TeddyBakesHer Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 (endret) . Endret 14. november 2011 av TeddyBakesHer Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg kan ikke forstå at dere gidder å bruke hjernekapasitet på slike tråder/ spørsmål. COD er populært fordi det er mainstream. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Har ikke lest tråden, men min mening er at CoD er populært fordi det er lett å sette seg inn i. Det krever ikke mye innsats å komme i gang, og heller ikke for å bli god, derfor er spillet populært. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Jeg trenger en forklaring på hvorfor COD-serien er så populær? Hva gjør dette spillet så bra i COD-fans sine øyne? Jeg klarer ikke å forstå det, jeg har et ganske åpent sinn når det kommer til spill, og er ikke en som ikke liker cod bare for å være fordomsfull. Problemet mitt er at det finnes så mange mye bedre multiplayerspill, feks Battlefield og Halo... Det største problemet jeg har med COD, er at jeg har et ganske kraftig konkurranseinstinkt og jeg føler at COD er helt random, jeg kan gå inn å spille modern warfare 3 for første gang i mitt liv og få 20 kills, og det skal ikke en som ikke har spilt det før klare, føler jeg. Et multiplayerspill lages vel for å konkurrere med andre? Hva er vitsen med konkurransen når hvem som vinner er helt random? Og hva er morsomt med det da? Hvis noen her som ikke har spilt Halo før hadde prøvd å møte meg 1 vs 1, hadde de ikke klar å drepe meg en eneste gang på 5 timer. (Du får tusen spenn, hvis du gjør det) Det er altså 20 personer som løper rundt på et område like stort som en barnehage, og da er det klart det blir kaos, jeg liker taktikk osv, ikke kaos, men ikke nok med det.. COD er jo mye svakere på grafikk og enn feks Battlefield, du har heller ikke muligheten til å kjøre heli, fly eller tanks.. Heli på bf er noe av det morsomste jeg vet om dagen hvertfall. Så værsåsnill, ikke vær uhøflig eller noe, men prøv å gi meg en forklaring på hva det er COD tilbyr? I Bold: Pic or it didnt happen I Italic: Pic or it wont happen Underline: Hva har kjøretøy med CoD å gjøre? Spill BF hvis du vil ha kjøretøy, da vel. CoD er ikke Halo. CoD er ikke BF. CoD er et skytespill der den som er flinkest til å peke et virituelt sikte på et virituelt hode vinner. Det er enkelt. Det har uslåelig flyt i gameplay (CS er vel det nærmeste). Det er nok til å være det mest populære spillet noen sinne. Det kan ikke være så uforståelig. PS: Som en disclaimer må jeg vel legge til at jeg liker CoD, jeg liker BF og at jeg ikke liker Halo. Dog fortjener ingen av spilla noen gude- status. PPS: In before milkyman: Kjøper du FIFA har du ingen rett til å anklage CoD for melking. Prøver du SÆRIØST å sammenligne MW3 med CS? CS er STORT idag, snakker om å være hovedspillet på nesten alle LAN's med hundretusener dollar i premie hvert år, over 10 år siden det kom ut. Om 10 år finnes det ikke en eneste levende sjel i hele denne verden som engang vet hva MW3 er. Du kan ikke sammenligne verdens beste FPS-teamplay spill med noe så møkk som MW3 som ikke krever noe skill. Det blir for tåpelig. COD var utrolig bra fram til cod4, men så ble det ''mainstream'' for kidsa og utviklerne gir bare faen i hva de slipper ut så lenge kidsa betaler for det. At du i det hele tatt nevner CS og MW3 i samme setning sier nok om hvor elendig du er i dataspill og hvor uvitende du er. E-Sports tok et massivt steg tilbake på grunn av den latterlige meningen din. Jeg sammenligner ikke CS mot MW som hele spill, nei. Jeg snakket om flyt i gameplay. Altså hvordan responsen er når du trykker på knapper, hvordan figuren din beveger seg og lignende. Jeg er fullt klar over CS sin stilling som spill, både før og nå. Men det var ikke det jeg snakket om. I det hele tatt. Det virker som om du har et noget usunt forhold til CoD. Prøv å hate litt mindre. Det er deilig å slippe å hate. Forresten er det vittig at du snakker om "mainstream" og "kidsa" når det gjelder MW- serien. Det er vel to ord som etterhvert har blitt veldig treffende for CS public. Eller snakket du om CS i E- sport og MW i public? Endret 14. november 2011 av StorPeder Lenke til kommentar
akselme Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Jeg trenger en forklaring på hvorfor COD-serien er så populær? Hva gjør dette spillet så bra i COD-fans sine øyne? Jeg klarer ikke å forstå det, jeg har et ganske åpent sinn når det kommer til spill, og er ikke en som ikke liker cod bare for å være fordomsfull. Problemet mitt er at det finnes så mange mye bedre multiplayerspill, feks Battlefield og Halo... Det største problemet jeg har med COD, er at jeg har et ganske kraftig konkurranseinstinkt og jeg føler at COD er helt random, jeg kan gå inn å spille modern warfare 3 for første gang i mitt liv og få 20 kills, og det skal ikke en som ikke har spilt det før klare, føler jeg. Et multiplayerspill lages vel for å konkurrere med andre? Hva er vitsen med konkurransen når hvem som vinner er helt random? Og hva er morsomt med det da? Hvis noen her som ikke har spilt Halo før hadde prøvd å møte meg 1 vs 1, hadde de ikke klar å drepe meg en eneste gang på 5 timer. (Du får tusen spenn, hvis du gjør det) Det er altså 20 personer som løper rundt på et område like stort som en barnehage, og da er det klart det blir kaos, jeg liker taktikk osv, ikke kaos, men ikke nok med det.. COD er jo mye svakere på grafikk og enn feks Battlefield, du har heller ikke muligheten til å kjøre heli, fly eller tanks.. Heli på bf er noe av det morsomste jeg vet om dagen hvertfall. Så værsåsnill, ikke vær uhøflig eller noe, men prøv å gi meg en forklaring på hva det er COD tilbyr? I Bold: Pic or it didnt happen I Italic: Pic or it wont happen Underline: Hva har kjøretøy med CoD å gjøre? Spill BF hvis du vil ha kjøretøy, da vel. CoD er ikke Halo. CoD er ikke BF. CoD er et skytespill der den som er flinkest til å peke et virituelt sikte på et virituelt hode vinner. Det er enkelt. Det har uslåelig flyt i gameplay (CS er vel det nærmeste). Det er nok til å være det mest populære spillet noen sinne. Det kan ikke være så uforståelig. PS: Som en disclaimer må jeg vel legge til at jeg liker CoD, jeg liker BF og at jeg ikke liker Halo. Dog fortjener ingen av spilla noen gude- status. PPS: In before milkyman: Kjøper du FIFA har du ingen rett til å anklage CoD for melking. Prøver du SÆRIØST å sammenligne MW3 med CS? CS er STORT idag, snakker om å være hovedspillet på nesten alle LAN's med hundretusener dollar i premie hvert år, over 10 år siden det kom ut. Om 10 år finnes det ikke en eneste levende sjel i hele denne verden som engang vet hva MW3 er. Du kan ikke sammenligne verdens beste FPS-teamplay spill med noe så møkk som MW3 som ikke krever noe skill. Det blir for tåpelig. COD var utrolig bra fram til cod4, men så ble det ''mainstream'' for kidsa og utviklerne gir bare faen i hva de slipper ut så lenge kidsa betaler for det. At du i det hele tatt nevner CS og MW3 i samme setning sier nok om hvor elendig du er i dataspill og hvor uvitende du er. E-Sports tok et massivt steg tilbake på grunn av den latterlige meningen din. Jeg sammenligner ikke CS mot MW som hele spill, nei. Jeg snakket om flyt i gameplay. Altså hvordan responsen er når du trykker på knapper, hvordan figuren din beveger seg og lignende. Jeg er fullt klar over CS sin stilling som spill, både før og nå. Men det var ikke det jeg snakket om. I det hele tatt. Det virker som om du har et noget usunt forhold til CoD. Prøv å hate litt mindre. Det er deilig å slippe å hate. Forresten er det vittig at du snakker om "mainstream" og "kidsa" når det gjelder MW- serien. Det er vel to ord som etterhvert har blitt veldig treffende for CS public. Eller snakket du om CS i E- sport og MW i public? Spilt på relativt høyt nivå i cod4. elsket COD fram til 4'ern, nå suger det. Er samme konsept i cod og cs men cs er 10 ganger bedre Endret 14. november 2011 av akselme Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg bestrider ikke det. CS er det beste skytespillet jeg har spilt. Jeg har dog spilt meg mett på det. Lurer på hvor mange 1000 timer jeg har brukt på det. Lenke til kommentar
HaLV Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Hele debatten om MW3 vs BF3 er fullstendig meningsløs, spillene har alt for store forskjeller til å sammenlignes på en måte for å finne ut hva som er "best"....Men hvis du spør hvorfor CoD serien er så populær er det fordi den har: Størrelse og utholdenet: MW3 er det ÅTTENDE spillet i serien, og de fire siste (hvis vi ser bort ifra WaW) (MW, MW2,BOps,MW3) har alle sammen solgt ekstremt bra og serien har generelt holdt seg på topp i veldig lang tid. Media anerkjennelse: MW, MW2, BlackOps og MW3 har alle fått ekstremt gode anmeldelser. For ikke å snakke om alle overskriftene spillene har skapt i spillmedia, men også i vanlig media. Salgsrekorder: Mw2, blackops og mw3, alle tre har sprengt salgsrekorder som de selv har satt. Alt dette kombinert gir spillet enormt mye mer reklame enn andre spill, man kan trygt si at det er flere folk på kloden som har hørt om Call of duty enn det er som har hørt om battlefield. Det er bare sånn det er, hvis et produkt får nok publisitet og anerkjennelse i media så blir det til slutt sett på som "kult" og plutselig vil alle kjøpe det. Hvorvidt spillserien er "bra" i forhold til andre spill, og om det virkelig fortjener sin plass på toppen orker jeg ikke gå inn på, hvorfor? fordi det har nesten ingenting med det å gjøre. Folk kan krangle til sola går ned og opp igjen, men det er irrelevant om BF3 er bedre både taktisk, teknisk, visuelt og mer realistisk (jeg snakker rent hypotetisk og subjektivt), det som har noe å si er at MW3 har mer anerkjennelse som det beste multiplayer FPS spillet både til konsoll og PC. Dermed reflekteres dette i salgstallene. Skremmende likt som med Angry Birds Jeg laget posten for å få høre hva cod-fans faktisk tenker om spillet, hva de tenker at spillet har som gjør at det er så populært, ikke for å lage en krig mellom forskjellige multiplayerspill.. Også til svaret ditt... Som et svar på hvorfor er det er populært skriver du som 1. punkt, at de solgt ekstremt bra, som 2. punkt pga annerkjennelsen og som 3. punkt salgsrekorder? Ja det må jeg si.. Det er jo det jeg lurer på her, hvorfor selger de bra? Du nevner også anmeldelsene, men som eksemplene mine tidligere, både Halo og Bf har bedre anmeldelser enn cod, se på ign... Så hvorfor selger de så bra? Svaret kan jo ikke være at de selger bra. I den siste delen av posten min skrev jeg at det spillmessige og tekniske kom jeg ikke til å skrive om, fordi det har lite med saken å gjøre. Men jeg kan vel legge til ett par ting. Jeg har spilt mye mw2 og blackops, vil jeg påstå at de er noen kjempegode spill rent teknisk sett? Nei, vil jeg si at de er mye bedre enn både Halo og BF? Aldeles ikke. Tvert imot synes jeg CoD spillene egentlig er middels gode spill, campaignen i mw og mw2 var meget bra etter min mening men det er en annen sak. CoD er ikke så jævlig gode spill som salgstallene antyder, men ett spill nå ikke være "bra" for å være gøy, se på CS 1.6, latterlig grafikk, men gøy. Der har CoD noen ting som mange andre ikke har, CoD er casual, enkelt og samtidig utrolig gøy. For eksempel en 10 min free for all på CoD, bittelite kart, ingen kjøretøy, bare helt enkel running and gunning. Krydret med perks og killstreaks, xp og ranking blir dette en ganske fet kombinasjon for en casual gamer. Kort sagt selger CoD fordi det er enkelt, casual, moro og mainstream. Problemet er jo at dette passer best for en casual gamer, en ordentlig gamer med gaming PC til 20k-30k kommer bare til å bli irritert av dette. Fortsetter det på denne måten blir CoD plutselig ett partyspill på linje med guitarhero og singstar. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Grunnen til at Call Of Duty er så sabla populært er Pga. simpelt gameplay, alle kan plukke opp en spake og gruse en som har spilt aktivt i 1 år. det er hjernedødt gameplay, man går og skyter. folk i domination driter i objectivet, alle er ute etter en god K/D. personlig så håper jeg at COD serien blir kjørt til et visst sted. Latterlig...så en blir ikke bedre av å spille mye å trene på kart og taktikk mener du? Er som å si at Counter Strike spillere er kun hodeløse høns som løper rundt....du eller jeg for den saks skyld hadde ikke overlevd i 1min mot bra spillere. Bare pga det finnes spillere som driter i objectives eller andre ting betyr ikke at alle gjør det...er det noen en har lært etter å ha spilt i diverse online spill i alle disse årene så er det å spille med bra dedikerte spillere. Lenke til kommentar
samco Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 så du er ikke god nokk til å holde laget ditt på topp ja ja noen trenger gode spillere rundt seg :!: Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Grunnen til at Call Of Duty er så sabla populært er Pga. simpelt gameplay, alle kan plukke opp en spake og gruse en som har spilt aktivt i 1 år. det er hjernedødt gameplay, man går og skyter. folk i domination driter i objectivet, alle er ute etter en god K/D. personlig så håper jeg at COD serien blir kjørt til et visst sted. Latterlig...så en blir ikke bedre av å spille mye å trene på kart og taktikk mener du? Er som å si at Counter Strike spillere er kun hodeløse høns som løper rundt....du eller jeg for den saks skyld hadde ikke overlevd i 1min mot bra spillere. Bare pga det finnes spillere som driter i objectives eller andre ting betyr ikke at alle gjør det...er det noen en har lært etter å ha spilt i diverse online spill i alle disse årene så er det å spille med bra dedikerte spillere. Counter strike handler om hvordan man beveger seg og reaksjon og hvor bra man treffer så klart. men i Call of Duty er det flere som driter i og sikte, de skyter tilfeldig imot noen fordi rekyl ikke eksisterer i COD og kulene går beint uansett. og knivinga er så plagsom som det bare går ann, hvor mange ganger har du ikke irritert deg over hvor plagsomt det er og bli drept av en tosk med kniv som egentlig var 10 meter unna deg? og random claymores som blir plassert tilfeldig på kartet som omtrent er umulig og se? og så skal jeg komme på det med killstreaks for det er det som skaper campere, når man er på tampen på og få en choopergunner hva gjør man helst da? jo man setter seg i et hjørne og sikrer seg den killstreaken som er så OP at det ikke ligner grisen. derfor hater jeg og mener at call of duty er hjernedødt. og dette er min mening, prøver ikke og påtvinge den på noen andre. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Grunnen til at Call Of Duty er så sabla populært er Pga. simpelt gameplay, alle kan plukke opp en spake og gruse en som har spilt aktivt i 1 år. det er hjernedødt gameplay, man går og skyter. folk i domination driter i objectivet, alle er ute etter en god K/D. personlig så håper jeg at COD serien blir kjørt til et visst sted. Latterlig...så en blir ikke bedre av å spille mye å trene på kart og taktikk mener du? Er som å si at Counter Strike spillere er kun hodeløse høns som løper rundt....du eller jeg for den saks skyld hadde ikke overlevd i 1min mot bra spillere. Bare pga det finnes spillere som driter i objectives eller andre ting betyr ikke at alle gjør det...er det noen en har lært etter å ha spilt i diverse online spill i alle disse årene så er det å spille med bra dedikerte spillere. Counter strike handler om hvordan man beveger seg og reaksjon og hvor bra man treffer så klart. men i Call of Duty er det flere som driter i og sikte, de skyter tilfeldig imot noen fordi rekyl ikke eksisterer i COD og kulene går beint uansett. og knivinga er så plagsom som det bare går ann, hvor mange ganger har du ikke irritert deg over hvor plagsomt det er og bli drept av en tosk med kniv som egentlig var 10 meter unna deg? og random claymores som blir plassert tilfeldig på kartet som omtrent er umulig og se? og så skal jeg komme på det med killstreaks for det er det som skaper campere, når man er på tampen på og få en choopergunner hva gjør man helst da? jo man setter seg i et hjørne og sikrer seg den killstreaken som er så OP at det ikke ligner grisen. derfor hater jeg og mener at call of duty er hjernedødt. og dette er min mening, prøver ikke og påtvinge den på noen andre. Eksisterer ikke rekyl i COD? Da har ikke vi spilt samme spill altså... Greit nok en får våpen etterhvert som har vesentlig mindre rekyl en start våpen men slik er det jo i virkeligheten også da...det finnes våpen med minimalt med rekyl. Og et spill blir vel ikke dårlig pga folk plasserer claymores på plasser du ikke normalt forventer dem? Da får du skaffe deg en perk som gjør at du ser disse så unngår du glatt å tryne inn i en claymore. Killstreaks er smak å behag jeg liker ikke når fienden får det men er kjempe gøy når en selv får det... Når det kommer noe i lufta...blås det ned med en varmesøkende rakket da vel...ikke verre en det. Du konkluderer med at COD er hjernedødt pga disse grunnene....det henger ikke på greip for min del. Men dine meninger er dine meninger....jeg er bare ikke enig i noen av dem 1 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 COD er ikke mer enn en fortsettelse av samme oppskrift som Counter-Strike scoret på, noe jeg gikk lei av etter CS 1.3 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Grunnen til at Call Of Duty er så sabla populært er Pga. simpelt gameplay, alle kan plukke opp en spake og gruse en som har spilt aktivt i 1 år. det er hjernedødt gameplay, man går og skyter. folk i domination driter i objectivet, alle er ute etter en god K/D. personlig så håper jeg at COD serien blir kjørt til et visst sted. Latterlig...så en blir ikke bedre av å spille mye å trene på kart og taktikk mener du? Er som å si at Counter Strike spillere er kun hodeløse høns som løper rundt....du eller jeg for den saks skyld hadde ikke overlevd i 1min mot bra spillere. Bare pga det finnes spillere som driter i objectives eller andre ting betyr ikke at alle gjør det...er det noen en har lært etter å ha spilt i diverse online spill i alle disse årene så er det å spille med bra dedikerte spillere. Counter strike handler om hvordan man beveger seg og reaksjon og hvor bra man treffer så klart. men i Call of Duty er det flere som driter i og sikte, de skyter tilfeldig imot noen fordi rekyl ikke eksisterer i COD og kulene går beint uansett. og knivinga er så plagsom som det bare går ann, hvor mange ganger har du ikke irritert deg over hvor plagsomt det