alekander Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Hei. Jeg har for en stund siden kjøpte meg ny data på grunn av den forrige har streiket. Dermed har jeg en brukt data jeg gjerne vill selge. Men siden den har en feil selger jeg den billig fordi det kan hende en av delene er ødelagt. Som sagt så får jeg ikke installert windows på nytt og allerede føre begynte dataen å bli treg og når jeg startet den opp fikk den problemer. Jeg prøvde å instalere windows på nytt men gjennom installasjonen klikker den og sier at jeg må restarte maskinen på nytt og installere windows på nytt, lenger en det går den ikke og klikker:S Vell, tenkte å selge pcen for 1800 kr. Den har 3ghz prossesor og 8 gb ram pluss skjermkort med 1gb minne og 1 tb hardisk Endret 9. november 2011 av alekander Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Detaljerte specs hjelper litt mer, fordi ting som f.eks "3GHz prosessor" og "1GB skjermkort" kan omhandle så fryktelig mange typer komponenter i alle prisklasser. Og å selge ting med feil kan kanskje være en utfordring fordi ikke alle gidder å feilsøke med mindre de får delene til gi-bortpriser. Endret 9. november 2011 av Smirnoff Lenke til kommentar
alekander Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Vell jeg har tenkt å selge den til 1800 kr Hoverdkoretet er ;.Asus P5Q3, P45, Socket-775, ATX, DDR3, Prossesoren er :Intel core 2 duo preocesssor e8400 SKjermkoretet husker jeg ikke fordi jeg ikke kan sjekke hva det heter siden pcen kræsjer Ramen er 1333mh av merket corsair Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Med feil på maskinen blir 1800kr for mye. Tilogmed hvis den hadde vært uten feil ville den prisen vært stram. Jeg regner nesten med at skjermkortet står i stil med resten av oppsettet så en tusenlapp maks hvis den hadde fungert. Lenke til kommentar
alekander Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Jeg bare lurer på hva faen som er galt med pcen det er alt... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg bare lurer på hva faen som er galt med pcen det er alt... Det er prisen som det er noe galt med.Min vurdering: 400 kroner uten å ha sett den. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Nå skriver TS ikke særlig utførlig om hvordan pc'en oppfører seg, men det kan være verdt å utelukke at det er harddisk-feil. Last ned en Linux-live versjon, eksempelvis Ubuntu, og boot fra denne. Hvis pc'en fungerer da, er det ganske sikkert HD-feil. Lenke til kommentar
alekander Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Har lastet ned ubuntu og starter maskinen på nytt men installasjonen starter ikke Lenke til kommentar
Anonym58508583 Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Men hvis du velger å kjøre ubuntu uten install da? Virker det? Lenke til kommentar
alekander Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Desverre jeg har ikke så mye peiling om ubuntu og hvordan jeg skal få det til uten install. Skal nå sette inn en ny hardisk og installere windows på nytt. Lenke til kommentar
alekander Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 (endret) Sånt nå byttet jeg harddisk og holdt på installere windows og den kræsjet igjen Endret 11. november 2011 av alekander Lenke til kommentar
Anonym58508583 Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 (endret) Ubuntu live: Oppstart direkte fra disken (ingen endring på HardDisken) med "disken" mener jeg DVD-platen! Endret 11. november 2011 av BeatThatZ Lenke til kommentar
Anonym58508583 Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Hvis det ikke gikk an med harddisk bytte er det nesten umulig å få solgt PCen. Evt. finne ut hva som er ødelagt og si at PC vil selges uten den delen eller kjøpe en ny del før salg... Hvem har bruk for en PC som ikke virker? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Det er nok noe galt med en av de kritiske komponentene i systemet ditt : *Hovedkort. *Cpu *Minne *Psu *Skjermkort Om det lar seg ordne eller ei kan være vanskelig å si , men om du skriver grundig ned hvilke spesifikasjoner maskinvaren din har så kan det være at vi får til å hjelpe deg videre enten med en vurdering av pris eller videre feilsøking. Lenke til kommentar
Anonym58508583 Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 (endret) 1. Finn fram en tom harddisk (uten OperativSystem). La PCen stå på og se om den skrur seg av helt plutslig. 2. Prøv den gamle Harddisken i en annen PC for å se om du kan skrive/lese til den. ---------- -- Jeg har en PC som ikke virker, den vil ikke installere OS, hvem vil kjøpe? Endret 11. november 2011 av BeatThatZ Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Har du flere rambrikker? Prøv med kun 1 brikke og gjerne prøv den i alle slottene..så går du over til neste rambrikke.. Di fleste lignende feil som jeg har opplevd har skyltes en ram brikke som hadde tatt kveld.. Lenke til kommentar
alekander Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 Hei takker for svar.Hvis jeg husker riktig så er komponentene følggene: CPU: Intel Core? 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket Hovedkort: Asus P5Q3, P45, Socket-775, ATX, DDR3, MInner: Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3, 4GB, SKjermkort vet jeg ikke lenger Lenke til kommentar
alekander Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 Det jeg også kan nevne er at etter jeg installerte og kræsjet igjen står "bootmgr is missing" ved oppstarten av windows og windows cd vill heller la seg starte når jeg skal boote Lenke til kommentar
Anonym58508583 Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Kommer det noen pipelyder på start-opp? Lenke til kommentar
Anonym58508583 Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Ta ut skjermkort, ta bilde av det og post på forumet. Prøv også å få skrevet inn tekst som ikke kommer på bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå