Gå til innhold

Bærbar Gamer - Toshiba Qosmio X770-11C?

Revelar

Anbefalte innlegg

Er dette det råeste i prisklassen? Bør jeg kjøpe nå som den er litt rabbatert?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=652131&utm_source=mailbase_all&utm_medium=email&utm_content=topbnrb&utm_campaign=w4511_extra#info

Noen som har tanker rundt Toshiba? Eventuelt noen som faktisk har denne? Jeg skal ta opp gamingen i Desember og trenger ny maskin, skal være bærbar. Bør jeg vente eller er dette et godt valg?

På forhånd; Takk.

Endret av Revelar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god slump av av kostnadene her går til 3D, om det er verdt det for deg må du vurdere selv. Hvis ikke finnes det nok mer priseffektive alternativer, for eksempel denne. Samme skjermkort, men 6 GB RAM og 2630QM i stedet for 8GB/2670QM.

Edit: Merket nå at Toshibaen kom med hybrid-drive, som også kan utgjøre en del forskjell. Hvis du i tillegg hadde planlagt å kjøpe en Mamba og BF3 blir det ikke så ille.

Endret av Torpedo_Peter
Lenke til kommentar

Er enig i at toshiba laptopen er dyrt, til den prisen bør du få med en SSD disk på 256 GB av sata 600.

Så jeg ville ventet litt, har sett på den laptopen tidligere, men syns den er litt dyr selv om det finnes langt dyrere laptop.

Men jeg har en 6 år gammel toshiba og den virker fint, selv om jeg kun har byttet batteri. Så merke er bra det.

Lenke til kommentar

En god slump av av kostnadene her går til 3D, om det er verdt det for deg må du vurdere selv. Hvis ikke finnes det nok mer priseffektive alternativer, for eksempel denne. Samme skjermkort, men 6 GB RAM og 2630QM i stedet for 8GB/2670QM.

Edit: Merket nå at Toshibaen kom med hybrid-drive, som også kan utgjøre en del forskjell. Hvis du i tillegg hadde planlagt å kjøpe en Mamba og BF3 blir det ikke så ille.

Skjønner, jeg tviler svært sterkt på at jeg kommer til å bruke 3D, da det helt sikkert er tungt og upraktisk i gaming, foretrekker 3D på lerretet i hjemmekinoen med 106"......

Er enig i at toshiba laptopen er dyrt, til den prisen bør du få med en SSD disk på 256 GB av sata 600.

Så jeg ville ventet litt, har sett på den laptopen tidligere, men syns den er litt dyr selv om det finnes langt dyrere laptop.

Men jeg har en 6 år gammel toshiba og den virker fint, selv om jeg kun har byttet batteri. Så merke er bra det.

Er fordelene med SSD så stor nå?

Takk for svar! Er det noen som vet om det kommer noe på det bærbare markedet snart? Utifra siste tester på hardware.no er det SVÆRT dårlig stelt med gaminglaptopper for tiden...

Hva med denne? Noen tanker / erfaringer? Relativt lenge siden slippet dog...

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647358#extra

Etter å ha lest litt om den anbefalte modellen i en hardwareartikkel ser jeg at det er SVÆRT få ting som skiller disse to, foruten prisforskjellen som er STOR!

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635481

Denne var billig, men er den grov nok? Jeg trenger ikke 3d, jeg trenger heller ikke SSD.. Vill denne kjøre 'alt'??

Endret av Revelar
Lenke til kommentar

Med en 750 GB - Serial ATA-300 - 7200 opm vil nok maskinen føles veldig treg ut etterhvert.

Så hvis du ikke ønsker SSD disk her, er det enten fordi du aldri har hatt en SSD disk før eller så betyr responstid og ytelse lite.

Med en så kraftig maskin burde en SSD disk være på plass, som den ene du linker til.

Angående ytelse er det nok null å så på den, det man må diskutere er eventuelt levetid, varmeutvikling og støy.

Men merkene burde være gode nok. Søk litt på google om andre har gode erfaringer, ellers får andre som er her komme med sine synspunkter.

Har du en butikk i nærheten ville jeg spurt å få sett hvordan produktet er, selgerne burde være serviceinstilte hvis folk vurder en pc til 15k eller mere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

http://www.komplett....4511_extra#info

Noen som har tanker rundt Toshiba? Eventuelt noen som faktisk har denne? Jeg skal ta opp gamingen i Desember og trenger ny maskin, skal være bærbar. Bør jeg vente eller er dette et godt valg?

På forhånd; Takk.

Den har nærmest identiske spesifikasjoner som denne http://www.komplett....aspx?sku=644705

Eneste forskjellen er vel at Toshiba'n har bare en Hybrid HDD med "SSD" men at du får med gaming mus, Battlefield 3 og koster kr.500.- mindre.

Toshibaen har blank skjerm.

Billigere Alternativet uten 3D er denne; http://www.komplett....ku=635481#extra hvis du aksepterer blank skjerm.

Det er egne tråd for ASUS G74SX maskinene.

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Tolker det slik at du spør om dette er det beste man kan få for rundt 15tusen kroner? Tror med ganske stor sikkerhet at Multicom sine Clevo baserte maskiner er det "råeste" du kan få for 15000,-kr+-

Men skulle jeg først gått for den Toshibaen, så måtte det ha blitt denne Toshiba Qosmio X770-124

Begrunnelsene mine er:

1.Du betaler seks tusen mindre for tilnærmet den samme grafiske ytelsen. Quad kontra dual har vært testet og konklusjon per.dags.dato er at GPU er atskillig viktigere enn CPU.

2.Mindre varmeutvikling fra cpu, kjøleløsningen fra Toshiba er ikke god nok etter min mening. Poengterer at dette er min mening ut i fra det jeg har lest i div. tester og forumer.

3.GTX 560M er mine øyne for svakt for FHD og HD+ synes jeg sånn sett er en mye mer korrekt oppløsning for dette kortet. Det er 44% mer pixler i et 1080p bilde enn i et 900p. Noe jeg tror mange glemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...