Gå til innhold

Grill en kristen! :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist å se at folk fortsatt tror på det som utallige ganger er bevist feil. At det er så lett å lure så mange er uforståelig for meg! Personlige klarer jeg ikke "ordentlige" kristne, da det gir meg noe avsmak og en sterk følelse av at de rett og slett er dumme, eller svake til å måtte ha noe å "lene" seg på, som årsaken til det som er "ondt". Kommer med snakket om helvete og djevelen. Lukk opp øynene!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det du sier stemmer ikke. Jeg vet de ti bud ikke står på steintavler nå, de er lagt i våre hjerter, vi vil ønske og leve etter dem av kjærlighet, ikke pga bokstav på stein.

 

Men hvordan kan du bryte det fjerde budet hver lørdag, og samtidig holde de ti bud? Den må du forklare meg nærmere?

 

Er du enig i at de ti bud sier du skal holde lørdagen? Og at pavemakten og keiser konstantin innførte søndagen, hvem følger du, gud, eller pavemakten som selv sier de har myndighet til og forandre guds bud, og skryter av det? Holder du søndagen, følger du menneskebud, ikke guds bud, husk det.

 

 

ok, men hvordan får du det til da. du sier de ti bud gjelder, men du bryter bud nr 4 hver lørdag? den skjønner jeg ikke. hvordan kan de gjelde, samtidig som du ikke følger de? og stemmer det ikke at bibelen sier at bryter du et, bryter du alle ti?

 

 

jeg legger merke til at du skriver "du tror" det ikke gjør noe forskjell. vist du vil bygge din teologi opp etter hva du tror, så er det greit, da får du ditt eget evanglium. Vist du vil følge "bibelen sier" da får du guds evanglium, og det sier det er lørdagen, mens pavemakten sier det er søndag. her velger, vil jeg følge mennesker, eller gud, de som velger søndag, velger og følge menneskebud. desverre men sant. jesus sa vist dere elsker meg da holder dere mine bud, han sa ikke vist dere elsker meg, holder dere pavemaktens bud, huske det.

 

Men ifølge mange kristne (f.eks i USA) starter uken på søndag, så den siste dagen er lørdag?

 

Smart du :)

 

For av nåde er dere frelst, ved tro. Det er ikke deres eget verk, men Guds gave. Det hviler ikke på gjerninger, for at ingen skal skryte av seg selv. For vi er hans verk, skapt i Kristus Jesus til gode gjerninger, som Gud på forhånd har lagt ferdige for at vi skulle vandre i dem. - Ef. 2:8-10.

 

Derfor trur eg att om du sett av en dag, en tell det er søndag eller laurdag, til å bruke tid på Bibel og Gud så er det bra nok. Eg trur ingen vill bli nekta inngang i Himmelen på grunn av att dei la føttene på boret på laurdag i staden for søndag.

 

KR9RR, er du en av de kristne som mener guds ti bud ikke gjelder lengre?

 

Det sa eg aldeles ikkje! Eg skreiv mi ærlige tolkning på essensen av Bibelen og du svara med å vrenge på det igjen som att eg ikkje meina att dei 10 bud gjelde!! so klart gjelde deg like masse no som då Israelsfolket fekk dei! MEN eg siterte efesarbrevet der Paulus skrivet att det er ved TRO ikkje GJERNINGER att vi er frelst! Det har med nåden å gjere, att viss du trur so er det nok! og ein del av det å tru er att du lyder Guds Ord! Viss du virkelig elskar Jesus kjem det naturlig :)

 

vist du tror det er nok og tro, alene, da tar du feil. selv satan tror. ingen bud kan frelse oss, men det at vi er frelst, får oss til og holde guds bud. du tror på den lovløse læren du merker jeg. gjelder de ti bud eller ikke for kristne mener du? kan du svare klart ja eller nei på det? ;)

 

Viss vi er ekte frelst vill vi ha som natur og holde dei 10 bud. Vi trenger dermed ikkje å repetere i oss og terpe på dei for anden vill sjølv vise oss kva som er rett og gale! Eg meiner JA att heile bibelen teller like mye, JA eg meiner att den gamle og den nye pakt er like viktige og JA eg tror att når vi feiler så er NÅDEN nok!

 

Viss vi baserer trua vår på bud og regla vill vi ikkje kunne ha det optimale åndelige livet (!), vi vill ikkje klare å stole på att det anden (husk treenigheten) viser oss er det som bibelen seier!

 

http://www.youtube.com/watch?v=5rBRDPpG1hc

Endret av cberg70
Lenke til kommentar

Det må oppleves, den roen og freden en får. Noen her inne sier at vist en vokser opp i en kristen familie, da vil en bli påvirket og bli kristen og altså være hjernevasket. Jeg er oppvokst i en new age familie, ingen kristne der verken forldre eller søsken, men fant nå frem til slutt alene....etter og ha kastet bort de første 35 årene av livet mitt da. Så at påvirkning fra foreldre er det som gjelder, tror jeg ikke noe på.

 

Hvorfor tror kristne at de har et mer meningsfyllt liv fordi de tror på påstander i en gammel bok?

 

Hvem er det som lærer dem å tro dette?

 

Religionskart

 

Så du tror ikke på foreldrenes påvirkning???

Si at du tuller...

Lenke til kommentar

Trist å se at folk fortsatt tror på det som utallige ganger er bevist feil. At det er så lett å lure så mange er uforståelig for meg! Personlige klarer jeg ikke "ordentlige" kristne, da det gir meg noe avsmak og en sterk følelse av at de rett og slett er dumme, eller svake til å måtte ha noe å "lene" seg på, som årsaken til det som er "ondt". Kommer med snakket om helvete og djevelen. Lukk opp øynene!

 

Jeg er ikke lett å lure. Men hva jeg har sett og opplevd vet jeg. Det er teit å uttale seg om noe man ikke har sett/ opplevd. Det blir som om jeg skal diskutere beste fiskested i Indonesia med en lokalkjent, når jeg selv aldri har vært der før.

Lenke til kommentar

Døde ikke Jesus for syndene våre, så vi ikke lenger er født syndige? Hvorfor er det da så mange kristne som mener at barn blir sendt til helvete om de dør før de er døpt? Den praksisen foregår selv den dag i dag over hele landet, og selv i offentlige institusjoner som sykehus.

 

 

jeg er kristen og vill si jeg mener at alle barn som dør veldig tidlig enten i abort eller veldig tidlig kommer til himmelen,

 

et bern skal ikkke strafes for at moren tokk abort eller noe sånt

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke alltid det er slik nei, eller jeg vet det ikke er slik. Jeg kjenner jo endel kristne foreldre, som har opplevd at ungene går en annen vei, så det du sier er ingen regel, men at det kan skje, ja selvfølgelig, akurat som ateist foreldre kansje vil påvirke sine unger? Eller tror du ikke de gjør det? Er dine foreldre også imot kristentroen? Er du da bare et produkt av hva de mener?

 

Det må oppleves, den roen og freden en får. Noen her inne sier at vist en vokser opp i en kristen familie, da vil en bli påvirket og bli kristen og altså være hjernevasket. Jeg er oppvokst i en new age familie, ingen kristne der verken forldre eller søsken, men fant nå frem til slutt alene....etter og ha kastet bort de første 35 årene av livet mitt da. Så at påvirkning fra foreldre er det som gjelder, tror jeg ikke noe på.

 

Hvorfor tror kristne at de har et mer meningsfyllt liv fordi de tror på påstander i en gammel bok?

 

Hvem er det som lærer dem å tro dette?

 

Religionskart

 

Så du tror ikke på foreldrenes påvirkning???

Si at du tuller...

Lenke til kommentar

jeg er kristen og vill si jeg mener at alle barn som dør veldig tidlig enten i abort eller veldig tidlig kommer til himmelen

 

Du mener at de kommer til himmelen, men hvorfor? Hvorfor skulle moren gå gravid med barnet i 9 mnd før det døde? Hvorfor straffer Gud foreldrene?

 

Edit: Er siamesiske tvillinger et eksperiment?

Endret av Metaldude
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke alltid det er slik nei, eller jeg vet det ikke er slik. Jeg kjenner jo endel kristne foreldre, som har opplevd at ungene går en annen vei, så det du sier er ingen regel, men at det kan skje, ja selvfølgelig, akurat som ateist foreldre kansje vil påvirke sine unger? Eller tror du ikke de gjør det? Er dine foreldre også imot kristentroen? Er du da bare et produkt av hva de mener?

 

Det må oppleves, den roen og freden en får. Noen her inne sier at vist en vokser opp i en kristen familie, da vil en bli påvirket og bli kristen og altså være hjernevasket. Jeg er oppvokst i en new age familie, ingen kristne der verken forldre eller søsken, men fant nå frem til slutt alene....etter og ha kastet bort de første 35 årene av livet mitt da. Så at påvirkning fra foreldre er det som gjelder, tror jeg ikke noe på.

 

Religionskart

 

Så du tror ikke på foreldrenes påvirkning???

Si at du tuller...

Jeg har vokst opp i en kristen familie. Min far var prest.

Jeg var kristen til jeg var 13-14 år.

Da begynte jeg å tenke selv, ikke bare høre på de kristens helliggjørelse av gud.

Da er det ikke vanskelig å skjønne at jorden og resten av verden ikke er et produkt av en allmektig skaper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke alltid det er slik nei, eller jeg vet det ikke er slik. Jeg kjenner jo endel kristne foreldre, som har opplevd at ungene går en annen vei, så det du sier er ingen regel, men at det kan skje, ja selvfølgelig, akurat som ateist foreldre kansje vil påvirke sine unger? Eller tror du ikke de gjør det? Er dine foreldre også imot kristentroen? Er du da bare et produkt av hva de mener?

 

Det må oppleves, den roen og freden en får. Noen her inne sier at vist en vokser opp i en kristen familie, da vil en bli påvirket og bli kristen og altså være hjernevasket. Jeg er oppvokst i en new age familie, ingen kristne der verken forldre eller søsken, men fant nå frem til slutt alene....etter og ha kastet bort de første 35 årene av livet mitt da. Så at påvirkning fra foreldre er det som gjelder, tror jeg ikke noe på.

 

Hvorfor tror kristne at de har et mer meningsfyllt liv fordi de tror på påstander i en gammel bok?

 

Hvem er det som lærer dem å tro dette?

 

Religionskart

 

Så du tror ikke på foreldrenes påvirkning???

Si at du tuller...

 

En stor grunn til att mange fell i frå er att dei tenker som deg. Dei trur att Jesus er religion og att alt bære handlar om bod og reglar! Jesus er ikkje ein religion han er den som setter oss fri frå religion! Han gir oss eit liv der vi får tjene han og glede oss i han! Viss dei boda og reglane hadde våre som dei var i opphavet hadde ingen greid å komt til Himmelen! Det er kun av NÅDE , kun av Guds KJÆRLIGHET, kun av Jesu BLOD! :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke alltid det er slik nei, eller jeg vet det ikke er slik. Jeg kjenner jo endel kristne foreldre, som har opplevd at ungene går en annen vei, så det du sier er ingen regel, men at det kan skje, ja selvfølgelig, akurat som ateist foreldre kansje vil påvirke sine unger? Eller tror du ikke de gjør det? Er dine foreldre også imot kristentroen? Er du da bare et produkt av hva de mener?

 

Det må oppleves, den roen og freden en får. Noen her inne sier at vist en vokser opp i en kristen familie, da vil en bli påvirket og bli kristen og altså være hjernevasket. Jeg er oppvokst i en new age familie, ingen kristne der verken forldre eller søsken, men fant nå frem til slutt alene....etter og ha kastet bort de første 35 årene av livet mitt da. Så at påvirkning fra foreldre er det som gjelder, tror jeg ikke noe på.

 

Religionskart

 

Så du tror ikke på foreldrenes påvirkning???

Si at du tuller...

Jeg har vokst opp i en kristen familie. Min far var prest.

Jeg var kristen til jeg var 13-14 år.

Da begynte jeg å tenke selv, ikke bare høre på de kristens helliggjørelse av gud.

Da er det ikke vanskelig å skjønne at jorden og resten av verden ikke er et produkt av en allmektig skaper.

Så hva er konklusjonen?

Hvor kom verden fra?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke alltid det er slik nei, eller jeg vet det ikke er slik. Jeg kjenner jo endel kristne foreldre, som har opplevd at ungene går en annen vei, så det du sier er ingen regel, men at det kan skje, ja selvfølgelig, akurat som ateist foreldre kansje vil påvirke sine unger? Eller tror du ikke de gjør det? Er dine foreldre også imot kristentroen? Er du da bare et produkt av hva de mener?

 

Det må oppleves, den roen og freden en får. Noen her inne sier at vist en vokser opp i en kristen familie, da vil en bli påvirket og bli kristen og altså være hjernevasket. Jeg er oppvokst i en new age familie, ingen kristne der verken forldre eller søsken, men fant nå frem til slutt alene....etter og ha kastet bort de første 35 årene av livet mitt da. Så at påvirkning fra foreldre er det som gjelder, tror jeg ikke noe på.

 

Hvorfor tror kristne at de har et mer meningsfyllt liv fordi de tror på påstander i en gammel bok?

 

Hvem er det som lærer dem å tro dette?

 

Religionskart

 

Så du tror ikke på foreldrenes påvirkning???

Si at du tuller...

 

En stor grunn til att mange fell i frå er att dei tenker som deg. Dei trur att Jesus er religion og att alt bære handlar om bod og reglar! Jesus er ikkje ein religion han er den som setter oss fri frå religion! Han gir oss eit liv der vi får tjene han og glede oss i han! Viss dei boda og reglane hadde våre som dei var i opphavet hadde ingen greid å komt til Himmelen! Det er kun av NÅDE , kun av Guds KJÆRLIGHET, kun av Jesu BLOD! :new_woot:

Største grunnen til å falle fra er fordi verden slik den er beskrevet i bibelen, ikke samsvarer med virkeligheten.

 

Men ellers er det akkurat det du beskriver som jeg finner mest sykelig med kristendommen

Gud lager absurde regler som ingen kan følge, med evig torturt som straff.

Og derreter er eneste måten vi blir "tilgitt" på, og akseptere menneskeofring..

 

 

Og den eneste meningen med våre liv er å tilbe å tjene denne ultimate evige diktatoren, som vi aldri kan slippe unna, selv ikke ved å dø, og om vi ikke ønsker å ta del i dette så blir vi torturert for evig tid.

 

Så mine største spørsmål er, hvordan kan man tro på dette?

Og ennå mer uforståelig for meg, hvordan kan kan ønske at dette var sant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke lett å lure. Men hva jeg har sett og opplevd vet jeg. Det er teit å uttale seg om noe man ikke har sett/ opplevd. Det blir som om jeg skal diskutere beste fiskested i Indonesia med en lokalkjent, når jeg selv aldri har vært der før.

Du er like lett å lure som samtlige andre mennesker. Selv om du har opplevd noe betyr ikke det at det nødvendigvis er ekte det du opplevde. Alt du ser, hører og føler er noe du gjør fordi hjernen din presenterer det til deg. Hadde du vært påvirket av LSD eller fleinsopp hadde du sannsynligvis hatt massevis av like ekte opplevelser. Forskjellen er at du da i dette tilfellet hadde visst hva som påvirket deg. Men det er uansett bare kjemi i hjernen, og det er bevist at kroppen kan skille ut stoffer som gjør at lignende effekt skjer uten påvirkning av hallusinugene stoffer. Spesielt i kombinasjon med religioøse opplevelser.

 

Dette er årsaken til at slike ting ikke er av interesse for Vitenskapen. Det må observeres utenfor mennesket som faktor. Kun da vet vi med sikkerhet at noe er ekte.

Lenke til kommentar

Så hva er konklusjonen?

Hvor kom verden fra?

Med verden tolker jeg det som at du mener jorden.

Den oppsto av rester etter stjerneeksplosjoner, og stadig nye planeter oppstår daglig.

Dette er noe som det er bred enighet om i vitenskaplige miljø.

 

Hvis du mener hvordan alt begynte/oppsto, så er svaret at det vet vi ikke.

Vi vet hvordan universet har utviklet seg fra BB og frem til i dag, men vi vet ikke hva som var før BB, eller om det i det hele tatt er mulig å snakke om før BB.

 

Men selv om vi ikke vet den absolutte begynnelsen, ser jeg ingen grunn til å putte inn en gud.

Før jeg gjør det vil jeg ha noen indikasjoner/tegn på at det finnes en gud.

Og så langt jeg har sett/konkludert er verden og universet absolutt ikke styrt av noen intelligent skaper :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hva er konklusjonen?

Hvor kom verden fra?

Vi vet hvordan universet har utviklet seg fra BB og frem til i dag, men vi vet ikke hva som var før BB, eller om det i det hele tatt er mulig å snakke om før BB.)

BB er bare en teori, ikke nødvendigvis en sannhet.

Hvor i så fall kom anti-materie fra?

Hvor kom selve rommet fra?

 

Du har litt lite grunnlag for å utelukke en skaper.

Endret av Scorpion88
Lenke til kommentar

Så hva er konklusjonen?

Hvor kom verden fra?

Vi vet hvordan universet har utviklet seg fra BB og frem til i dag, men vi vet ikke hva som var før BB, eller om det i det hele tatt er mulig å snakke om før BB.)

BB er bare en teori, ikke nødvendigvis en sannhet.

Hvor i så fall kom anti-materiellet fra?

Hvor kom selve rommet fra?

 

Du har litt lite grunnlag for å utelukke en skaper.

BB er den gjeldende sannhet. Det er den rådende teorien pr. i dag.

Kommer det andre mer overbevisende teorier vil jeg revurdere mitt standpunkt.

Hva skal til for at du endrer syn?

 

Antimaterie vet vi ennå ikke så mye om, men det jobbes mye med det for tiden for å få klarhet i dets rolle i universet.

Hva sier bibelen om antimaterie?

 

Selve rommet ble til i BB. Og utvider seg med universet. Universet skaper rom etterhvert som det utvides.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke lett å lure. Men hva jeg har sett og opplevd vet jeg. Det er teit å uttale seg om noe man ikke har sett/ opplevd. Det blir som om jeg skal diskutere beste fiskested i Indonesia med en lokalkjent, når jeg selv aldri har vært der før.

Du er like lett å lure som samtlige andre mennesker. Selv om du har opplevd noe betyr ikke det at det nødvendigvis er ekte det du opplevde. Alt du ser, hører og føler er noe du gjør fordi hjernen din presenterer det til deg. Hadde du vært påvirket av LSD eller fleinsopp hadde du sannsynligvis hatt massevis av like ekte opplevelser. Forskjellen er at du da i dette tilfellet hadde visst hva som påvirket deg. Men det er uansett bare kjemi i hjernen, og det er bevist at kroppen kan skille ut stoffer som gjør at lignende effekt skjer uten påvirkning av hallusinugene stoffer. Spesielt i kombinasjon med religioøse opplevelser.

 

Dette er årsaken til at slike ting ikke er av interesse for Vitenskapen. Det må observeres utenfor mennesket som faktor. Kun da vet vi med sikkerhet at noe er ekte.

 

 

Men hva jeg har sett og opplevd vet jeg. Det er teit å uttale seg om noe man ikke har sett/ opplevd. Det blir som om jeg skal diskutere beste fiskested i Indonesia med en lokalkjent, når jeg selv aldri har vært der før.

 

Placebo my ass :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...