rwaters Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg har nettopp kuttet ut drittrouteren til Altiboks med Linksys E4200. Alt virker knallbra.. autosetup funket fint, men jeg kunne tenke meg å skifte navn og innloggingpassord til noe enklere. Har lett over alt men finner ikke ut hvor jeg gjør dette fra pc'en.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Du klikker på Startknappen og skriver CMD i søkefeltet og taster enter, skriv så ipconfig /all i det vinduet som kommer opp og tast enter. Scroll litt opp og noter deg ipadressen til Default Gateway. Skriv ipadressen i adressefeltet i en browser og tast enter, logg deg inn med standard brukernavn og passord som antagelig står i manualen til routeren. Det du da skal endre ligger under Wireless seksjonen og Encryption antagelig. Du kan da endre navnet på det trådløse nettet ditt og krypteringsnøkkelen eller passordet om du vil. Krypteringsnivå bør være WPA2 eller bedre. WEP er like usikkert som å ikke ha passord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå