Gå til innhold

Fant keylogger, har mulig navn på plassering, vil fjerne den.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg var så dum og lastet ned en fil jeg trodde var sikker, som da viste seg å være en keylogger. Dette var da jeg skulle laste ned et hjelpeprogram til et spill.

 

Plutselig i dag begynte internettaktiviteten å gå opp, ting gikk tregt selv det var kun jeg på nettet. Jeg prøvde å logge inn på brukeren min på det gjeldende spillet, men var ikke enda "logget ut etter forrige gang". Så endte jeg opp med å miste ting på spillet.

Så jeg tror kun de var ute etter verdiene mine på spillet, og ikke andre ting.

 

Men til spørsmålet mitt. Hver gang jeg slår på dataen kommer denne meldingen opp.

 

scqpuc.png

 

Jeg tror keyloggeren ligger der, ettersom den meldingen begynte å komme opp rett etter jeg lastet ned hjelpeprogrammet.

Kan jeg trygt gå inn å slette wmiapsvrd.exe?

 

 

Evt. andre tips til hva jeg kan gjøre?

 

 

Edit1: Fant fram 'AppData', trykte meg innpå 'Local'->'Temp', men finner ikke 'System' mappen. Noen som vet hva det er?

 

Edit2: Fikk sletta filen ved hjelp av anti-virus program. Men er forsatt et program/fil som bruker mye minne og prosesser. Finner ikke filen eller trussel når jeg leter/søker etter den. Hvordan kan jeg få fjernet den? Prossesnavn: adiadg.exe*32, beskrivelse: Windows Audio Device Graph Isolation. :/

//NutrL

Endret av NutrL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...