Gå til innhold

Grill en kristen! :)


Anbefalte innlegg

Fikk Jesus barn med Maria, som i sin tur fødte Jesus?

Tenk nå på treenigheten. Gud er Den hellige ånd. Jesus er Gud. Ergo, må Jesus være Den Hellige ånd....

 

Så hva blir svaret til en kristen på spørsmålet?

 

Fikk Jesus barn med Mora si, som resulterte i at Jesus ble født?

Etter som Jomfru Maria var ei Jomfru så var det ikkje nokon som fikk barn med ho, men att Jesus vart plassert i Maria! :) Kven av dei 3 i treenigheten som plasserte ham der er ikkje så veldig interessant, det viktigste er att eit av dei størte og viktigste mirakel skjedde :w00t:

En av de tre? Et det ikke et og samme vesen?

 

Sitat:

I den greske gudelæra var Dionysos son til Zevs, og vart fødd frå låret hans.(...)

 

Dette miraklet er like historisk som det Jomfrufødselen som Bibelen forteller om... Bare at i bibelen så befrukter Gud, Jomfruen Maria, som i sin tur føder Gud..

 

Eg kan ikkje gi betre svar på det dessverre, eg kan ikkje svare på alt eg heller :) Men bra spørsmål, men misstenker att du stilte det for å sette meg fast ;)

Tja... Jeg bare lurte, siden jeg har satt meg fast i dette selv. :) hehe... Poenget er at det blir slik - uansett hvor dumt det måtte lyde; når alle de kristne "sannheter" settes sammen ;)

Endret av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Djevelen har altid eit mål for auge, han skal fange oss! Han vill att flest mulig skal velge hans side og dermed komme til Helvete.

 

Hvor kommer djevelen fra da? Hvis Gud skapte alt må jo han ha skapt djevelen?

Djevelen var ein engel i Himmelen.

Står ingen ting om det i bibelen... I så fall: Hvor?

 

Han vart maktsyk og ville bli som Gud.

Er Gud maktsyk?

 

Dette førte så til att han blei kasta ut av Himmelen, og han tok med seg andre englar i fallet som no er Djevelens Englar.

Har du hentet dette eventyret i fra bibelen, eller er dette et eventyr som du har hentet et annet sted. Hvor kan jeg finne denne?

 

Då Gud skapte menneska så ville han ødelegge dei, for dei kom frå Gud. Og derfor lurt han Eva, så Adam, og resten veit du :)

Gud skal i følge bibelen ha skapt Djevelen, dersom Djevelen er er den samme som Slangen som ble omtalt i første delen av moseboken..

Gud, som da påståelig er allvitende, og allmektig, skapte denne Djevelen, slik at Djevelen kunne narre det som påståelig er våre tidligste forfedre... Hva slags grunn skulle han ha til å gjøre det, om det i utgangspunktet var et paradis her, som Adam og Eva levde i? Den eneste grunnen jeg kan komme på er at Gud i følge denne fortellingen måtte hatt et ønske om å kunne stille seg over menneske som en dommer og dømme dem for det gale de ble narret til å gjøre...

 

Djevelen er ikke noe bedre enn Gud, fordi Djevelen bare gjør det Gud har programmert ham til, og som er forutbestemt av den allmektige... Det vil si dersom han er allmektig, for om han er allmektig, så kan ikke noe skje mot hans vilje, så det som har skjedd må derfor ha vært planlagt. Men tror vi at dette er noen forklaring på hvorfor mennesker har problemer i dag? Skal vi tro på det noen fjomper i oldtiden skrev ned av fantasifulle fortellinger, som er proppfulle av dårlige forklaringer etc? Eller skal vi forholde oss til virkeligheten?

Endret av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trur dei fleste har høyrt om leiken "grill en kristen". Vi har den av og til på møte, og i mindre grupper, og vi føler att det er svært givende! Leiken går ut att ein voksen, taler eller bibellærerer eller pastor, får spørsmål fra unge som lurer på Jesus og som vill lære meir. Han vill då svare så godt han kan. :thumbup:

 

Eg er ein kristen ungdomsleiar som gjerne vill svare på det du lurer på innen Kristendommen generelt :)Eg trur att viss du lurer på noko så må du spørre nokon som kan, så fort så mulig. Og eg ønsker å hjelpe deg til å forstå ting bedre :):D

 

Så bare spør :thumbup:

Hvorfor diskriminerte Gud (Herren) handikappede?

 

3 Mos 21,16-23

 

tl;dr

 

16 Herren sa til Moses: 17 Tal til Aron og si: Gjennom alle slekter skal ingen av dine etterkommere som har en feil på kroppen, komme og bære fram mat for sin Gud. 18 Ingen som har en feil, kan ofre: ingen som er blind eller halt, ingen med en kroppsdel som er for kort eller for lang, 19 ingen som har en brukket fot eller hånd, 20 ingen som er pukkelrygget eller dverg, ingen som har en hvit flekk på øyet eller skabb eller utslett, og ingen som er skadet i pungen. 21 Ingen av presten Arons etterkommere som har en feil, skal komme og bære fram Herrens gaveoffer. Har han en feil, skal han ikke komme og ofre mat for sin Gud. 22 Han kan få spise sin Guds mat, både av det høyhellige og av det hellige. 23 Men han må ikke komme fram til forhenget og ikke tre fram for alteret, siden han har en feil; han må ikke vanhellige mine helligdommer. For jeg er Herren, som helliger dem.

 

 

Endret av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva sier du om alle de bekreftede feilene i bibelen? Hvorfor er "guds ord" feil? Benekter du disse feilene, eller aksepterer du at bibelen ikke alltid er korrekt?

 

Jeg får ikke noe svar, så jeg quoter meg selv igjen.

 

Vær meir spesifikk takk :) Få eksempel på feil, så skal eg sei kva eg meiner om det. Men sånn generelt så bruker eg Bibelen som mi lære bok og stoler 100% på den :)

Lenke til kommentar

1. Hvis alle er like mye verdt, hvorfor kommer ikke alle til himmelen?

 

2. Hvorfor er "herregud" misbruk av guds navn, mens "faen i hælvete" er å kalle på djevlen?

 

1. Det handlar ikkje om verdi, men om tru :) Gud elskar alle, men du må også elske han!

 

2. Fordi når du sei "herregud" så meiner du ikkje Gud, det er meir eit tomt ord som har mista meninga for ikkje-kristne. Gud vill ikkje att navnet hans skal bli brukt uten meining, derfor er det missbruk av Guds navn :) Men viss du sei dei banneorda som du skreiv, så tenker du ikkje på noko anna enn Helvete! Ordet Helvete veit alle kva betyr og har ikkje mista si betydning.

Lenke til kommentar

To enkle spørsmål

Hvordan oppstod Gud/hvem skapte han?

Hva er galt med Big Bang-teorien man finner utallige beviser på?

 

1. Dette har eg svart på tidligere, men for å svare kjapt. Gud er Alfa og Omega, han er starten og enden! Han har alltid vert til :)

 

2. Eg trur att akkurat korleis Gud skapte jorda ikkje er poenget, men ATT han skapte jorda. Om Gud gjorde det med eit Big Bang eller noko anna det veit eg sannelig ikkje, men eg veit att han skapte den :)

 

I opphavet skapte Gud himmelen og jorda. - 1.Mos 1:1.

Lenke til kommentar

Hvordan kan gud stå og se på at mange uskyldige mennesker(som enten ikke har hørt om gud, eller er for unge til å ha lært om gud) lider og dør uten å gjøre noe?

 

I Bibelen står det beint fram att verda er ond! Det er ikkje Gud som har gjort slik, det er Djevelen! Alt vi kan gjere er å be for dei :)

 

For mine tankar er ikkje dykkar tankar,

og dykkar vegar er ikkje mine vegar, seier Herren.

Nei, så høg som himmelen er over jorda,

så er mine vegar høgare enn dykkar vegar

og mine tankar høgare enn dykkar tankar.

- Jes. 55:8-9

Lenke til kommentar

Hva ville overbevist deg om at det ikke eksisterer noe gudommelig?

 

Eg er 100% overbevist om att Jesus er den einaste rette veg :) Men for å vende spørsmålet til; Kva skal til for en troande å miste troa? Så vert det enklare å svare :)

 

[...]

3. Vi lever i ein verden der det er unaturlig å være kristen. Det opplev eg som vanskelig, att venner kjem bort til meg og ikkje tenker på meg som en kristen og derfor oppsumerer dagen på en litt ufin måte,med banning. Dei fleste er egentlig ikkje klar over att banning faktisk er vondt for en kristen å høre.

 

 

Så hvis jeg banner, så mister du troen? Fy faen.

 

Nei, vi mister ikkje trua, då hadde det ikkje vår noken kristne igjen ;) Men vi blir triste på vegne av den det gjelder..

Lenke til kommentar

Trur dei fleste har høyrt om leiken "grill en kristen". Vi har den av og til på møte, og i mindre grupper, og vi føler att det er svært givende! Leiken går ut att ein voksen, taler eller bibellærerer eller pastor, får spørsmål fra unge som lurer på Jesus og som vill lære meir. Han vill då svare så godt han kan. :thumbup:

 

Eg er ein kristen ungdomsleiar som gjerne vill svare på det du lurer på innen Kristendommen generelt :)Eg trur att viss du lurer på noko så må du spørre nokon som kan, så fort så mulig. Og eg ønsker å hjelpe deg til å forstå ting bedre :):D

 

Så bare spør :thumbup:

Jeg har bare et par spørsmål:

 

Hvorfor ble vi skapt på jorden, og ikke rett inn i himmelen?

Vil ikke gud ha alle mennesker med til himmelen? Hvis ikke, hvorfor i det hele tatt skape dem?

 

Godt spørsmål ;) Eg kan ikkje svare 100% på det. Men eg må igjen vise til tru. Gud vill att dei som ELSKAR ha skal komme til Himmelen, derfor er vi først på jorda ei kort periode, så drar vi til Himmel eller Helvete.

 

Eg må igjen vise til Jesaja 55;

 

For mine tankar er ikkje dykkar tankar,

og dykkar vegar er ikkje mine vegar, seier Herren.

Nei, så høg som himmelen er over jorda,

så er mine vegar høgare enn dykkar vegar

og mine tankar høgare enn dykkar tankar.

- Jes.55:8-9.

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor skapte gud olje, dinosaurer og vitenskap som forteller oss at verden er 6 milliarder år gammel, og universet 12,75 milliarder år? For så å fordømme oss til helvete om vi tror vitenskapen?

 

Er gud en manipulativ sosiopat som liker å se oss lide?

 

Nei.

 

TS: Det står ingen tidsbenevnelse for de 3 første dagene i skapelsen. Natt og dag ble ikke skapt før den tredje dagen. :) Det er faktisk også vi som har oversatt ordene for de 7 periodene til "dag". I overens med grunnteksten kan det fint oversettes til perioder. Det er ikke slik at Gud ikke stemmer med vitenskap. Det er slik at unøyaktig vitenskap er feil. At jorda er mange millioner år gammel er veldig presist.

 

Det er sant, om dagane er bilde på noko veit vi ikkje, og det finn vi ikkje ut før i Himmelen ;) Men eg trur att den bebodde jord ikkje er meir enn max 10.000 år. Skjønt no snakkar ikkje for alle kristne, no snakkar eg for meg skjølv. Viss du spør 5 kristne ka dei trur om saka, kan du få 5 ulike svar ;)

Lenke til kommentar

Jesus har aldri eksistert har dem nå funnet ut, akkurat som guden Horus aldri heller eksisterte.

 

Ondskap er ett ord uten betydning, laget av kristne rett og slett, det er ikke noen som er ond, du kan ikke si at noen er ond, det er nok ett anna problem den personen har feks, anders breivik eller hva han nå heter er jo ikke ond, det blir for enkelt, han var hjernevasket, ekstrem, osv, han trodde jo det han gjor var riktig.

 

Den måtte bare ut, hater folk som snakker om onde folk, som om det ordet betyr noe.

 

Det der var tynne påstandar ;) Eg trur att ingen mennesker er 100% onde eller 100% gode, for vi er mennesker. Når det gjeld Breivik så var nok han besatt av Djevelen, ikkje noko anna!

Lenke til kommentar

 

Dei fleste er egentlig ikkje klar over att banning faktisk er vondt for en kristen å høre.

 

 

Det er heller ikke jeg. Hvorfor er det vondt å høre?

Personlig, hvis jeg snakker med en person som benytter seg av banneord opptil flere ganger i de fleste setningene han/hun sier, tenker jeg bare at vedkommende har et lite ordforråd og tar meg sjeldent nær av det.

 

Og et spørsmål til: Hva skjer hvis jeg tror på Gud, men ikke på Djevelen og Helvetet?

Lenke til kommentar

jesus har helt klart eksistert, det er der ingen tvil om. heller ikke hans oppstandelse er der noe tvil om. Jeg blåste de første 35 årene av mitt liv med og være veldig imot kristendom og jesus, heldighvis kom jeg til hektene, og har alldri hatt det så bra som de siste 5 årene med jesus i livet mitt, det kan anbefales på det sterkeste ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...