Sirissen Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg skal kjøpe meg et lydanlegg, og kikkerten sikter seg inn på et alt i ett anlegg. Jeg ser jo helt klart at disse ikke kan måle seg med et skikkelig anlegg i lydkvalitet, men til mitt bruk tror jeg det er greit. Jeg er ganske kresen på lydkvalitet, men har ikke behov for å spille ekstremt høy (bare litt ). Det skal være et lite greit anlegg som er enkelt å få med seg når man flytter og tar liten plass. Bor på hybel nå, men det skal brukes i et større rom seinere uten at jeg forventer noe høyt festanlegg akkurat. Det jeg vil ha er: - DAB/FM radio (jeg begrenser valgmuligheten en del med å ville ha DAB) - Ipod-docking - CD - og aux/usb utgang. Litt fleksibel her, men bør kunne koble til andre mp3-spillere enn ipod, da jeg ikke er sikker på om det blir ipod neste gang. Så jeg lurer på om dere har noen tips til meg? Makspris er i utgangspunktet rundt 6000 kroner, men de jeg har sett på er en del dyrere. Dilemmaet er at om jeg skal bruke så mye penger på et anlegg er kanskje ikke alt-i-ett det jeg får mest igjen for pengene. Jeg har sett på - Geneva modell M, men den har ikke DAB, modell S tar ikke CD, så disse går egentlig ut. Pluss at modell M koster 8000... - Vita audio R4 (koster nesten 8000...) - Sony CMTLX iPhone DAB radio (men pen er den ikke...) - Philips CDB293/05 Mini Hifi Dab dock (har ikke fått all verdens kred for lydkvalitet på tester jeg har sett) - Robert Sound MP53 DAB (denne har jeg ikke klart å finne til salgs i noen norsk nettbutikk) Det skal sies at jeg ikke har prøvehørt noen av dem og er helt i startfasen her, men har noen erfaringer med noen av disse eller tilsvarende? Jeg er åpen for alternative løsninger også, men kravene om DAB, iPod og CD står ved. Det må ikke være masse styr for å sette på en CD eller bytte mellom CD og radio som det er nå som jeg bruker blu-ray spillern og tv'en som lydkilde. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Hi-Fi Klubben har et par kompakt-anlegg som svarer til bestillingen din. Denon RCDM39 sammen med et par kurante små høyttalere som Dali Lektor 2 eller B&W DM686. Skal bli rimeligere enn Geneva og Vita - og antakeligvis et lass bedre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå