Gå til innhold

[Løst] Reinstallere OS - Hva skjer med innholdet på de andre harddiskene?

Anbefalte innlegg

Hei, nå har SSD harddisken min på 60 GB bare 8GB igjen, selv om jeg nesten bare har windows på den, så jeg tenkte det var på tide å få fjernet unødvendige program og filer. Før jeg gjør det ville det vært fint å få vite:

1: Hva skjer med programmene som er installert på andre harddisker? Må de installeres på nytt?

2: Er det nok å bare starte fra Windows disk og velge reinstallasjon, eller burde jeg formatere disken på en eller annen måte for å få fjernet alt først?

3: Jeg har lagt de fleste brukermapper som dokumenter, videoer, nedlastinger osv over på en annen disk, hva skjer når jeg reinstallerer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Alt som ligger på andre disker/partisjoner vil være urørt. (Så lenge du installerer samme windows skal du ikke trenge å installere ting på nytt. Det kan bli litt knot dersom du går fra feks 32bit til 65bit)

2. Boot fra disk og begynn. Når det kommer til hvilken disk du vil installere på, velger du custom, markerer disken du vil installere på og trykk formater. Tar bare noen sekunder. Når det er ferdig kan du installere som normalt.

3. De mappene du har flyttet vil fortsatt være der når du har formatert disken. Men du vil få nye "mine bilder", "mine dokumenter" osv. Men det er bare å dra det over igjen om du vil :)

Endret av Bibow
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...