infraspinatus Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Hei, Hvordan kan jeg hente ut automatisk statistikk (oversikt over produksjon som for eks. antall saker inn og ut) fra ulike filer (excel, txt etc.) og lagre dette i en egen database som oppdateres i sanntid? Hvilken programvare er enklest å bruke for en nybegynner til dette formålet? Jeg har brukt en del access 2007 og QlikView før. Lenke til kommentar
infraspinatus Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Ser for meg at de ulike "systemene" lagrer info til en sentral database. SÅ kan man med et statistikk behandle og vise statistikk fra den sentraldatabasen på en oversiktlig måte (i sanntid). Lenke til kommentar
fleskesvor Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Det enkleste er nok å hente ut dataene ved hjelp av et scriptespråk som perl eller python i en jobb som kjøres som en cronjob (eller tilsvarende i Windows, hvis det er det du bruker), og som så populerer en database. Ville nok heller gått for MySQL enn Access, siden MySQL er gratis og skalerer betraktelig bedre enn Access. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå