Gå til innhold

Grill en kristen! :)


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke dårlig rygg, jeg har veldig sterk rygg.

Problemet til de religiøse som går rundt og påstår at guds design er så fantastisk og feilfritt har rett og slett ikke greie på hva de sier... For er det noe vårt skrog IKKE er så er det feilfritt...

 

Ett annet problem er at dette blir tatt opp i en kontekst hvor det ikke har blitt diskutert at "guds design er feilfritt... skrog etc" :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... Gud er patetisk, en ond tyrann som ønsker å detaljkontrolere hele våre liv...

Om det er som du sier, at gud er allestedsnærværende og han faktisk ER Gud, så ville han jo måtte se våre private sfærer uansett.

Like I care... Tror du da at denne Gud hadde brydd seg om det?

Jeg vet ikke hvor mange drap det skjer rundt om kring i verden, og hvor ofte det skjer... Men jeg antar at det kanskje skjer et drap i sekundet eller noe sånt på verdensbasis... Disse drapene tror jeg er mer underholdende for en blodtørstig Gud, enn litt uskyldig analsex... Analsex er tross alt ikke noe mer enn det å putte snoppen inn i bakenden (anus) på noen, og bevege den ut og inn...

 

Man skal være bra tåpelig dersom man påstår at dette er en alvorlig "synd" ... Bare fordi man ikke kan massereprodusere syndere på denne måten, så betyr ikke det at det er synd! Nei, snarere tvert i mot, man skulle jo tro at analsex er og var en god kristen dyd.. Og det kan jeg begrunne med de samme argumentene for det å bli nonne... I følge Paulus er det å ikke få barn, en svært bra ting... Det står ingen ting i bibelen om det at: "Det er om å gjøre å produsere så mange barn som overhodet mulig" ... Nazistene derimot, har jeg hørt, ønsket det...

 

Jeg vil faktisk påstå at du selv er mer allestedsnærværende siden du klarer å fange opp en allmektig gud og når han sniker i dine private sfærer, da må det jo kunne sies at du selv har større evner som klarer å fange opp DETTE igjen. :tease:

Vel... Jeg har tatt et oppgjør med mine tidligere vrangforestillinger som befant seg i den gamle barnetroen, i det såkalte "gamle mennesket" ... Og er nå åndelig fornyet.. :w00t:

Endret av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så mange kristne som anser dette som det viktigste i bibelen?

Hvor har du dette i fra?

Jeg har det fra tidligere erfaringer på forum. Dette er et tema som ser ut til å vekke liv i kristne... Desto mer prat på dette det blir, desto fler kristne "popper inn på forumet" som ikke har vert der før... Merkelig dette du?

Endret av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke vær så naivt å tro at jorda er universets midtpunkt.

Kanskje de ikke visste bedre i middelalderen, men vi lever i 2011.

Etter å ha sett på nyhetene i 10 min skjønner man at vist det hadde eksistert en gud(noe som det selvsagt ikke gjør), så hadde han forlatt oss for lenge siden.

 

Vil bare kommentere den siste delen av posten din, om jeg ikke tar helt feil tenker du på all ondskapen og urettferdigheten som finnes i verden.

 

Om en leser i Bibelen så står det at alle mennesker ble skapt med fri vilje til å velge mellom godt og ondt. Det står videre at mennesker ikke er perfekte, men at Gud har en uendelig nåde og vil tilgi de som tror slik at en kan oppnå frelse.

 

Mens vi er inne på ondskapen i verden, så forteller bibelen at det finnes onde makter som lokker mennesket til onde gjerninger (synd).

 

Det er dermed opp til hver enkelt å ta ett standpunkt om en vil leve livet sitt uten en tanke på sine medmennesker eller om en vil gjøre en forskjell og bry seg. Sistnevnte også kalt medmenneskelig kjærlighet som en kan finne igjen som hovedlæren i kristendommen og de fleste andre verdensreligioner.

 

 

 

EDIT: Svarer på den forrige posten din også KM.

 

Religion er basert på blant annet to tingn: En måte å få svar på det som "ikke kan" besvares, og for å ha kontroll må massene. Om man våkner opp og ser rundt seg, ser man at det er klare bevis på evolusjons teorien. Men allikevel prøver de kristne å få folk til å tro at jorden er tusen år gammel.Og de eventyrene som står i bibelen om Noa som bygde en ark og tok alle dyreraser i hele verden med seg i en båt. Og han som bodde inne i magen på en hval....com on! Tenk litt.

 

Det verste er at religion skaper så mange konflikter rund om i verden. Nesten alle kriger er pga. religion.

 

Ikke la dere bli hjerne vasket av religion. Tenk fritt. Ikke gjør handlinger etter hva en eventyr forfatter skrev for flere 1000 år siden. Det er mange som tror på religion fordi de er usikre og vill ha noe å støtte seg på, de er redd for døden og hva som skjer etter. Da velger de religion, for da er de "sikret" en plass i himmelen. Jeg ser på at og ikke trenge å tro på en religion er luksuriøst. Det er å være psykisk sterk. Det er å ha selv tillitt. Og ikke å trenge en gud å støtte deg på.

 

Tro er og ikke å tenke selv, det er ikke noe å skryte av. De som er ledere i religiøse sekter er slave holdere og holder menneskeheten som slaver før fantasi og tull, som har gjort så mye galskap og ødeleggelse. Religion er farlig, fordi det tillater mennesker som ikke har alle svarene til å tro de har det.

 

Vist du sier at du vet...du bare vet hva som skjer etter døden! Da lover jeg deg, du vet ikke. Hvordan kan jeg være så sikker på det? Fordi jeg vet ikke. Og du har ikke mentale krefter som jeg ikke har.

 

Dette er hvorfor anti religiøse mennesker, må slutte deres taushet og komme ut a skapet. Og de som bare ser på seg selv som litt religiøs, trenger bare å se seg i speilet og innse at den tryggheten religion gir dem, kommer egentlig med en fryktelig pris.

 

Vist du var med i en politisk eller sosial gruppe som var knyttet til like mye massakrer, homofobi, intoleranse, vold og uvitenhet som religion, hadde du sluttet i ren protest.

 

Vi lever i 21. århundre. Voks opp.

KM

 

 

Jeg mener imotsetning til deg at religion tvert imot er en god rettesnor etter livet. Som nevnt tidligere (over) er hovedlæren i kristendommen medmenneskelig kjærlighet. Konflikter pga. religion skjer, men ikke i så stor grad som du skal ha det til. Kan du nevne kriger som er blitt utløst pga. en verdensreligion og ikke ekstremister eller sekter?

 

Israel - Palestina konflikten

 

Korstogene (Over 1.000.000 døde!)

 

2. verdenskrig på en måte:

Hitler brukte kristendommen til å få makten, ble støttet av den katolske kirke og gikk hovedsaklig mot Jøder (Religion)

 

Israel - Libanon

 

"The Troubles" i Irland

 

Konflikten i Rwanda

 

Utallige borgerkriger!

 

The list goes on!

 

Så sier du at det er ekstremistene som oftest starter krigene...For meg er alle som tror på en eventyrbok som ble skrevet for mange tusen år siden og vier livet sitt til den troen ekstrem!

Endret av kmatis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så mange kristne som anser dette som det viktigste i bibelen?

Hvor har du dette i fra?

Jeg har det fra tidligere erfaringer på forum. Dette er et tema som ser ut til å vekke liv i kristne... Desto mer prat på dette det blir, desto fler kristne "popper inn på forumet" som ikke har vert der før... Merkelig dette du?

Ingen grunn til å påstå at kristne mener det er det viktigste i bibelen. At det er noe mange mener er feil og burde stoppes, ja. Men at det er det viktigste i bibelen tror jeg veldig få mener.

Endret av Aleks
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så mange kristne som anser dette som det viktigste i bibelen?

Hvor har du dette i fra?

Jeg har det fra tidligere erfaringer på forum. Dette er et tema som ser ut til å vekke liv i kristne... Desto mer prat på dette det blir, desto fler kristne "popper inn på forumet" som ikke har vert der før... Merkelig dette du?

Ingen grunn til å påstå at kristne mener det er det viktigste i bibelen. At det er noe mange mener er feil og burde stoppes, ja. Men at det er det viktigste i bibelen tror jeg veldig få mener.

Vel, det er sikkert rett at de ikke ser på det som det aller viktigste... Men det er stort sett, når sex taes opp som tema at de kristne dukker opp. Homofili er det beste eksempelet på et tema som VIRKELIG engasjerer de troende!! Da kommer det alle mulige slags troende. Troende som er vennlig innstilte, og troende som er mindre vennlig innstilte. Kristne mennesker er som regel veldig opptatt av andres privatliv, og derfor er det slik. De er veldig opptatt av å ta andre i synd. Ikke alle, men mange er opptatt av å formidle hva Guds syn på ditten og datten er... Hva som er lov og ikke lov, hva som er rent og hva som ikke er rent, hva som er naturlig og hva som er unaturlig... Og så videre... Lista er lang.

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så mange kristne som anser dette som det viktigste i bibelen?

Hvor har du dette i fra?

Jeg har det fra tidligere erfaringer på forum. Dette er et tema som ser ut til å vekke liv i kristne... Desto mer prat på dette det blir, desto fler kristne "popper inn på forumet" som ikke har vert der før... Merkelig dette du?

Ingen grunn til å påstå at kristne mener det er det viktigste i bibelen. At det er noe mange mener er feil og burde stoppes, ja. Men at det er det viktigste i bibelen tror jeg veldig få mener.

Vel, det er sikkert rett at de ikke ser på det som det aller viktigste...

Da er vi enige.

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig som har overbevist deg om at det finnes noen gud?

Har Gud gjort noe for deg, eller tatt kontakt med deg på ubestridelig vis slik at du ikke har noe annet valg enn å tro, eller bestemte du en dag: Jeg skal være kristen og tro på dette.

Er det slik at uansett hva vitenskapen beviser, så vil du blindt stole på bibelen som, om den så var ment å være guds ord i sin opprinnelige form(hvis det egentlig fantes noen "fasitbibel"), beviselig er sammensatt, redigert og håndplukket av pavemakten opp gjennom tidene?

Synes du ikke det er drøyt med et ultimatum om at jeg skal tro på noe som nekter å åpenbare seg for meg, for at jeg skal slippe å brenne i helvete, da man faktisk ikke kan velge om man skal være overbevist eller ei?

 

Det som bekymrer meg er at når folk, inkludert kristne, er død, så er vi stein død. det er ingen mulighet for å fortelle andre hva som har skjedd, ingen angrefrist eller klagenemnd, hvor man kan sutre om at man kastet bort livet sitt på å lure seg selv og andre til å blindt tro på noe så idiotisk som en "god" gud som lager en verden for å seigpine >90% av dens gjennom tidene totale populasjon. det burde være, og er for de fleste som ikke er hjernevasket fra tidlig barndom, innlysende at dette er totalt misforstått skremselspropaganda fra Kirken, eller (mer sannsynlig) fullstendig uten rot i virkeligheten. Våkn opp, du har ikke sett noen mirakler?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trur dei fleste har høyrt om leiken "grill en kristen". Vi har den av og til på møte, og i mindre grupper, og vi føler att det er svært givende! Leiken går ut att ein voksen, taler eller bibellærerer eller pastor, får spørsmål fra unge som lurer på Jesus og som vill lære meir. Han vill då svare så godt han kan. :thumbup:

 

Eg er ein kristen ungdomsleiar som gjerne vill svare på det du lurer på innen Kristendommen generelt :)Eg trur att viss du lurer på noko så må du spørre nokon som kan, så fort så mulig. Og eg ønsker å hjelpe deg til å forstå ting bedre :):D

 

Så bare spør :thumbup:

 

 

Nå har jeg ikke lest tråden igjennom enda, men kudos som går inn i dette forumet med en slik holdning.

 

Dog.. jeg forstår ikke helt hensikten med den. Er det fordi du har lyst til å spre "budskapet" eller for å teste troen din, eller er det for å bli grillet så mye at du bare trekker deg inn i "menigheten" og blir der foraltid ?

Lenke til kommentar

Trur dei fleste har høyrt om leiken "grill en kristen". Vi har den av og til på møte, og i mindre grupper, og vi føler att det er svært givende! Leiken går ut att ein voksen, taler eller bibellærerer eller pastor, får spørsmål fra unge som lurer på Jesus og som vill lære meir. Han vill då svare så godt han kan. :thumbup:

 

Eg er ein kristen ungdomsleiar som gjerne vill svare på det du lurer på innen Kristendommen generelt :)Eg trur att viss du lurer på noko så må du spørre nokon som kan, så fort så mulig. Og eg ønsker å hjelpe deg til å forstå ting bedre :):D

 

Så bare spør :thumbup:

 

 

Nå har jeg ikke lest tråden igjennom enda, men kudos som går inn i dette forumet med en slik holdning.

 

Dog.. jeg forstår ikke helt hensikten med den. Er det fordi du har lyst til å spre "budskapet" eller for å teste troen din, eller er det for å bli grillet så mye at du bare trekker deg inn i "menigheten" og blir der foraltid ?

 

Tror det var siste alternativ.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1392019&view=findpost&p=18614300

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg må si det er ufattelig barnslig av folk her inne å angripe trådstarter med spørsmål som åpenbart kun har èn hensikt, isteden for å faktisk komme med legitte spørsmål. Det her kunne vært veldig interessant, men ble isteden en "la oss ta han kristne"-tråd nr 100000 på dette forumet. Jeg er enig i at kristendommen og de aller fleste andre religioner er naive, gammeldagse og totalt håpløse, men om ikke annet er det veldig interessant å høre synspunktene til en troene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg må si det er ufattelig barnslig av folk her inne å angripe trådstarter med spørsmål som åpenbart kun har èn hensikt, isteden for å faktisk komme med legitte spørsmål. Det her kunne vært veldig interessant, men ble isteden en "la oss ta han kristne"-tråd nr 100000 på dette forumet. Jeg er enig i at kristendommen og de aller fleste andre religioner er naive, gammeldagse og totalt håpløse, men om ikke annet er det veldig interessant å høre synspunktene til en troene.

Litt enig, siden det er så få kristne her bør vi heller legge vekt på å gi de ekstra rom til å uttale seg ordentlig, og prøve å få en ordentlig samtale med dem.

Lenke til kommentar

Jeg må si det er ufattelig barnslig av folk her inne å angripe trådstarter med spørsmål som åpenbart kun har èn hensikt, isteden for å faktisk komme med legitte spørsmål. Det her kunne vært veldig interessant, men ble isteden en "la oss ta han kristne"-tråd nr 100000 på dette forumet. Jeg er enig i at kristendommen og de aller fleste andre religioner er naive, gammeldagse og totalt håpløse, men om ikke annet er det veldig interessant å høre synspunktene til en troene.

Tja, til dels følger vi jo bare trådstarters egen tittel da, "grill en kristen"..

 

For mitt eget vedkommende har jeg vel mer eller mindre mistet troen totalt på at kristne, eller andre religiøse, evner å forsvare sin tro som ennet enn overtro forankret i fantasien til det de VIL tro.. Tror dette går for veldig mange av ateistene og derfor blir debatten deretter....

 

Hva hadde man egentlig forventet seg med npåstander som kun har fantasi å falle tilbake på?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting og akseptere svar fra alle :)

 

I begynnelsen skapte Gud Adam og Eva. Så var det det treet da. Han sa at "Du må gjerne spise av alle trærne i hagen.Men av treet til kunnskap om godt og ondt må du ikke spise. For den dagen du spiser av det, skal du "

 

Det jeg lurer på er, hvorfor nektet gud menneskene kunnskap?

Så når dømmedagen kommer, og mennesker blir fullkomne igjen slik som Gud hadde skapt dem, mister de igjen da denne kunnskapen? den er jo ikke "naturlig",den er ikke skapt av Gud,men fått av det onde treet som foresaker død, lidelse og smerte.

 

Vil det si at vi kommer til å gå rundt i et paradis,naken, som ville dyr uten kunnskap?

Lenke til kommentar

mobillader, du bør ikke ta noe du finner her som fakta. Dette er et emne som mange har forskjellige meninger om, og derfor bør du oppsøke en prest eller noe lignende. Trolig vil også han gi deg et svar basert på hans personlige tanker rundt bibelen også.

mobillader, du bør ikke ta noe du finner her som fakta. Dette er et emne som mange har forskjellige meninger om, og derfor bør du oppsøke en prest eller noe lignende. Trolig vil også han gi deg et svar basert på hans personlige tanker rundt bibelen også.

Den siste personen du noensinne bør spørre etter fakta må vel være en prest? Han er jo faktisk betalt for å innbille folk at bibelen er sannhet han, så han er nok ikke lurt å spørre nei...

 

Tenk selv, det trenger du hverken prest eller klokker for å gjøre. Bruk logikk, sunn fornuft og et skarpt og kritisk blikk (og snu spørsmål og svar på hodet og stil de en gang til...) så finner man selv ut av hvordan det ligger ann med religiøse påstander...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...