at jeg hadde følt det samme.

 

Ja, høhø, de idiotiske fundamentale ateistene er like irriterende som fundamentale kristne, ikke sant?

 

 

 

atheists.png

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, fy faen.

Må le av de gretne militante ateistene her inne, virker som en liten barnehageklasse som ikke fikk is akkurat i dag, poor bastards.

 

Har et spørsmål til trådstarter:

Hvorfor gidder du å diskutere her inne på forumet? Det er jo som å slå kukken sin mot en murvegg, det gjør vondt og du kommer deg jo ingen vei. Nyter du å se de sinte og frustrerte innleggene til militant ateistene?

Kan forsåvidt se den, hadde jeg vært kristen tror jeg at jeg hadde følt det samme.

 

Ja, høhø, de idiotiske fundamentale ateistene er like irriterende som fundamentale kristne, ikke sant?

 

 

 

atheists.png

 

 

 

Hva er det du snakker om?

Lenke til kommentar

Tja, har noen spørsmål jeg gjerne skulle ha fått svar på.

 

1. Når den engelen kom til gjeterne var det null snø der. Det gjør at Jesus må ha blitt født senest i oktober, så hvorfor feires han i midten av desember?

 

2, Hva mener kristne om at kristendommen har stjålet det meste fra andre religioner? (vikingene feiret slutten av året i midten av desember, rundt den 23/24de, de feiret sommeren rundt den 24de juni - dvs Sankt Hans. Både Jesus og Horus ble født i en stall. Både Jesus og Osiris ble drept og våknet til live få dager etter osv. Tilfeldig? Neppe.)

 

3. Kan noen forklare Lilith?

 

4. Om Bibelen er Guds sanne ord, hvorfor er den omskrevet mange ganger, og en god del er utelatt? Til sammenlignning er Koranen uendret helt siden den ble skrevet første gang.

Lenke til kommentar

Orker faktisk ikke å lese igjennom 4 sider, men spørsmålet har helt sikkert blitt spurt før:

 

På side en var det noen som spurte om hvorfor det var så mye fælt i verden; krig, flom, jordskjelv, osv, hvis Gud var god. Da svarte du med at dette var Djevelen sitt verk.

 

Hvorfor skapte Gud Djevelen?

Lenke til kommentar

Haha, fy faen.

Må le av de gretne militante ateistene her inne, virker som en liten barnehageklasse som ikke fikk is akkurat i dag, poor bastards.

 

Har et spørsmål til trådstarter:

Hvorfor gidder du å diskutere her inne på forumet? Det er jo som å slå kukken sin mot en murvegg, det gjør vondt og du kommer deg jo ingen vei. Nyter du å se de sinte og frustrerte innleggene til militant ateistene?

Kan forsåvidt se den, hadde jeg vært kristen tror jeg at jeg hadde følt det samme.

 

Hvem var det som oppfordret til eller benyttet vold?

 

Ellers er humør ganske vanskelig å determinere utifra tekst, og ofte er det slik at hvordan du reagerer på det som blir skrevet, påvirker hvordan du opplever humøret til den som skrev det.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...