Christian86 Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Hei, lurte på hva jeg burde gjøre Sitter her med en Powerbook G4 maskin som har fått total sammenbrudd gang på gang og skal inn på service for 2. gang. butikken sier at de aller helst ikke vil hjelpe meg og henviser til at jeg ikke har rett til Replacment selv om feilene er konstante, Apple vil gjennta samme prosedyre og maskinen ble verre etter forrige besøk. De har også sagt at ved en reklamsjon vil de bare betale markedspris for maskinen og gi tilgodelapp ikke pengene tilabake. Har de rett til dette? Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Hva er problemet med maskinen? Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 De har også sagt at ved en reklamsjon vil de bare betale markedspris for maskinen Bare markedspris? Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Hvis salget er gjort før 01.07.2002: "Heving, omlevering, retting, prisavslag, erstatning Mangler ved varen gir kjøperen rett til å kreve prisavslag, eller retting for selgerens regning. På visse vilkår kan han også kreve erstatning. Bare hvis mangelen utgjør et vesentlig kontraktbrudd, kan kjøperen kreve å få hevet kjøpet, dvs. få pengene tilbake, eller å få byttet varen. En bør først rette kravet mot selgeren, men det er også en viss adgang til å rette krav mot produsenten, importøren o.a., dvs. selgersiden, hvis gjenstanden er mangelfull. Dette kan være særlig aktuelt hvis selgeren er gått konkurs. Hvis kjøpet er av nyere dato, gjelder bl.a. disse forandringene: Du kan som hovedregel velge mellom omlevering og retting dersom det foreligger mangler. [*]Dersom selgeren ikke klarer å rette samme feil på to forsøk, kan du kreve prisavslag eller heve kjøpet. [*]Dersom selgeren bruker mer enn en uke på å rette mangelen, har du krav på en erstatningsgjenstand til du får din egen reparert. [*]Selgeren må avtale med deg på forhånd dersom han skal ta seg betalt for undersøkelser eller arbeid som du er ansvarlig for. [*]Dersom retting ikke lykkes, kan du heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig. [*]Selgeren har et objektivt ansvar for tap du påføres som følge av mangelen. Unntatt er tap i næringsvirksomhet og skader på ting som ikke har direkte tilknytning til salgstingen. Alt fra www.forbrukerportalen.no Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Mine feil var går i dvale når den selv vil og sovner fullstendig inn airport kortet tar dagen ustabil på lik linje som Windows ME nærmest dårlig batteri CD brenner lager vibrasjoner i hele maskinen og ødelegger CDer/ kan ikke lese CDer storebroren greier. (CD-RW cder) osv....... Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Fantastisk! :o Ganske utrolig å få så mye problemer..... men, kan det være batteriet som er skyld i alt sammen? Går den i dvale dersom maskinen er tilkoblet strøm? Sjekka dvale-instillingen? Merkelig problem du har.... :-? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 viser seg at det er 2 Powerbooks fra samme selger som har så mye problemer. Kameraten min har storebroren og har hatt mer trøbbel. Butikken avviser så og si det fleste rettighetene og ja de sa til han at han bare ville få markedspris Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 ps! den tar natten uansett om strømmen er koblet til eller ikke. Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Når maskinen plutselig tar natten. Sover den da? Er den i dvale? Ser du forskjellen? Lite lys som pulserer... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 hm...den havner i davle og sovner inn. Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Skjønner ikke helt hva du mener med "sovner inn". Vil det rett og slett si at: Den er i dvale, ikke slått av. Og at du ikke klarer å "vekke" den fra dvale? :o Lenke til kommentar
iMAniaC Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Kanskje det er noe i veien med skjermen eller noe? Jeg knota en stund med en iBook som stod i dvale en gang og fikk ikke vekka'n. Det viste seg at eieren hadde skrudd ned lyset på skjermen sånn at jeg ikke la merke til det selv om den var våken... Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Har du forsøkt å resete PMU'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå