Gå til innhold

Din klubbs ti største legender

Anbefalte innlegg

Nettavisen er flink med å lage topp 10 legender saker for tiden, men jeg er nysgjerrig hvem du mener er din klubbs 10 største legender gjennom tidene?

BLACKBURN ROVERS 10 STØRSTE LEGENDER:

10. David Dunn

David er en lokal gutt, som scoret utrolig mange og viktige mål i sin første periode i klubben. Hadde det ikke vært for skader, hadde nok Dunn vært på topp 5. I tillegg hater han Burnley, og det blir ikke bedre enn det for en Roverssupporter!

9. Chris Sutton

Chris Sutton var tidenes dyreste fotballspiller når han ble kjøpt fra Norwich i 94, og ble en del av den dødelige SAS duoen som sikret oss Premier League-gull i 94/95.

8. Matt Jansen

Matt Jansen er den vi kan takke for at vi rykket opp til Premier League sist gang vi var i Wankership, er hyllet siden da og vil alltid huskes for det. Var egentlig veldig aktuell for VM-uttaket til England i 2002, men uker før VM startet havnet han i en scooterulykke i Roma. Noe som var en solid bremsekloss for resten av karrieren hans, han kom aldri tilbake til sin gamle form.

7. Ronnie Clayton

Første og eneste engelske landslagskaptein som har spilt for Blackburn samtidig, spilte 581 kamper for Blackburn. Delen av Ewood Park som het "The Blackburn End", skiftet navn til "Ronnie Clayton End" ifjor etter hans død.

6. Brad Friedel

Big Brad kom til Blackburn etter et misslykket opphold i Liverpool, var også en av dem som sikret oss opprykk til Premier League igjen, og i tillegg var en vegg i årene etter sånn at vi ikke rykket ned men heller stabiliserte oss i Premier League. Tidenes Roverskeeper, uten tvil!

5. Alan Shearer

Hovedmann og goalassasin på SAS duoen, forskjellen på Blackburn-Shearer og Newcastle-Shearer er at hos oss ga han 150% noe som resulterte i 112 mål på kun 148 kamper! Ville garantert vært på 1. plass visst han hadde blitt i Rovers ut karrieren!

http://www.youtube.com/watch?v=IOvZYKKF-cE

4. Derek Fazackerley

Den personen som har hatt flest kamper i Blackburns historie, var trofast mot klubben ut helt fram til han var 36 og ga seg på topp.

3. Tugay Kerimoglu

"Maestro" elsker Blackburn Rovers, og er en av de beste tekniske vi har hatt i klubben. Morten Gamst Pedersen synes det er den beste han noensinne har spilt med, og det er nok med god grunn. En sykt undervurdert spiller, som leverte 100% fram til han ga seg og når han scoret var det som oftest helt syke mål!

http://www.youtube.com/watch?v=fSRJEQDaEL8&feature=related

2. Simon Garner

Tidenes topscorer i klubben med 194 mål, var en av dem som fylte Jack Walkers drøm å rykke opp til Premier League igjen i 1992. Forlot Blackburn like etter opprykket til fordel for West Bromwich Albion, noe jeg personlig synes var veldig synd. For han fortjente virkelig å spille for Blackburn en sesong til i Premier League!

1. Jack "Uncle Jack" Walker

Tidenes Roverssupporter, og hovedgrunnen til at vi vant Premier League i 94/95. Ingen har noensinne elsket klubben like mye som han, og fansen vil alltid huske "Uncle Jack"! Også takket være han at vi har vakre Ewood Park i topp stand! There's only one Jack Walker!

http://www.youtube.com/watch?v=csJ0JbNeR_Y

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Bill Shankley

Mannen som startet alt. Den mest karismatiske treneren i Engelsk fotballhistorie.

2. Bob Paisley

6 serie og 3 europacupgull på 9 år sier egentlig alt, men må påpeke at han gjorde en svært viktig jobb under Shankley i perioden før det også.

3. Kenny Dalglish

Kongen. Bra manager, fantastisk spiller.

4. Steven Gerrard

Med unntak av de to-tre siste sesongene har han vært en topp 4-5 spiller i ligaen nesten helt siden han spilte seg inn på laget. Ingen scorer flere viktige mål en Gerrard. Vinner trofeer alene. Definisjonen på en vinnertype.

5. John Barnes

6. Ian Rush

7. Kevin Keegan

8. Robbie Fowler

9. Graeme Souness

10. Alan Hansen

Noe sånt kanskje? Hadde egentlig lyst å ta med Sami Hyypia på listen, for meg er han sammen med Alonso og Torres lett den beste spilleren vi har hatt bak Steven Gerrard i moderne tid - helt på nivå med hvilken som helst topp midstopper i PL-æraen på sitt beste - mer profesjonell spiller skal man lete lenge etter.

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

10. Michael Thomas

Vant serien på Anfield for oss i 89. Ikke mannen med mest kamper, men utrolig viktig for historien. Har ingen minne av han personlig, men vet hvor stor han er, og du merker det godt de på litt eldre goonersene.

9. Herbert Chapman

Stor manager på 20 og 30 talet. Den nest mest suksessfulle manageren i Arsenal.

8. Liam Brady

Nå har jeg desverre ikke fått sett så mye av Brady live, men det jeg har sett i ettertid er helt sykt! Utrolig stor i Arsenal miljøet.

7. Steve Bould

Nesten 300 kamper for Arsenal og i lag med Tony Adams lagde han kanskje det beste stopperparet til Arsenal gjennom tidene.

6.Ian Wright

Mål maskin! 221 kamper og 128 mål ble fasitten. Dannet et nydelig spisspar i lag med Henry.

5. Patrick Vieira

Fantastisk hard mann på midten som kriget, ikke minst mot Roy Keane. Arsenal kaptein igjennom unbeaten sesongen.

4. Thierry Henry

Trenger vell ikke si så mye. Mest scorende gjennom tidene, glitrende spiller, elsker Arsenal etc.

3. Dennis Bergkamp

Min favoritt gjennom tidene! Fantastisk overblikk, teknikk og passningsfot. Scorte noen fantastiske goller, men sto som regel igjen med flere assist enn mål, selv om han nesten alltid hadde et to sifra antall.

2. Arsne Wenger

Tidenes Arsenal manager. 15 år bak roret og uten han hadde ikke Arsenal hatt samme omdømme som de har i dag. Sitter nok i klubben til han dør.

1. Tony Adams

Vår kaptein, vår stopper kjempe, vår kriger. Spilte 22 år for klubben og sto igjen med 504 kamper. Det er ingen tvil! MR. Arsenal.

Sykt vanskelig dette. Kan hende jeg har glemt noen for ble så lei av å ikke bestemme meg at jeg bare kjørte på med det første jeg tenkte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...