Gå til innhold

AMD E-450, E-350 forskjell på desktop mini pc

LMH1

Anbefalte innlegg

Vet dere om det er noe forskjell på E-450 og E-350? Er vel litt høyere klokkehastighet på E-450 men er vel bare en 50 hz som knapt er vel merbart.

På bærbare (Små laptoper) og stasjonære (ITX basert)?

Er brikkene og ytelsen helt identisk, eneste forskjell er at laptop modellen er satt til strømsparing via BIOS? Slik at man må velge maks ytelse for å få best resultat?

Så hvis jeg sitter på begge vil både blueray og 1080p HD (Crysis) omtrent gå likt på begge?

Hva med Radeon HD 6320 GPU og Radeon HD 6320 mobile? Antakelig helt likt?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være et poeng at E-450 er nyere, og det er sannsynlig at man får en chip som er produsert på en senere stepping. Dette kan gjøre at den går noe kjøligere (selv om TDP'en er den samme). E-350 og E-450 kommer såvidt jeg vet IKKE i en "desktop-versjon" og en "laptop-versjon" der laptopversjonen er nedklokket/nedskalert, slik andre prosessorer ofte gjør. En E-450 på Mini-itx hovedkort og en E-450 netbook skal derfor ha identisk cpu/gpu-ytelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og forresten, disse chippene har ytelse omtrent i Atom-klassen, og grafikkytelsen er svært begrenset. Crysis i full HD kan du nok bare glemme. Video i full-hd skal fungere sålenge avspillerprogramvaren støtter maskinvareaksellerasjon/dekoding via gpu.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Angående dårlig ytelser, så har jeg en toshiba Satelite 1410 jeg ønsker å bytte ut. Den har maks 512 mb ram og celeron prosessor. Skjermkortet er elendig.

Egentlig opprettet jeg annen tråd angående Asus EeePC 1215B AMD E-450 HD6320 4GB 500GB Silver HD6320 men jeg får mye bedre svar her.

Så hvis dere ville ha en god minilaptop basert på 1215B ville dere ventet eller kjøpt den?

Kan jo godt vente noen måneder siden jeg foretrekker å få mest for pengene. Til sommeren trenger jeg den mest, men vet ikke om minilaptop er så gode som mulig. Så nettbrett blir ersatteren her tror jeg.

Eller er det en god tid å kjøpe nå?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er klar over det, og harddisken muligens vil bli den største flaskehalsen, men hvis det er mulig å bytte til SSD disk basert på Crucial M4.

Da er vel det mulig å klare opp mot 5 gigabit på USB3? hvis ikke hovedkortet er begrensingen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...