er og bli drept av en tosk med kniv som egentlig var 10 meter unna deg? og random claymores som blir plassert tilfeldig på kartet som omtrent er umulig og se? og så skal jeg komme på det med killstreaks for det er det som skaper campere, når man er på tampen på og få en choopergunner hva gjør man helst da? jo man setter seg i et hjørne og sikrer seg den killstreaken som er så OP at det ikke ligner grisen. derfor hater jeg og mener at call of duty er hjernedødt. og dette er min mening, prøver ikke og påtvinge den på noen andre. Eksisterer ikke rekyl i COD? Da har ikke vi spilt samme spill altså... Greit nok en får våpen etterhvert som har vesentlig mindre rekyl en start våpen men slik er det jo i virkeligheten også da...det finnes våpen med minimalt med rekyl. Og et spill blir vel ikke dårlig pga folk plasserer claymores på plasser du ikke normalt forventer dem? Da får du skaffe deg en perk som gjør at du ser disse så unngår du glatt å tryne inn i en claymore. Killstreaks er smak å behag jeg liker ikke når fienden får det men er kjempe gøy når en selv får det... Når det kommer noe i lufta...blås det ned med en varmesøkende rakket da vel...ikke verre en det. Du konkluderer med at COD er hjernedødt pga disse grunnene....det henger ikke på greip for min del. Men dine meninger er dine meninger....jeg er bare ikke enig i noen av dem ok, da legger vi denne diskusjonen på is. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg kan ikke forstå at dere gidder å bruke hjernekapasitet på slike tråder/ spørsmål. COD er populært fordi det er mainstream. ...det er populært fordi det er populært. ... Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Jeg kan skjønne at CoD er populært, til en viss grad. Jeg spilte cod4 og mw2 og hadde det mye gøy. Jeg må innrømme at vanskelighetsgraden er lav da. Har du spilt en fps før kan du lett dominere i CoD uten å lære så mye om maps eller våpen. Det jeg IKKE skjønner med CoD er hvorfor folk fortsetter å kjøpe det når der er tydelig at utviklerne gir faen? Det skremmer meg fordi det understreker en negativ utvikling i spillutviklingsbransjen. Ting skal melkes mer og mer, man skal tjene mer og mer penger per arbeidstime, og det funker. Dette er den type utvikling som kommer til å ta livet av innovasjonen. Hvor lenge til det ikke lenger fins nyskapende spill og alt bare er en remake av ting som allerede er gjort? Det er helt greit at modern warfare ikke trenger å endre på konseptet sitt, siden konseptet tydeligvis er populært slik som det er, men de kunne iallefall oppgradert grafikkmotoren, hatt nok maps og modes til å forsvare prisen, eller NOE som viser at de i det minste har jobbet LITT på spillet. En map-pack jeg kunne laget selv er ikke akkurat imponerende mengde arbeid for å tjene flere milliarder på, men det er opp til forbrukerne å si at slikt ikke er greit, noe folk tydeligvis ikke er enig i. Men alt til dem, om de er villige til å betale 500 kroner for noen maps er det vel det de er verdt. Endret 15. november 2011 av Molecular 1 Lenke til kommentar
Knuttsen Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Fordi etter man har spilt og vendt seg til 60fps skytespill som COD så er det jævlig kjipt å spille 30fps skytespill som Battlefield og 90% av resten av skytespillene som alle er bare 30fps. Rage hederlig unntak. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Jeg trenger en forklaring på hvorfor COD-serien er så populær? Hva gjør dette spillet så bra i COD-fans sine øyne? Jeg klarer ikke å forstå det, jeg har et ganske åpent sinn når det kommer til spill, og er ikke en som ikke liker cod bare for å være fordomsfull. Problemet mitt er at det finnes så mange mye bedre multiplayerspill, feks Battlefield og Halo... Det største problemet jeg har med COD, er at jeg har et ganske kraftig konkurranseinstinkt og jeg føler at COD er helt random, jeg kan gå inn å spille modern warfare 3 for første gang i mitt liv og få 20 kills, og det skal ikke en som ikke har spilt det før klare, føler jeg. Et multiplayerspill lages vel for å konkurrere med andre? Hva er vitsen med konkurransen når hvem som vinner er helt random? Og hva er morsomt med det da? Hvis noen her som ikke har spilt Halo før hadde prøvd å møte meg 1 vs 1, hadde de ikke klar å drepe meg en eneste gang på 5 timer. (Du får tusen spenn, hvis du gjør det) Det er altså 20 personer som løper rundt på et område like stort som en barnehage, og da er det klart det blir kaos, jeg liker taktikk osv, ikke kaos, men ikke nok med det.. COD er jo mye svakere på grafikk og enn feks Battlefield, du har heller ikke muligheten til å kjøre heli, fly eller tanks.. Heli på bf er noe av det morsomste jeg vet om dagen hvertfall. Så værsåsnill, ikke vær uhøflig eller noe, men prøv å gi meg en forklaring på hva det er COD tilbyr? Er i samme båt som deg. Jeg har ikke noe imot COD serien, jeg liker krigsspill og spilla er solid laget, men tiltrekker ikke meg, da jeg liker Taktikk, konkurranse og et skreddersydd system som legger til rette for at folk får en flott sosial opplevelse. For min del foretrekker jeg Socom serien. Her er det taktikk og konkurranse for alle pengene. Rundebasert TPS, litt alla CS hvis man må sammenligne, men er ikke sammenlignbart. Før Zipper inc ble kjøpt opp av Sony etter Socom 2, og de hadde david sears på laget (som nå jobber med det nye rainbow six), så lagde de noe unikt for oss som liker at spill serverer alt slags løsninger for å knytte spillere sammen. Lobby, custom ranked rooms, lobby chat, push to talk (slippe open mic som gjør at mange ikke bruker mic, 99% brukte mic på socom), all guns unlocked og alt er rettferdig fra start, glimrende ranking system, spennende tiebreaker!, modes som demolition, breach, supression, extraction, escort og 20 + maps, egne nasjons servere/region servere som gjorde det enkelt for norske folk å samles på et eget "norge rom" som 1 person har mekket selv med alt slags muligheter - som igjen gjorde at vi alle ble knyttet sammen hver kveld, klankamper kunne settes opp selv på Clan match server eller andre servere helt custom - og man utfordret andre klaner fra hele europa via gamebattles eller consolegaming hvor det er egne laddere og oppsett osv eller bare snakka sammen in-game... Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg og resten hadde nervene i spenn i klanmatcher hvor 1 person sto igjen mot 3-4 stk og måtte skaffe oss tiebreaker..fks, fienden må ned i bomberommet og plante bombe, og der sitter vår siste mann og må være lur med å utnytte det han kan og få tatt dem alle. Og vi døde snakker sammen i et sett om alt i høyt og lavt (1 om gangen og ikke noe mødre i bakgrunnen, siden det ikke er open mics, heldigvis..). Rett og slett morsomt og "sosial online gaming". Alltid diskutering og justeringer i hver runde om hva vi skal gjøre.. på BF og COD er det INGEN som snakker taktikk og samarbeider som et lag.. og er ikke så rart med open mics og random rooms med random folk fra hele verden... Og respawn har også litt av skylden..tar vekk masse taktikk.. alle bare stormer på og gir faen. Jeg mener fortsatt at BF og COD har lang vei å gå når det gjelder spesielt det å gi oss brukere muligheter til å knyttes mer sammen og finne hverandre bedre.. Ellers synes jeg som taktikk person, at BF serien er bedre enn COD på det området. For min del, finner jeg ingen nytelse av å kjøre rambo i en trang gate hvor alt er 50/50 og du har hjelpemidler som radar m.m for å noobe ting ned og gjøre det slik at det blir ganske random hvem som blir best osv.. Gi meg heller et mer lagbasert taktisk krigsspill hvor folk må snakke sammen (ikke hjelpemidler!), mulighet til å lage rom selv hvor man kan skreddersy alt, og muligheten til å joine hvilken som helst server man vil - om det er norge, skandinavia, england, US west, east osv.. Desverre har Sony ødelagt Socom serien, og prøvd å etterligne uncharted og COD, og derfor solgte det bare 550 000 og var et klapp i trynet på Sony fra fansen, som har vært forbanna i minst 5 år nå.. I hope 1 day.... p.s Vote frem Socom 1 hd og Socom 2 hd på playstation blog edit: Må legge til historien om den 14 år gamle gutten som var fan av COD, kom hjem til onkelen sin og prøvde gamle Socom 2 for morro skyld.. Gutten vil nå bare til onkelen sin hele tida og spille gamle socom 2, og synes ikke noe mer om COD. Socom har nok lid litt under at de var ute med spilla når online på konsoll ikke var så kjent og populært, og socom 1 og 2 solgte 3,4 mill og 2,65 mill som er meget mye.. Hvis de hadde holdt seg til formelen idag, så trur jeg de hadde vært på høyde med COD og Bf3. Jeg håper 1 dag at folk våkner opp og ser hvor mye elementer COD og BF mangler iforhold til hva tidligere spill har hatt.. Krev mer COD og BF fans!! Endret 17. november 2011 av Dennis Aron Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Krev mer COD og BF fans!! Kan jo håpe.. edit: Ellers synes jeg Socom 4 har veldig solid mekanikk. Kontroll, med move eller uten move, er enkel og grei. Dirigere teamene i single-player er veldig enkelt. AIen er sinnsykt bra - fysikk og animasjon er veldig godt laget, osv. Socom fans klarer ikke helt å huske hvor ulidelig mye tull det var i Socom 2 heller av en eller annen grunn. Hopping rundt på kanten av en murvegg, osv. Og om Zipper hadde håndtert PR litt anderledes.. som i ikke ansatt minst ett fjols med lang fartstid i IGN til å snakke for seg. Og Sony hadde latt være å tvinge inn åpne rom med global lag. Og den andre tidligere IGN fyren deres ikke stod for å kartlegge kursen for patching etter release.. Så ville Socom 4 vært et veldig godt online spill. Akkurat som MAG. Som er tilbake til slik det var helt i begynnelsen nå, etter at de rullet tilbake en haug patcher. Spillet fungerer igjen nå.. tok dem bare et år. Men folk blir ikke matchet godt nok, så det er mye lag (generellt sett, ikke sammenliknet med COD. I såfall er det fremdeles bedre..). Ellers synes jeg single-playeren i Socom 4 er veldig artig å spille. Godt skrevet, oppdragene er komposert veldig godt og variert, krever at du tenker deg litt om, osv. Spesielt med Move-tingen. Digger at trefningene blir forskjellige hver gang du spiller oppdraget og.. flere mulige måter å løse oppdraget på, sende team til forskjellige steder, osv.. Kan spille snikmorder eller feltsoldat, alt ettersom. Ingenting av det er igjen i online delen, men allikevel.. Det er fremdeles et par tusen ganger bedre enn Socom 2 på alle måter. Endret 18. november 2011 av nipsen Lenke til kommentar
TeddyBakesHer Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 En sammenligning av Mw3 og Bf3 gjort av vg http://www.vgtv.no/#!id=46272 Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Oi. VG går i bresjen med å poengtere at grafikken og lys-effekter via objekt-traversering har innvirkning på hvor godt interessant og engasjerende spillet er? Skikkelig kontroversiellt her, gitt. Blir jo nesten Call of Duty hat med en gang. lol Hva blir det neste? At animasjonen på figurene er viktig også utenfor de scriptede sekvensene? Trash-talk av Infinity Ward fra VG, du! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå