pkg_inc Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg lurer sterkt på om jeg vil tre opp til et fullformatskamera, men vil prøve et (D700) før jeg evt. bruker så mye penger. Jeg kunne godt tenkt meg å bruke det en hel dag, ikke bare noen minutter i butikken. Har noen forslag til hvordan jeg kan få gjort dette? Kjenner ingen som har kameraet :/ Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Nja, BH lar deg nok gjøre det, men det blir nesten dyrere og reise dit for å låne for en dag Hva med og fortelle hvor du bor så man kan anbefale lokale løsninger. Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Bor i Bergen, men vil være i Oslo over jula Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg synes D700 er klumpete og vond å holde. Ligger dårlig i handa mi. Bruker en D300x til vanlig. Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Hehe, jeg må jo nesten få brukt det litt for å kunne ha en mening, så har ikke noe å legge til der Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Har du økonomisk ryggrad og liten samvittighet kan du benytte deg av angrefrist som alle nettbutikker plikter å gi. Fotovideo lar deg nok få teste kameraet i butikken men ikke en hel dag, er kamerautleie i Oslo også men da er du godt på vei til og kjøpe et kamera. Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Vel, litt av målet var å ta bilder for å kunne ta over på pc og virkelig se på dem, så da er kanskje kameraleie tingen Noen tips om hvor? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg ville sjekket med Interfoto om de kan gi en "rabatt" på leie av ett kamera ved kjøp feks. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Vel, litt av målet var å ta bilder for å kunne ta over på pc og virkelig se på dem, så da er kanskje kameraleie tingen Noen tips om hvor? Er sikkert ingenting i veien med å ta med seg et eget minnekort da. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg lurer sterkt på om jeg vil tre opp til et fullformatskamera, men vil prøve et (D700) før jeg evt. bruker så mye penger. Jeg kunne godt tenkt meg å bruke det en hel dag, ikke bare noen minutter i butikken. Har noen forslag til hvordan jeg kan få gjort dette? Kjenner ingen som har kameraet :/ Jeg har tatt rett under 11000 bilder med D700 siden april i år, og kan ikke annet enn å si at det er ett fordømt bra kamera. Lenke til kommentar
eilivk Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Tenkt litt på det same, å "ta" litt på speilrefleks hjelper lite for den som er realtivt ny i faget. Nokon som leigar ut kamera i Bergen? Kjøpa med angrefrist for å prøva synest eg er dårleg praksis, unngår denslag butikkar, vil gjerne ha NYTT kamera. Opplevde ellers omtrent å verta avvist på forespørsel om D700. Litt komisk, er vel mitt problem om eg ikkje kunne utnytta det. Ved same bruk som eit billeg kamera vil bildekvaliteten verta betre? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Du kan jo se her: http://www.urogfotobergen.no/tjenester/utleie Ser ikke D700, men det er jo bare å høre med de Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hadde du bodd i Oslo-området, kunne du gjerne fått låne mitt D700, som jeg har hatt siden 2009 og vært veldig fornøyd med. Jeg er en en kvinne på 160 cm, men har ingen problemer med tyngden og størrelsen på kameraet, alt mindre virker veldig puslete og smått nå. Lenke til kommentar
eilivk Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hvis det om utlån var til meg var det svært hyggeleg. Å låna Nikon D3s kunne kanskje vera verd 1200! Kanskje lettare å få til leige enn kjøp, hmmm (NB: har ikkje sagt kven som ikkje ville selja...). Trivst godt med Panasonic G3, men den utelukkar ikkje større kamera, tvert imot. Til folk som har strevd (for) lenge med kompakt: God trening men kan også vera bortkasta tid og arbeid. Som ein seljar sa, tenk på bilda du går glipp av. Gjorde akkurat det. Så kamera-for-ein-dag kan vera god ide for fleire? Spleiselag kanskje? Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Hvor holder du til eilivk? Leie av et kamera for den dag blir mye mer spiselig om man er flere ^^ JorunT -> pm Lenke til kommentar
eilivk Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hvor holder du til eilivk? Leie av et kamera for den dag blir mye mer spiselig om man er flere ^^ JorunT -> pm I Bergen. Kan vera snakk om to ting. Å leiga topp kamera for ein dag, på spleis, f.eks. for å avbilda sjeldne/gamle ting/bygningar (f. eks. hus som har stått tomt sidan 1973 med radio, TV, møblar, gamle ur osv). Har venner som kan utnytta slikt utstyr. Og Lotto-kupong etterpå... Å leiga kamera for å finna ut om det er det ein treng. Då bør ikkje prisen vera for høg, om det er snakk om fleire kamera! Men så lenge det finst "angrefrist" er vel markedet lite. Lenke til kommentar
DenPlettfrie Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Tenkt litt på det same, å "ta" litt på speilrefleks hjelper lite for den som er realtivt ny i faget. Nokon som leigar ut kamera i Bergen? Kjøpa med angrefrist for å prøva synest eg er dårleg praksis, unngår denslag butikkar, vil gjerne ha NYTT kamera. Opplevde ellers omtrent å verta avvist på forespørsel om D700. Litt komisk, er vel mitt problem om eg ikkje kunne utnytta det. Ved same bruk som eit billeg kamera vil bildekvaliteten verta betre? Jeg ser ikke helt hvordan angrefrist kan reflektere negativt på en butikk, ettersom det er lovpålagt for nettbutikker å tilby 14 dagers angrerett. Det er vel verre med de butikkene som ikke følger lovverket når det kommer til forbrukerrettigheter som angrerett og reklamasjon? Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Hvis du er seriøs og planlegger å kjøpe et slikt kamera, men ønsker å vite om det er riktig modell for deg eller du bør se på andre alternativer, må man jo forutsette at du også har pengene til å kjøpe det. Noe som sikkert var vanligere før nettbutikkene dukket opp var å deponere på en vare. Det vil si at du gjør en avtale med butikken om at du kan få lov til å returnere varen innen kort tid (f.eks en dag eller en uke). Det er vanlig at man da også forplikter seg til å behandle varen så pent at den er salgbar uten videre tap. Man kan f.eks deponere på et par sko og prøve dem innendørs eller på tørt føre, men ikke bruke dem på skautur. Hvis en sånn avtale er ok for deg må du jo bare finne en forhandler som også synes det er greit. Så får du la være å miste kameraet i bakken eller ta det med ut i dårlig vær.. Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Hvis du er seriøs og planlegger å kjøpe et slikt kamera, men ønsker å vite om det er riktig modell for deg eller du bør se på andre alternativer, må man jo forutsette at du også har pengene til å kjøpe det. Uff da, håper det ikke virker som om jeg ikke har råd til å betale her Interessant det du sier om deponering, skal sjekke det ut Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Nei, for all del, mente ikke å antyde noe sånt. Men det har forekommet her inne på diskusjon.no at enkelte har drømt om mer enn de har råd til Og det er jo selvfølgelig en risiko for at du går på trynet og ødelegger kameraet på vei tilbake for å returnere det, og at det sånn sett kan koste deg en forsikringsegenandel eller noe sånt. For egen del ville jeg ment at den risikoen var så liten at jeg ville vært villig til å ta den. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå