Gå til innhold

Grill en kristen! :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rop i skogen og du får svar....

 

Slik er det å "grille" en kristen...

 

For det må jo være deilig å bare bøye seg ned å dra svarene ut av baken hver gang det blir spurt om noe utenfor de ABC spørsmålene kristne er opplært til å parere med dårlige analogier og enda dårligere lignelser... For det er alt denne tråden har bevist nemlig, for noen svar har vi ikke fått, kun unnskyldninger og bortforklaringer om spørsmål vi egentlig har fått svar på av vitenskapen...

 

So why bother to ask....?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Djevelen har altid eit mål for auge, han skal fange oss! Han vill att flest mulig skal velge hans side og dermed komme til Helvete.

 

Hvor kommer djevelen fra da? Hvis Gud skapte alt må jo han ha skapt djevelen?

 

Djevelen var vel, så vidt jeg vet, forrige erkeengel før Gabriel, og syndet, derfor skulle han straffes og ble dødsengelen i stedet. Mener å lest dette en plass :p

Lenke til kommentar

Så en fin youtube video her om dagen som stillte et godt spørsmål.

 

Ta djevelen. Han vet tilsynelatende at gud er allmektig og alle steder på en gang. At gud vet fortid nåtid og fremtid. Man kan med andre ord ikke vinne over gud. Hvorfor gidder da djevelen å prøve?

"Brent jords taktikk" ødelegge mest mulig under tilbaketrekkningen.

Lenke til kommentar

Hei Folkens :)

 

Eg ser att dette ikkje fører nokon vei, og alle dei seriøse spørsmåla er tatt. Dei siste har bære vår gamle spørsmål opp igjen. Eg har derfor valgt å trekke meg tilbake frå tråden, men også diskusjon.no. Eg ser på sida som useriøs, og der som er inne er meir elller mindre dømande og mobbande (dette gjeld sjølvsakt ikkje alle). Eg gidder ikkje å "snakke for døve øyrer". Eg har svart på mange spørsmål, og eg har gjort mitt beste for å gjere dykk nøgde. Håper de har fått svar på det dykk lurte på :) Husk att Gud elskar dykk, og har meir NÅDE enn de har synder.

 

Takk for meg.

 

Helsar med Salme 23.

 

1.Ein salme av David. / Herren er min hyrding, det vantar meg ingen ting.

2 Han fører meg til læger på grøne engjar; han leider meg til vatn der eg finn kvila.

3 Han kveikjer mi sjel, han fører meg på rettferds stigar for sitt namn skuld.

4 Endå um eg skulde ganga i daugeskuggens dal, so ottast eg ikkje for noko vondt; for du er med meg, din kjepp og din stav dei trøystar meg.

5 Du dukar bord åt meg framfor augo på mine fiendar, du salvar mitt hovud med olje; det fløder yver mitt staup.

6 Berre lukka og miskunn skal fylgja meg alle mine levedagar, og eg skal bu i Herrens hus i ævelengd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei Folkens :)

 

Eg ser att dette ikkje fører nokon vei, og alle dei seriøse spørsmåla er tatt. Dei siste har bære vår gamle spørsmål opp igjen. Eg har derfor valgt å trekke meg tilbake frå tråden, men også diskusjon.no. Eg ser på sida som useriøs, og der som er inne er meir elller mindre dømande og mobbande (dette gjeld sjølvsakt ikkje alle). Eg gidder ikkje å "snakke for døve øyrer". Eg har svart på mange spørsmål, og eg har gjort mitt beste for å gjere dykk nøgde. Håper de har fått svar på det dykk lurte på :) Husk att Gud elskar dykk, og har meir NÅDE enn de har synder.

 

Du møter motstand og klarer ikke å svare på logiske spørsmål derfor trekker du deg unna. Lykke til videre!

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hei Folkens :)

 

Eg ser att dette ikkje fører nokon vei, og alle dei seriøse spørsmåla er tatt. Dei siste har bære vår gamle spørsmål opp igjen. Eg har derfor valgt å trekke meg tilbake frå tråden, men også diskusjon.no. Eg ser på sida som useriøs, og der som er inne er meir elller mindre dømande og mobbande (dette gjeld sjølvsakt ikkje alle). Eg gidder ikkje å "snakke for døve øyrer". Eg har svart på mange spørsmål, og eg har gjort mitt beste for å gjere dykk nøgde. Håper de har fått svar på det dykk lurte på :) Husk att Gud elskar dykk, og har meir NÅDE enn de har synder.

 

Takk for meg.

 

Helsar med Salme 23.

 

1.Ein salme av David. / Herren er min hyrding, det vantar meg ingen ting.

2 Han fører meg til læger på grøne engjar; han leider meg til vatn der eg finn kvila.

3 Han kveikjer mi sjel, han fører meg på rettferds stigar for sitt namn skuld.

4 Endå um eg skulde ganga i daugeskuggens dal, so ottast eg ikkje for noko vondt; for du er med meg, din kjepp og din stav dei trøystar meg.

5 Du dukar bord åt meg framfor augo på mine fiendar, du salvar mitt hovud med olje; det fløder yver mitt staup.

6 Berre lukka og miskunn skal fylgja meg alle mine levedagar, og eg skal bu i Herrens hus i ævelengd.

 

Fikk veldig lyst å høre på denne sangen etter å ha lest innlegget ditt. :)

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Du møter motstand og klarer ikke å svare på logiske spørsmål derfor trekker du deg unna. Lykke til videre!

Jeg tror ikke trådstarter regnet med slik enorm respons da han opprettet tråden. Spørsmål som de du, blant andre, kommer med (se under) hjelper ikke akkurat. I tillegg blir dere sinte når dere ikke får svar omgående. Husk at trådstarter er én person, som ikke sitter her på forumet 24 timer i døgnet for å svare på (useriøse) spørsmål fra en stor gruppe personer.

 

Hvorfor har vi visdomstenner? De har ikke noen funksjon i dag.

 

Hva skal vi med halebeinet?

 

Hvorfor er testiklene utenfor kroppen? Hvorfor sikret ikke Gud det bedre?

Logiske spørsmål, sier du?

 

Nei, jeg forstår godt hvorfor trådstarter trekker seg tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så en fin youtube video her om dagen som stillte et godt spørsmål.

 

Ta djevelen. Han vet tilsynelatende at gud er allmektig og alle steder på en gang. At gud vet fortid nåtid og fremtid. Man kan med andre ord ikke vinne over gud. Hvorfor gidder da djevelen å prøve?

"Brent jords taktikk" ødelegge mest mulig under tilbaketrekkningen.

 

Det der gir ingen mening. Mot en allmektig motstander kan man ikke gjøre noen skade.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg som bare ønsket å vite hvordan en kristen skiller tro og viten :( .

 

For å svare banalt: Vitskapen har lett for å svare på spørsmål som begynner med "korleis", dvs det reint deskriptive som er empirisk målbart. Kristendom gir svar på dei djupare "kvifor"-spørsmåla, dvs at universets eksistens vert plassert i ein teleologisk samanheng. Her har dagens vitskap få gode svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...