x-treeme Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Jeg kjøpte nylig en P4 2.4C (800mhz FSB) og et MSI 865PE hovedkort. Jeg har sett flere steder at det skal la seg gjøre å klokke den til ca. 3 ghz med boxed vifta. Til min forargelse får jeg _IKKE_ dette til. Styrer som en villmann med å tweake volt og fsb. Får den IKKE stabil på noe mer enn 2.77, vet heller ikke om den var 100% stabil. Hadde uptime på ca. 4 timer før jeg skrudde av. Uansett, om noen har vært borti klokking med det hovderkortet eller 875 kortet, eller du vet hvordan jeg skal gå fram, vennligst post noen tips til meg. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 vet ikke noe om hk'et, med d kan jo være minnet som stopper deg.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Du bør kjøre memtest86 for å sjekke om minnebrikkene dine er i orden. Evt. slakke timinger osv. Prøv gjerne med en og en minnebrikke også. Vet at en del 2.4/533 var skikkelig crappy overklokkere (var borti en som ikke greide 2.6, litt sur eier ), men c-steppingen skal være supre alle sammen. Kanskje har du vært uheldigst i verden... For å teste stabilitet anbefaler jeg Prime95, overlever kassa di 12 timer med Torture Test er den stabil. Liten edit: Du har vel temperaturen under kontroll? Feilmontert kjøler kan lage masse krøll...ikke det at jeg kan forstå at det går an å felmontere den men...alle forslag mottas vel i dag... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Vel sitter akkurat nå og tester en P4 2,4 800mhz og den kjører i skrivende stund stabilt på 3,5 Lenke til kommentar
x-treeme Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Vel sitter akkurat nå og tester en P4 2,4 800mhz og den kjører i skrivende stund stabilt på 3,5 Kunne du vært min reddende engel å fortalt meg hvordan du gjør det? Hvordan hovedkort har du ? Hvilket minne ? Boxed kjøler ? Håper du svarer! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Vel sitter akkurat nå og tester en P4 2,4 800mhz og den kjører i skrivende stund stabilt på 3,5 Kunne du vært min reddende engel å fortalt meg hvordan du gjør det? Hvordan hovedkort har du ? Hvilket minne ? Boxed kjøler ? Håper du svarer! Ja jeg går i bios og stiller opp fsb på cpu en. spesifikasjonene på systemet ser du under, med unntak av cpu da Lenke til kommentar
x-treeme Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Ok... Kunne jo vært LITT mer spesifikk. F.eks, volt, ram clocks, hvilken fsb du har den stabilt på, hvor mange mhz rammen ligger på. Hjelper ikke mye å si at man stiller opp FSB, det er jo elementært. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Ok... Kunne jo vært LITT mer spesifikk. F.eks, volt, ram clocks, hvilken fsb du har den stabilt på, hvor mange mhz rammen ligger på.Hjelper ikke mye å si at man stiller opp FSB, det er jo elementært. OK, jeg kjører som sagt med en P4 2,4 800mhz multipper 12. FSB: 292 CPU: 3504 mhz Minnet på 5:4 dvs 467 CPU Volt: 1,5250 DDR Volt: 2,8 AGP Volt 1,5 Minnet er Geil Golden Dragon 3500. Resten står under her. Håper dette hjelper deg litt, du kan jo også sette minnet til 3:2 for å vere sikker at ikke det stopper deg Lenke til kommentar
Electron Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 er sikkert hket som holder igjen.. du skulle gått for IC7-G e.l ... Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 E-treeme er en venn av meg hans maskin går for det første ikke an og sette på ultra turbo da blir skjermen bare svart han har ca samme deler som meg utenom 3dkort,hovedkort og cpu har prøvd og sette rammen ned på 333 og 266 men den stopper sån ca på det samme 225 fsb kan det hvere hovedkortet som er noe galt med ps: Du snekker'n hadde ikke du samme kort som meg ??? syns jeg husker jeg så det i sigen din for en god stund siden og hvis du hadde det hvorfor har du det ikke lengre og hvor høyt kunne du klokke med det? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 E-treeme er en venn av meg hans maskin går for det første ikke an og sette på ultra turbo da blir skjermen bare svart han har ca samme deler som meg utenom 3dkort,hovedkort og cpu har prøvd og sette rammen ned på 333 og 266 men den stopper sån ca på det samme 225 fsb kan det hvere hovedkortet som er noe galt med ps: Du snekker'n hadde ikke du samme kort som meg ??? syns jeg husker jeg så det i sigen din for en god stund siden og hvis du hadde det hvorfor har du det ikke lengre og hvor høyt kunne du klokke med det? Stemmer det , jeg hadde det til test samtidig som det som er i siggen min nå og det kortet var faktisk marginalt bedre enn det jeg sitter med. Årsaken til at jeg valgte det jeg har er at jeg bestandig har brukt asus og msi så jeg ville prøve noe nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå