LMH1 Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Vet dere om det er noe forskjell på E-450 og E-350? Er vel litt høyere klokkehastighet på E-450 men er vel bare en 50 hz som knapt er vel merbart. På bærbare (Små laptoper) og stasjonære (ITX basert)? Er brikkene og ytelsen helt identisk, eneste forskjell er at laptop modellen er satt til strømsparing via BIOS? Slik at man må velge maks ytelse for å få best resultat? Så hvis jeg sitter på begge vil både blueray og 1080p HD (Crysis) omtrent gå likt på begge? Hva med Radeon HD 6320 GPU og Radeon HD 6320 mobile? Antakelig helt likt? Endret 9. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 e450 har turbo på gpu delen. så om du ikke har planer om å spille noe som helst på systemet har ikke e450 noe for seg. 1 Lenke til kommentar
Krei Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Det kan være et poeng at E-450 er nyere, og det er sannsynlig at man får en chip som er produsert på en senere stepping. Dette kan gjøre at den går noe kjøligere (selv om TDP'en er den samme). E-350 og E-450 kommer såvidt jeg vet IKKE i en "desktop-versjon" og en "laptop-versjon" der laptopversjonen er nedklokket/nedskalert, slik andre prosessorer ofte gjør. En E-450 på Mini-itx hovedkort og en E-450 netbook skal derfor ha identisk cpu/gpu-ytelse. 1 Lenke til kommentar
Krei Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Og forresten, disse chippene har ytelse omtrent i Atom-klassen, og grafikkytelsen er svært begrenset. Crysis i full HD kan du nok bare glemme. Video i full-hd skal fungere sålenge avspillerprogramvaren støtter maskinvareaksellerasjon/dekoding via gpu. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 (endret) www.youtube.com/watch?v=ABmWWJSSPWU Er vel ikke så ille, her er nok alt på low, vet ikke helt oppløsning, men er nok brukbart hvis man ikke er noen stor gamer. Men er f.eks E450 noe framtidrettet? Eller burde vi få nyere innen 6 måneder? Burde det være mulig å få lydløs laptop med en slik prosessor? Endret 9. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Angående dårlig ytelser, så har jeg en toshiba Satelite 1410 jeg ønsker å bytte ut. Den har maks 512 mb ram og celeron prosessor. Skjermkortet er elendig. Egentlig opprettet jeg annen tråd angående Asus EeePC 1215B AMD E-450 HD6320 4GB 500GB Silver HD6320 men jeg får mye bedre svar her. Så hvis dere ville ha en god minilaptop basert på 1215B ville dere ventet eller kjøpt den? Kan jo godt vente noen måneder siden jeg foretrekker å få mest for pengene. Til sommeren trenger jeg den mest, men vet ikke om minilaptop er så gode som mulig. Så nettbrett blir ersatteren her tror jeg. Eller er det en god tid å kjøpe nå? Endret 9. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 TV2 somo (Webtv) basert på Silverlight/flash funger dårlig med E-350 med et langt bedre skjermkort Radeon HD 6670. Der får man knapt HD kvalitet. Har funnet ut at det går med AMD X6 og core i7 problemfritt i full HD. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Er en E-450 rask nok å klare 200 MB/S eller raskere over USB3? Eller gigabit ethernet? Ville vært rart hvis den ikke klarte det i windows 7. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 teoretisk maks hastighet over gigabit er 125MB/s (1000Mbit / 8 for å konvertere til Byte). på usb3 kommer det langt flere faktorer inn i bildet. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Er klar over det, og harddisken muligens vil bli den største flaskehalsen, men hvis det er mulig å bytte til SSD disk basert på Crucial M4. Da er vel det mulig å klare opp mot 5 gigabit på USB3? hvis ikke hovedkortet er begrensingen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå