Woopster Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Vi slo av en prat med spillets produsent. Les hele saken Lenke til kommentar
aabxx Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Vet ikke hvorfor, men med tiden har det blitt vanskelig å spille isometriske videospill. Tror vel at det har noe med at når du blir vant til realistiske førstepersons- og tredjepersonsperspektiver, så virker det isometriske perspektivet litt underlegen presentasjons- og innlevelsesmessig. Synd, da det gjør de gamle spillene vanskeligere å spille. Når det er sagt, så har jeg mine tvil om Syndicate-opplevelsen lar seg overføre seg så lett til dagens spillverden. Som så mye annet, var det et produkt av sin tid. Lenke til kommentar
Wrathmont Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Vet ikke hvorfor, men med tiden har det blitt vanskelig å spille isometriske videospill. Tror vel at det har noe med at når du blir vant til realistiske førstepersons- og tredjepersonsperspektiver, så virker det isometriske perspektivet litt underlegen presentasjons- og innlevelsesmessig. Synd, da det gjør de gamle spillene vanskeligere å spille. Når det er sagt, så har jeg mine tvil om Syndicate-opplevelsen lar seg overføre seg så lett til dagens spillverden. Som så mye annet, var det et produkt av sin tid. Jeg er delvis enig, men vi må huske at fps spillene har utviklet seg mye over lang tid nå. Nye grafikkmotorer, sammensmelting av sjangre, samt høye produksjonsverdier er alle eksempler på utviklingen. Lite eller ingenting har skjedd med det isometriske perspektivet, som dermed ligger tiår tilbake med knotete menyer og en altfor distansert opplevelse. Jeg vil tro at en tilsvarende modernisering av sjangeren vi så i syndicate og x-com vil kunne gitt oss mye. Dragon Age var et godt eksempel der det isometriske bildet tilførte spillet ekstra dybde for min del. Å modernisere dette perspektivet krever selvsagt at utgiverene er villige til å ta noen risker og kanskje tilogmed gå på trynet. Det er derfor det er synd å se at man kjører på det trygge og ofte ender opp helt midt på treet, ettersom konkuransen i fps markedet er så stor. Endret 9. november 2011 av Wrathmont Lenke til kommentar
Error Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Tja, isometri er ikke alltid så galt. Ref dragon age: origins som er ett av de bedre spillene som har kommet de siste årene, og makkverket av dimensjoner kalt Dragon Age 2 (som i likhet med matrix-oppfølgerne egentlig ikke finnes) Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Syndicate skulle vært gjenskapt i samme form som orginalen, bare videreutviklet og forbedret. Det var jo det som gjorde det hele så fantastisk! ... Men jeg antar at når "hovedmålgruppen" av kjøpere sannsynligvis aldri har spilt orginalen så blir det gjerne litt sånn som nå. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Personlig mener jeg de har misforstått noe fundamentalt om de mener det er historien som er nøkkelen til syndicates kvalitet og unikhet. AtW Lenke til kommentar
PaulGD Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg synes det var noe kort tid til utgivelsesdatoen, håper virkelig de tar seg tid til å gjøre det veldig bra. Har vært noen litt uferdige spill i de siste årene, dette ser bra ut, så håper ikke det skjer med dette spillet. Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 " ? Først og fremst handlet det om å gjøre produktet tilgjengelig for et nytt publikum. " Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Utviklerne har jo jobbet med Syndicate i 3-4 år, de har bare vært flinke til å holde kjeft om det inntil spillet ble annonsert litt tidligere i år. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Vet ikke hvorfor, men med tiden har det blitt vanskelig å spille isometriske videospill. Tror vel at det har noe med at når du blir vant til realistiske førstepersons- og tredjepersonsperspektiver, så virker det isometriske perspektivet litt underlegen presentasjons- og innlevelsesmessig. Må være noe av det rareste jeg noensinne har lest. Isometrisk perspektiv gir deg et overlegent overblikk. Man må ha fått for mye bloom på hjernen om man synes at å styre en gruppe karakterer best presenteres i første- og tredjeperson. Grafikk har vel forøvrig nær null å si når det gjelder innlevelse, men om jeg skulle velge hadde jeg tatt håndtegnet 2D over "realistiske" 3D motorer any day. 2 Lenke til kommentar
Fredrik7le86 Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Deus Ex????? Lenke til kommentar
gnugfur Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Jeg har mistet troen på dagens spill. Venter til dette er kommet og til alle rundt meg har prøvd det før jeg gir det en sjangse. Hvis det viser antydning til konsollfiksering. No cigar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå