hakongram Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Noen som har en god løsning på dette ? Si at man har 10 .avi filer hvor jeg da vil rename alle tilhørende .srt (subtitles) til å matche disse .avi filene. Er det et kjekt lite program som gjør det ? Har brukt 'bulk rename utility' tidligere, men klarte ikke finne ut av det for å matche subtitles til filnavn. Veldig kjedelig når man må rename kanskje 20-25 subtitles for å matche episodene... Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Sett deg ned og gjør arbeidet selv. God følelse når du er ferdig! Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 He he! Ja, det er det nok! Men regner med at en eller annen smarting har vært borti lignende problemstilling tidligere! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Noen som har en god løsning på dette ? Si at man har 10 .avi filer hvor jeg da vil rename alle tilhørende .srt (subtitles) til å matche disse .avi filene. Er det et kjekt lite program som gjør det ? Har brukt 'bulk rename utility' tidligere, men klarte ikke finne ut av det for å matche subtitles til filnavn. Veldig kjedelig når man må rename kanskje 20-25 subtitles for å matche episodene... Hvis det er under 40-50+ så er det vel kanskje bare fortest å gjøre det manuellt. Med det mener jeg da: -velg avi'en -F2 -CTRL+C -velg subfilen -F2 -CTRL+V Den prosessen tar vel ca 2 sek pr syklus, ergo under minuttet på 20-25 subfiler. Det er klart at det finnes software som kan gjøre slike ting automatisk også - men det vil ta (mye) lengre tid å laste ned og sette opp noe sånt enn det vil ta å gjøre det manuellt. Ved mindre du ikke bruker copy&paste men skriver alt inn for hånd heh... -Stigma Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Joda, går seff ann å gjøre det sånn...men hvis man f.eks laster ned subs for en hel sesong gang på gang...så er det jo kun den ene gangen man må sette opp programmet....veldig mye kjappere når det er oppe og går... Men mulig jeg bare må krype til korset her assa.. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hvordan skal programmet vite hvilken .srt fil som hører til hvilken videofil hvis de ikke har noe unisont matchende filnavn i utgangspunktet? Nei, det letteste her er nok enten å laste ned subtitles som hører til en gitt release, eller gjøre det manuelt... /Espen Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Hvordan skal programmet vite hvilken .srt fil som hører til hvilken videofil hvis de ikke har noe unisont matchende filnavn i utgangspunktet? Nei, det letteste her er nok enten å laste ned subtitles som hører til en gitt release, eller gjøre det manuelt... /Espen Nå er det jo mange, inkludert meg selv, som liker å ha f.eks 'serienavn - SxxExx - episodenavn' og da hjelper det lite å laste ned srt til matchende release... Men etter ENDA mer googling fant jeg dette lille programmet Link . Skal teste når jeg kommer hjem... EDIT: Og det fungerte helt perfekt Hadde en sesong med 24 episoder og tilhørende subs (.srt) i samme folder (sesong mappe). Valgte denne mappen i SubDude og den fikset alt på et lite vips ! Den bruker sesong og episodenummer til å finne riktig match, og det går helt fint hvis f.eks videofil har s03e12 og subtitle fil har 3x12 eller lignende. PERFEKT ! Endret 10. november 2011 av grammasta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå