Gå til innhold

[Løst] Rename subtitles til å matche videofiler

hakongram

Anbefalte innlegg

Noen som har en god løsning på dette ?

Si at man har 10 .avi filer hvor jeg da vil rename alle tilhørende .srt (subtitles) til å matche disse .avi filene. Er det et kjekt lite program som gjør det ? Har brukt 'bulk rename utility' tidligere, men klarte ikke finne ut av det for å matche subtitles til filnavn.

Veldig kjedelig når man må rename kanskje 20-25 subtitles for å matche episodene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har en god løsning på dette ?

Si at man har 10 .avi filer hvor jeg da vil rename alle tilhørende .srt (subtitles) til å matche disse .avi filene. Er det et kjekt lite program som gjør det ? Har brukt 'bulk rename utility' tidligere, men klarte ikke finne ut av det for å matche subtitles til filnavn.

Veldig kjedelig når man må rename kanskje 20-25 subtitles for å matche episodene...

Hvis det er under 40-50+ så er det vel kanskje bare fortest å gjøre det manuellt.

Med det mener jeg da:

-velg avi'en

-F2

-CTRL+C

-velg subfilen

-F2

-CTRL+V

Den prosessen tar vel ca 2 sek pr syklus, ergo under minuttet på 20-25 subfiler.

Det er klart at det finnes software som kan gjøre slike ting automatisk også - men det vil ta (mye) lengre tid å laste ned og sette opp noe sånt enn det vil ta å gjøre det manuellt. Ved mindre du ikke bruker copy&paste men skriver alt inn for hånd heh...

-Stigma

Lenke til kommentar

Hvordan skal programmet vite hvilken .srt fil som hører til hvilken videofil hvis de ikke har noe unisont matchende filnavn i utgangspunktet?

Nei, det letteste her er nok enten å laste ned subtitles som hører til en gitt release, eller gjøre det manuelt...

/Espen

Nå er det jo mange, inkludert meg selv, som liker å ha f.eks 'serienavn - SxxExx - episodenavn' og da hjelper det lite å laste ned srt til matchende release...

Men etter ENDA mer googling fant jeg dette lille programmet Link .

Skal teste når jeg kommer hjem...

EDIT: Og det fungerte helt perfekt :new_woot:

Hadde en sesong med 24 episoder og tilhørende subs (.srt) i samme folder (sesong mappe). Valgte denne mappen i SubDude og den fikset alt på et lite vips !

Den bruker sesong og episodenummer til å finne riktig match, og det går helt fint hvis f.eks videofil har s03e12 og subtitle fil har 3x12 eller lignende. PERFEKT ! :roll:

Endret av grammasta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...