Stevenbe Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Hola amigos! Ser den posten ovenfor som er sticky'et er litt utdatert? Finnes det noen sider som har eksempler på f.eks. Spansk brev oversatt fra Norsk til Spansk og omvendt? Driver å skriver en oppgave og hadde vært fint med diverse brev å gå etter da det hjelper mye med oversettingen fram og tilbake. Alt er behjelpelig Takker for svar. Går siste året på VG3 spansk II Lenke til kommentar
reor Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Prøv Google translate. Bruker den endel selv i spansk og min erfaring er at korte linjer gir best kvalitet ved oversettelsen. Lenke til kommentar
thrace Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Det er mange bra engelske sider som kan hjelpe deg, for eksempel her. Generelt er spanske brev mer formelle enn norske/engelske, og følger ganske bestemte formater. I tillegg er jo setningene typisk mye lengre. Jeg ville definitivt ikke brukt Google Translate. For helt enkle ting kan det fungere relativt ok, men det er klare begrensninger. Jeg tar spansk oversetting på universitetet for tiden, og ser tydelig forskjell på datagenerert oversetting og noe som faktisk har blitt jobbet på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå