RBW Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Etter mange år som den mest populære varianten har Ubuntu blitt den nest mest populære. Ubuntu faller ned fra Linux-tronen Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Unity, toppers for Android og applikasjonssentrert arbeid. Godt mulig, men jeg multitasker og da var Gnome 2 ett bedre alternativ, dette har Linux Action Show lagt fram ganske pent, og når det er på tide å vurdere en oppgradering av serveren så må jeg innrømme at Linux Mint frister MER enn Ubuntu og Unity. (Har GUI på serveren for å lettere administrere flere programmer og få god oversikt.) Dessverre er serveren min nede for telling av en eller annen merkelig grunn akkurat nå. En feilmelding: "Read Error" og ikke noe mer 1 Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Personlig gikk jeg vekk fra Ubuntu når Unity versjonen kom. Deretter prøvde jeg Linux Mint en liten periode, før jeg gikk over til Fedora. Jeg må si at Fedora(15) er min klare favoritt av disse 3. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg hører nok til de som har gått over til Linux Mint 11. Det er fordi jeg for det meste bruker Windows 7 og synes det er mest lettvint om alt er der jeg pleier å finne det. Hvis jeg ikke skulle brukt andre OS, så hadde det sikkert vært like bra å benytte Unity i feks Ubuntu. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Hits på Distrowatch er jo ikke akkurat det samme som mest populært. Veldig mange, kanskje også de fleste har vel neppe hørt om Distrowatch engang. Hadde vært interessant å se download-counts for Ubuntu og Mint, og se hvem som har mest. Endret 9. november 2011 av Occi 1 Lenke til kommentar
pantrax Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Ikke rart. Unity forklarer det meste. Folk snakker om at Mediamonkey ødela for seg selv, men Unity er prakteksempelet her. 1 Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Det er vel bare en grunn til dette, Unity 1 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) En bilanalogi av denne nyheten er: «Toyota faller ned fra personbiltronen! Ford Norge har flere "likes" på Facebook enn Toyota Norge. Toyota har i mange år vært den mestselgende personbilprodusenten i Norge, men nå er Ford mer populær.» Endret 9. november 2011 av JohndoeMAKT 9 Lenke til kommentar
TAC-2 Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg bruker ubuntu med gnome shell. Unity i 11.10 var for ustabilt på de to hovedmaskinene mine. Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Personlig gikk jeg vekk fra Ubuntu når Unity versjonen kom. Deretter prøvde jeg Linux Mint en liten periode, før jeg gikk over til Fedora. Jeg må si at Fedora(15) er min klare favoritt av disse 3. Fedora 16 som kom i går ser jo ut som Unity desk det også. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Personlig gikk jeg vekk fra Ubuntu når Unity versjonen kom. Deretter prøvde jeg Linux Mint en liten periode, før jeg gikk over til Fedora. Jeg må si at Fedora(15) er min klare favoritt av disse 3. Fedora 16 som kom i går ser jo ut som Unity desk det også. Det er jo Gnome 3, det er slik Gnome 3 ser ut. Unity er en modifikasjon av Gnome 3 i nyeste release av Ubuntu. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Distrowatch måler kun antall visninger på siden de har for hver distro, og representerer ikke antall personer som bruker en bestemt distro. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Er det enkelt å slå av Unity i Ubuntu? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 evolusjon i praksis. Lenke til kommentar
grusgrus_InnleggNO Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Er det enkelt å slå av Unity i Ubuntu? Det er vel bare å velge desktopmiljø under login så vidt meg bekjent. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Er det enkelt å slå av Unity i Ubuntu? Det er desverre ikke noe å slå av. Unity er UI shellet Ubuntu bruker, fjerner du det sitter du igjen med en TTY og X-server uten GUI. Du må installere et alternativt shell eller DE for å ungå det. I 11.04 kunne du ved login velge "Classic desktop", men i 11.10 fjernet de det alternativet og Unity er eneste tilgjengelig som default. 1 Lenke til kommentar
grusgrus_InnleggNO Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Er det enkelt å slå av Unity i Ubuntu? Det er desverre ikke noe å slå av. Unity er UI shellet Ubuntu bruker, fjerner du det sitter du igjen med en TTY og X-server uten GUI. Du må installere et alternativt shell eller DE for å ungå det. I 11.04 kunne du ved login velge "Classic desktop", men i 11.10 fjernet de det alternativet og Unity er eneste tilgjengelig som default. pokker... Lenke til kommentar
bjaanes Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Som default kan du kun velge unity. Men det er ikke noe verre enn å installere gnome-shell. Søk på det via pakkebehandleren, eller skriv: "sudo apt-get install gnome-shell" deretter kan du velge gnome før du skal logge inn. Har gjort dette selv, og sitter med flotte Gnome 3 på begge min ubuntu installasjoner, og er meget fornøyd! Endret 9. november 2011 av bjaanes Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Trodde at Mint var basert på Ubuntu og burde den ikke da telles sammen med Ubuntu? Bare lurer siden jeg har kjørt Mint et halvår i den tro :-) Lenke til kommentar
bjaanes Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Mint er basert på Ubuntu, som igjen er basert på Debian De telles ikke sammen av den grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå