Mr. A Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 He he, skjønner godt at du var litt nervøs. Kjente det selv på min noe billigere i7 920 når den var ny en gang i tiden(ja, høres ut som den er 20 år gammel ) Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 Heisan. i7 920 begynner å bli gammel men den holder bra enda.... Jeg hadde en i/ 930 siden prisen på den var hyggelig når jeg kjøpte den, men desverre er det ikke så mye å velge mellom vist vi skal gå for sokkel 2011. Har fått klargjort for radiator ved at festehullene er ferdigmontert. Så da blir det bare til å sette seg ned og vente tålmodig til neste anfall. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Kjøpte 920 da 930 og de andre mellomversjonene ikke var lansert enda. Kjøpt vel mere eller mindre med en gang det kom ut. Joda, er enda god kraft i 920, har ikke merket noen begrensninger for min bruk iverfall. Tenker jeg får oppgradert til 960 nå, så blir jo en fin liten oppgradering. Endret 15. februar 2012 av Mr. A Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 Hei. i7 960 har blitt ganske billig: https://prisguiden.no/produkt/intel-core-i7-960-114843 Bare litt over 2 Konger. Har en del til som må oppgraderes, men nå har jeg iallefall en maskin som er oppe og går. Så da er jeg ganske fornøyd. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Ja, ser bra ut. Eneste er fargekrasjen mellom minnet, viftene og vannet Du vet ikke hvor man kan få tak i bitspower fittings for under 100 krone stykket? Er jo helt syke priser for en liten bit gjenget metal. Driver å tenker på vannkjøling selv, men er jo syke priser. Endret 15. februar 2012 av Mr. A Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Heisan. Jeg kommer til å bytte ut ram senere. Har bestillt ny radiator som blit hentet i morgen. ellers skal jeg kvitte meg med CPU blokk som passer LGA 1366, 775, og en del andre sokkeler. Med blått lys. Kompresjonsnippler til 1/2" slanger også som er bestillt fra danmark, nesten ikke brukt. Skal også bort. Kommer til å selge det billig. Legger det ut på Hardware.no i kveld. Skal bare trimme litt Endret 16. februar 2012 av Alu-Tech Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Du får slenge ut en link, så kanskje det blir vannkjøling på meg Om du har noen 1/2"ID 3/4"OD Bitspower kompresjonsfittings så er jeg veldig interessert. Er dette annonsen din? En ting, jeg ser du har en Mist strømforskyning. Du har ikke merket at den blir veldig varm etterhvert? Hadde en 500watt, tror det var revisjon 3 som ble så varm at jeg brant meg på utsiden av kabinettet. Endret 17. februar 2012 av Mr. A Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Hei. Min strømforsyning er på 1000w. Jeg har aldri hatt problemer med den. Har hatt den i mange år så jeg har mistet tellingen. Prøvde å legge inn anonse på bruktmarked, men den må vist aktiviseres først. Men jeg har delene her: Dette er en ENZOTECH CPU blokk. Den har en blå ring som lyser. Har blitt litt matt på grunn av varme og pastaen, men overflaten er like glatt som da den var ny. ¨ Kompresskoblingene er kjøpt fra Danmark og kostet en formue. Har 12 stk så det bør være nok til et komplett kjølesystem. standard 1/4" gjenget til 1/2" slange. Bare kom med et prisforslag så ordner vi det. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 Heisan. Det er stadig noen endringer. Har blant annet lakkert kabinettet innvendig med svart. Har flyttet tanken fra fronten til toppen av kabinettet siden den løsningen er best fordi systemet da automatisk vil fjerne luft fra systemet. Det er også mye lettere å fylle væske da det bare er å helle oppi en stor tank. Det hjelper mye og ha spylestykket montert da det virker slik at væske går en vei og luft slipper ut den andre veien. http://techbay.no/product.html/aquacomputer-spylestang-for-aquatube-1/4bsp?category_id=79 Er litt lite væske i kjølesystemet for øyeblikket da jeg tester en ny type radiator. Men det som skjer er at en plugg i radiatoren blir presset ut når jeg fyller opp systemet. Mulig det er fordi jeg har for høyt trykk. Så nå må jeg få tak i mer kjølevæske Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 Få kjølevæske i dag. Holder også på å lager et monteringssystem i Aluminium som gjør at radiatoren kan festes på utsiden av sideveggen med lufting på begge sider av radiatoren noe som gjør det hele lettere å transportere. Har bestillt et MO-RA3 9x140 PRO black http://shop.watercool.de/epages/WatercooleK.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/WatercooleK/Products/22120 Det er litt tungvint og ha kjølesystem løst ved siden av kabinettet vist det skal flyttes. Lenke til kommentar
Offpiste Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Hei, bare et lite tips. vis du lakkerer cpu blokka, så blir den mye finere og står mer i stil med hovedkoret. sånn har eg gjort det i min pc: Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Det syns eg blei mindre "passende" og mer "glorete" sånt rent personlig. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 Jeg kommer nok til å beholde den orginale kobberfinishen. Vist jeg skulle ha gjort noen endringer der så hadde det vært å ha akryltopp på CPU kjøleren slik at kjølevæsken syntest, men da blir det vel ikke like god kjøling i og med at det blir mindre metall? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Det er ikkje akkurat som om varmen blir overført så spesielt bra utover dets areal ville eg tru, så det skal ikkje ha stor innvirkning, om noe. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 A face only a mother could love Neida, blir bra dette! Fått montert radiatoren enda? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Ser ut som du har mye morro med denne kassa Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Jepp, det skal være sikkert. Det er ikke mye igjen av orginal-designet igjen nå. Har blitt ferdig med festet til radiatoren i dag. Fant ut at jeg måtte ha større avstand mellom føttene til kabinettet for å klare den ekstra vekten på 10 kilo på siden. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 Fornøyd med at jeg fikk radiatoren i dag etter en legre tids venting grunnet problemer fra produsent. Har holdt på med å klargjøre radiatoren for tilkobling og montering til kabinett, men fant ut at det måtte 4 stk 4 x 25 mm skruer til før dette kunne begynne. Men oppdateringen er i hus, så det er bare til å følge med.. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 "venter også på noen vifter"... Understatement of the century? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Veier radiatoren åtte kg med eller uten vann? :O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå