CAMMOL Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Hei, jeg trenger litt hjelp til valg av pc. Vil ha en PC med middels skjerm, altså ingen mini pc. Skal hovedsaklig brukes til surfing på nettet, se på dvd`er og spill ( the sims ). Helst ikke over 4000kr. Noen tips? Lenke til kommentar
Muggenbanan Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Er det en laptop eller stasjonær du er ute etter? Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 komplett har alltid noen gode tilbud, sjekket der? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Bærbar pc til spill for 4000kr?? Det kan du strengt tatt glemme, men du kan få ASUS N53SV til 4999kr, noe som strengt tatt er et røverkjøp. Den vil dog ikke klare de nyeste spillene som BF3 og Skyrim i annet en Low muligens Medium innstillinger. Skal du ha noe som kan dra slike typer spill så må du opp på maskiner med GTX560 grafikkort og da er det rimeligste alternativet 7999kr. Lenke til kommentar
CAMMOL Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 komplett har alltid noen gode tilbud, sjekket der? Ja, men jeg er usikker på hva jeg skal se etter, og hva slags laptop jeg må ha iom at jeg vil spille på den og se dvd`er på den osv Lenke til kommentar
CAMMOL Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Bærbar pc til spill for 4000kr?? Det kan du strengt tatt glemme, men du kan få ASUS N53SV til 4999kr, noe som strengt tatt er et røverkjøp. Den vil dog ikke klare de nyeste spillene som BF3 og Skyrim i annet en Low muligens Medium innstillinger. Skal du ha noe som kan dra slike typer spill så må du opp på maskiner med GTX560 grafikkort og da er det rimeligste alternativet 7999kr. Ok, takk for svar. Jeg er ikke ute etter en super spill pc, bare en pc som tåler å brukes til LITT spilling osv,uten at den klikker. Er ikke meningen at jeg skal spille dager i strekk, vil bare ha en pc som holder litt. tror du jeg finner en litt billigere da? Og kunne denne funket til litt spill osv? ASUS X53U 15.6" HD Endret 9. november 2011 av CAMMOL Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Det kommer strengt tatt ann på hva slags spill du skal spille. Kabal takler alle maskiner, men skal du f.eks spille BF2 eller spill i den klassen så må du ha minimum GT540 grafikkort hvis du skal klare og dra de sånn noenlunde greit. Den rimeligste maskinen jeg kan gå god for er da den jeg linket til. Det er mulig det finnes noe rimeligere med dårligere cpu men da vil kvaliteten være deretter med høy varmeutvikling og mye viftestøy. 5000kr for en bærbar til spill er faktisk rasende billig. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Niks, nei, njet, nope....X53U klarer kabal og 6år gamle spill thats it. Lenke til kommentar
CAMMOL Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Så fint du hjelper til, takk for det. Nei jeg tenker ikke på kabal eller noe sånt, men The Sims 3, uten noen av tileggspakkene. Som sagt er det ikke viktig for meg å ha den beste laptopen, bare den greier å kjøre sånn nogenlunde uten å klikke hele tiden. Lenke til kommentar
777fan Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Selv om jeg på ingen måte har sett nøye på tester og slikt, kommer jeg med noen forslag: * Toshiba Satellite L755D-120 4499,- * HP Pavilion g6-1131eo 4499,- * Toshiba Satellite L755-167 4699,- * HP Pavilion g6-1120 4495,- * Toshiba Satellite R850-10J 4990,- Disse er på ingen måte egnet for gaming på høyt nivå, men de duger til casual gaming og annet arbeid. Alle PCene har dedikerte skjermkort for bedre ytelse. DVD-titting er forresten ingen utfordring for dagens bærbare, de fleste klarer det fint. For en kraftigere gaming-maskin må du nok opp i pris, som flere andre allerede har påpekt. Endret 9. november 2011 av Genius-Boy Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Ok, hvis det ikke skal spiller noe raffere enn Sims3 så kan vi fire på krava da det ikke er spesielt tungt. X53U vil klare Sims 3 i low til medium innstillinger. En bilig maskin leveres typisk med et integrert Intel HD 3000 grafikk og det vil også klare Sims 3 i low bra mens det vil slite i medium. Lenke til kommentar
CAMMOL Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Takk for svar begge to! Jeg tror jeg kanskje går for ASUS X53U. Så det var en med 2GB og en med 4GB, da er vel den med fire jeg må ta? Her er link til den http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=647340#extra tror denne virket ok Lenke til kommentar
777fan Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) 4GB er nesten minstekrav for dagens PCer (uansett om det er bærbar eller stasjonær), men jeg likte ikke helt prosessoren på den der. AMD E-450 yter ikke så bra selv om den er ganske ny. Intels i3 eller i5 klarer langt flere oppgaver. Men men, man får som man betaler EDIT:Ifølge denne lenker er AMD E-450 svakere enn de gamle Celeron og Core 2 Duo prosessorene. Endret 9. november 2011 av Genius-Boy Lenke til kommentar
CAMMOL Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 4GB er nesten minstekrav for dagens PCer (uansett om det er bærbar eller stasjonær), men jeg likte ikke helt prosessoren på den der. AMD E-450 yter ikke så bra selv om den er ganske ny. Men men, man får som man betaler Ja det er sant! Skulle gjerne betalt mye mer for en mye bedre pc,men det går desverre ikke! Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Sleng på en 200-lapp ekstra og gå for en X53E i stedet. Et langt bedre kjøp, og her vil du kjøre Sims 3 på høyeste grafikkinnstillinger. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647916#extra Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323200 3495.- Betinger at du kan putte det sammen selv. Og ikke forvent at du kan kjøre BF3 på max med denne. Komplett kjørte også ett tilbud på 495 .- for 17 -18 " lcd skjerm. Nvm post dette er stasjonær. Endret 10. november 2011 av Phyltre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå