BIM-Tech Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Ny oppdatering. Måtte jo det når prosessoren har kommet i hus Her er en rask innføring i montering av prosessor: Det er bare til å åpne det opp. Det er faktisk 2 hendler som skal opp nå. På både prosessor og holderen er det en liten trekant - pil som viser hvilken vei prosessoren skal settes inn. Bruker alltid å legge kabinettet på ryggen for å ha full kontroll på monteringen. Hendlene ble etter at prosessoren var på plass, låst fast samtidig for å få en jamnt press slik at det minsker sjangsen for bøyde pins. Syntest det var vanskeligere å montere før når pinnene var på prosessoren for da fikk du bøyde pinner vist du ikke hadde klart å få prosessor helt ned før du låste den fast. Det var også større sjangser for å bøye pinnene før montering, vist du mistet prosessoren. Det var litt av en jobb å rette opp pinnene etterpå Blank og fin kjøleblokk. En liten klatt kjølepasta ( ARTIC MX - 4 ) Tok og fordelte det litt utover med et tynt hobbyknivblad På med kjøleblokken ( massiv kobberklump ) Fjærene sin tur Så er det noen skruer på toppen. Utrolig lett å montere i forhold til noen store vifter hvor jeg nesten må trykke festet nesten igjennom hovedkortet. Tanken Innvendig. Det ser litt ekstremt ut uten sidevinduet som demper lyset noe. Siste bildet av toppstykket. Kommentartråden: Endret 15. februar 2012 av Alu-Tech Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 Sånn. hadde noen flere bilder som tar for seg neste oppgradering. Lastet ned en oversikt over hullplasseringen til radiatoren. Som vanlig så kom tapen fram slik at plasseringene kunne måles nøyaktig opp. Det er ikke så lett og se at det er tegnet opp der. Tok og kjørnet slik at det ble søkk der det skulle bores. Brukte et 4 mm bor inntil vidre. Med tapen av ble det slik. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 På`n igjen. Fikk hentet radiatoren i dag. Var ganske fort gjordt med ferdigborede hull. Desverre gikk jobben alt for fort. Resultatet inntil vidre. Skal ha en radiator til som skal kobles sammen med denne. Så kommer selvfølgelig tilkoblingsdeler o.s.v.. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Heisan, Har gått til bestilling av en ny radiator derfor tenkte jeg at det måtte være smart å feste den på kabinettet. Har i grunnen ikke noe særlig valg da dette er en monsterradiator. http://www.techbay.n...category_id=178 Den veier faktisk 7,5 kilo Dette er bare for å se hvordan det blir. Så da var det bar til å få frem bormaskin og ta en runde styrketrening. Kjøpte først 2 stk 8 x 30 mm aluminium på 1200 mm, Dette ble da bøyd for hånd i en stor skrustikke. Brukte 5mm skruer. 8 stk på hver bøyle. Fikk tak i noen gummidingser som jeg kapper i riktig lengde og bruker som avstandsstykker. Endret 30. april 2012 av Alu-Tech Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Heisan. Hadde et anfall av hyperaktivitet hvor jeg lot det gå ut over kabinettet. Det ble et litt annerledes løsning enn det jeg hadde tenk først. På grunn av skjev vektfordeling så fant jeg ut at det var best å flytte føttene på kabinettet ut på grunn av stabiliteten. Det er lite gøy og se pc`en velte ned på gulvet midt under et spennende spill. Fant ut at Lian Li har en utrolig dårlig feste for lakken siden den ikke engang tåler at jeg bruket tape. Da henger ganske mye av lakke igjen på tapen. Trenger 4 gummipakninger til som skal festes øverst bak. Så nå er det bare til å vente på radiatoren som jeg har fått en mulig bekreftelse på at jeg får i løpet av 10 dager. Det blir en ny oppdatering da. Endret 4. mai 2012 av Alu-Tech Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 (endret) Heisan. Så kom radiatoren i dag etter en del forsinkelser fra produsenten. Selvfølgelig måtte det jo komme en update da Denne ble da bestillt fra Techbay.no, som gir en utrolig god service Tusen Takk. Som sagt så er dette en veldig stor radiator. Og utpakkingen tok litt tid. Her ser du hull til kjølevesken. Totalt er det 6 stk, men bare 4 av dem er plugget igjen. Jeg måtte flytte 2 plugger slik at kjølevesken fikk uttak og inntak fra siden, Med gitter for å beskytte viftene så ble tykkelsen påradiatoren enda nesten 30mm bredere. Så nå er det "bare" til å få festet det over 8 kilo tunge radiatoren til kabinettet. Fant ut at det ville gå med M4 skruer på 25mm lengde. Så i morgen blir det en ny oppdatering etter å ha tatt en tur til Clas Ohlson. PS: Venter også på noen vifter Endret 14. mai 2012 av Alu-Tech 2 Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) På`n igjen. Etter en god natts søvn så fikk jeg tak i skruer og et 4,5 mm bor. Først måtte det tapes og merke opp hvor det skulle bores. Det ble en del spon. Var heldig med hullene, så det gikk ganske greit å feste. Men skal få tak i avstandsstykker i gummi i morgen fordi pluggene for å tette åpningene i radiatoren bygger ca 6mm. Det følger med avstandstykker med radiatoren, men de er litt for lange. Brukte da den som mal for å finne lengden på skruene jeg trengte. Viktig at skruen ikke blir for lang fordi den ellers kan gå for langt ned og skade radiatoren. Baksiden med tilkobling av slanger. Her er det klargjort for strøm til viftene. Det er laget hull i viftedekslet for gjennomføring av ledninger fra produsenten. Ny oppdatering i morgen ! Endret 15. mai 2012 av Alu-Tech 1 Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Hei. Fikk faktisk alle viftene i dag. Har også fått hentet gummiforingene. Så nå har jeg brukt noen timer på montering- Det vart ganske mange vifter 9 stk http://www.techbay.no/product.html/bitfenix-vifte-m/rod-led-spectre-pro-140x25?category_id=94 Begynte så monteringen ved at ledningene ble lagt slik at de komme ut på samme sted. Lengden på ledningene var det samme, derfor ble lengden justert ved å vri viften før montering slik at kontaktene havnet på samme sted. Første rad. andre rad tredje rad. Det betgnte å bli trangt mellom viftene til ledningene. Har fått montert gitteret og lkart å få alle ledningene ut på samme sted. Monteringen er i boks Slik ble det ette at lyset i rommet er av Begynner å fylle opp systemet i morgen, så da blir det en ny oppdatering. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå