Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tastaturet har sl[tt seg vrangt


Anbefalte innlegg

Saa jeg har installert Win 7 paa nytt og alle tall og bokstaver fungerer fint unntatt de norske bokstavene. I tillegg til det er alle tegnene omplassert. jeg trykker paa et tegn og et annet kommer opp. Saa jeg lurer paa om det finnes noen innstillinger eller noe jeg kan laste ned for at det skal funke... Vet ikke om det har noe aa si men PCen min er en Asus x77JA. Forresten saa er hele operativsystemet engelsk naa og jeg er nesten sikker paa at det har noe med det aa gjoere men jeg vet ikke hvordan jeg fikser det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må endre fra "English keyboard" til "Norsk" i "Language Bar".

Du bruker å se den rett til venstre for "the system tray" (lengst til høyre på the task bar).

Jeg tipper at det står 'EN' der nå. Klikk på den og endre til 'NO'.

(Jeg bruker å fjerne all støtte for EN keyboard - ettersom jeg kun har norske - og til slutt skjule hele Language Bar.)

Lenke til kommentar

Det er kun Windows Ultimate som har valgmuligheten aa endre spraak. Jeg har hvertfall ikke det naa, men jeg vet hva du mener jeg har samme knappen paa en annen PC

Det er ikke snakk om å endre språk - i betydningen: endre språk på alle menyer og dialoger.

 

Bruk det innebygde Help-systemet og se etter oppslag om Language Bar, eller Keyboard support.

 

Eller skaff deg et engelsk tastatur - da trenger du ikke endre på noe i Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...