nomore Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 At den har røket ja, men forskjellen mellom din og trådstarter historie var at bilen ble trimmet av trådstarter. Lenke til kommentar
hean Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 At den har røket ja, men forskjellen mellom din og trådstarter historie var at bilen ble trimmet av trådstarter. Ser ærlig talt ingen forskjell siden det ble opplyst om... Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 HVORDAN har girkassen røket? Jeg nekter å tro at et VAG-produkt ikke tåler såpass lett trimming som det er snakk om her. Er vel heller kjøper som har bomgirt og prøver seg på selger... ? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 19. november 2011 Forfatter Del Skrevet 19. november 2011 Jeg har faktisk også lest på div. VAG fora at 2.0TFSI motor og girkasse skal tåle over 350hk. Videre kan jo det du sier være tilfelle ja, men det kan jeg jo aldri finne ut av. Lenke til kommentar
hean Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 HVORDAN har girkassen røket? Jeg nekter å tro at et VAG-produkt ikke tåler såpass lett trimming som det er snakk om her. Er vel heller kjøper som har bomgirt og prøver seg på selger... ? Om den er gått i det hele tatt da... Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Kjip sak for begge saker. OT spørsmål; hva kostet det for omreg på en slik bil? Forøvrig en interessant sak å følge med på. Blir spennende å se om kjøper kontakter deg igjen :-) Lenke til kommentar
Akse Skrevet 19. november 2011 Forfatter Del Skrevet 19. november 2011 Omregistrering koster ca 6700,- på en 2006 modell. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Jeg synes synd på kjøperen hvis han ikke har ødelagt girkassen selv i løpet av 9 dager. Imidlertid har vel kjøperen er tatt en risiko ved å kjøpe en eldre, motorsterk bil som har vært tuklet med og med flere eiere (uoversiktlig historikk) uten å ta en NAF-test eller lign. eller få en garanti fra selger for feil i en periode etter kjøp (typisk forhandlerkjøp). Endret 23. november 2011 av Spartan Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Spartan: Selvfølgelig er det synd på kjøperen når bilen går i stykker. Det er alltid kjipt når ting slutter å fungere. Spørsmålet er jo hvem som må bære risikoen for at ting går i stykker. Utgangspunktet er jo at når din ting går i stykker, så er det ditt problem. Også selv om du ikke kan bebreides for det. Så finnes det unntak som gjør at selgeren er ansvarlig/bærer risikoen, men for at disse skal kunne gjøres gjeldende er det oppstilt vilkår. Spørsmålet er om disse vilkårene er oppfylt eller ikke. Denne saken er litt i grenseland, men sannsynligvis er de ikke det. 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg kan jo komme med en liten oppdatering. Jeg har fortsatt ikke hørt videre fra kjøper, så det virker jo foreløpig som om han tar det på seg, men jeg er vel enda ikke sikker. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå