Gå til innhold

Leter etter programmerer.

Anbefalte innlegg

Jeg har en forretningside. Det gjelder musikk. Hvis du er interessert i å vite mer, ta kontakt. Jeg gir deg en sum penger for at du koder ideen, men jeg tar prosentene firmaet kan tjene. Jeg har ideen, du lager den. Ikke si det er uretferdig, for det er ikke så greit å komme opp med ideen heller. Ideen er veldig vanskelig å lage, du må virkelig kunne det å lage programmer. Det handler om et omfattende wysiwyg-program til å lage musikk på en ny måte med. Et nytt filformat. Og muligens etterhvert en chip som revulusjonerer slik cd-er fungerer i dag.

Husk at vi må ha klare avtaler. Det er min ide, og du er min ansatt. Du får ikke ideen, du bare lager den. Jeg tenker at overskuddet skal gå til fattige barn. Jeg er sosialkapitalistrevulusjonær nemlig.

Problemet er at du kan ikke få pengene før ideen er i gang. Vi må "starte et firma sammen". Jeg er i starten, har ikke så mye penger, men jeg vet at ideen mest sansynlig kommer til å hove inn et ganske stort lass med penger. Det er jeg helt sikker på faktisk! ;) Jeg har forresten patent på ideen.

Endret av N*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men noen må gjøre det og. Jeg er x-narkoman liksom. Du vil egentlig ikke være oppfinner heller skjønner du, det er ikke noe for programmerere. Men la oss ikke diskutere det nå da.

Endret av N*
Lenke til kommentar

Heh. Det er da aldri problem å kombinere oppfinner og programmerer. Problemet når man skiller på disse to, og skal ha til en avtale som åpenbart er en skjevfordeling mtp arbeidsoppgaver hvor den ene har skapt ideen, mens den andre skal lage det. Det er ingen fasit som tilsier at den som kom med ideen skal ha mest å si og mest betalt, mens den som faktisk utvikler ideen til noe som fungerer kun skal ha en fast betaling og that's it.

Du står naturligvis fritt til å avtale hva du ønsker med en potensiell programmerer, men vær obs på at det er få utviklere i dag som jobber "gratis" eller investerer mye tid i et prosjekt for en liten engangssum. De fleste ønsker enten å være en partner i avtalen, eller som fast ansatt på prosjektet, og derav timebetaling eller timebetaling + aksjer i selskapet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jo, jeg er en liten nisse da.. Og kan fint gi deg det du trenger av penger osv.. Men, akkurat nå vil jeg egentlig bare gi det at folk skal programmere. Mulig jeg kan hoste opp 800.000 kr for at du lager programmene. Men trenger du virkelig så ufatterlig mye da? Og klarer du å håntere penger, ideer og tenkning? Da må du i såfall "se alt det hele, i det store" lenge.

Men hvis noen vil starte firma med meg, da må de gjerne det. Men det skal styres av meg. Og overskuddet av penger skal gå til fattige. Vi blir bare ikke rike på det her. Men, som sakt.. 800.000 kan jeg kanskje komme med. Men så er det et stort prosjekt og da.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er todelt.

For det første så skal en utvikler faktisk jobbe med dette. Det er mange prosjekter som lover gull og grønne skoger når det er ferdig, som ofte resulterer i masse gratisarbeid fra utviklerens side. Som regel skyldes dette at det er avtalt betaling "når prosjektet er ferdig" eller når "prosjektet tar av", men så viser det seg at prosjektet aldri blir ferdig eller det tar aldri av fordi utvikler ikke klarer å lage det ideskaper tenker, og ideskaper klarer ikke å forklare hva utvikler skal lage. Prosjektet strander, og nok en utvikler føler seg lurt. Tro meg, dette er vanlig.

Den type utvikler du kan få deg, som oftest jobber for luftpenger og luftslott, er typen som enten jobber på fritida si med dette, eller som går på skole/er arbeidsledig. Resultatet er ofte at de enten ikke har god nok erfaring til å kunne lage det du ønsker, eller løse de konkrete problemene dere møter. Samtidig kan livssituasjonen endre seg for utvikleren og prosjektet blir sterkt nedprioritert, siden det ikke er noe lønn der allikevel. Når du da har brukt opp fem år, to utviklere og utallige timer på krangling om kontrakten, så begynner du å lure på om det er verdt det.

Utviklere er som regel kreative. Den utvikleren du ønsker er en som har forståelse for ideen din, kan komme med forbedringsforslag, forslag om andre måter å løse problemer på og blir oppfordret til å løse problemer på sin måte. Utvikleren trenger engasjement for ideen din, må føle at dere skaper noe "sammen", og når prosjektet er "ferdig" så er det det beste man kunne lage. Belønningen pleier sjeldent å være det økonomiske, men mye av engasjementet til en slik utvikler kan ødelegges om man vet at selv om det blir en millioninntekt så har man ingen krav på noe av det. Plutselig er det ikke så viktig å lage et knallbra produkt allikevel.

Alternativt kan du leie inn en utvikler fra et konsulentselskap. De skal derimot ha betaling "up-front" og der forsvinner 800k fort før dere har gjort ferdig kravspec.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Jeg har forresten patent på ideen.

Hvis du har patent på ideen din er det vel bare å fortelle oss hva det er. Poenget med patenter er at ideen skal bli publisert og til syvende og sist bli allemannseie. Har du et patentnummer, en link eller lignende? Så kan vi programmerere fortelle deg mer om hva som er realistisk i forhold til å få det utviklet!

Endret av torbjørn marø
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det handler om et omfattende wysiwyg-program til å lage musikk på en ny måte med. Et nytt filformat. Og muligens etterhvert en chip som revulusjonerer slik cd-er fungerer i dag.

Det nærmeste jeg kommer til det er fraktaler med fraktal musikk produsert med enkle matematiske formler:

http://www.fractal-recursions.com/files/anim/anim.html

Dette http://www.wevideo.com/ norske firmaet fikk jo kontrakt med YouTube så vidt jeg vet.

Det er da ingen problemer med å publisere et patent. Patentet er der for å beskytte forretningsideen din.

Du kan få kjøpe et eksemplar av min hovedoppgave på 285 sider som forklarer fraktaler og har en rekke kildehenvisninger. :roll:

Nei, forresten siden du innrømmer at du er en nisse skal du få den gratis om du kommer og henter den. Du skal endog få en kopp kaffe om du drikker det.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Torbjørn Marø: Jeg tenker på noe av det samme som kgun viser. Bare som musikk. Maskinifisert musikk, programmert musikk. Lyder i en lydbank, som plasseres/repeteres/tilfeldigjøres osv ut fra et script. Og en wysigwyg editor for å lage programmert musikk, en ny filtype, og en ny type cd-spillerchip som kan gjøre det mulig å lage programmert musikk på cd'er. Fordelen med programmert musikk er at den kan gå og variere seg selv i evigheter. Det går fortere å lage musikken på min måte, så det er ikke noe problem at det evighetsgjøres. Det vil ta omtrent like mye tid å lage en evig låt som et av nåtidens "spor". Jeg vil ihvertfall lage en cd, eller en musikkfil som varer evig når du trykker på play. Og det kan fint være flere evighetsspor på en cd.

Jeg tenker at det med evig musikk er noe som bare må komme, og må lages en eller annen gang. Og jeg ser ikke noe problem i å lage det nå.

Endret av N*
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt litt på programmert vokal og, og det er ikke umulig. Men det begrenser seg ikke til bare trance altså. Du kan repetere mer en et dunk liksom.. Og du kan gjøre det hele veldig kompisert. Til slutt spiller denne oppfinnelsen fri jazz av seg selv.

Det kommer nok på cd etter hvert og. Om ikke maskinen kan lage vokal kan man hvertfall legge til diverse klipp med vokaler.

Maskinen kan kunne sette sammen musikk helt selv ut fra programmer. Dette kan gjøres meget avansert faktisk.

Endret av N*
Lenke til kommentar

Til slutt spiller denne oppfinnelsen fri jazz av seg selv.

Ja, når noen studenter fra MIT fikk et program til å generere artikler der noen ble sogar akseptert til en konferanse (grøss), hvorfor ikke autogenerert musikk. Jeg mangler sikkert fremtidsvisjon, men har du undersøkt om markedet er overhodet interessert i å betale for noe slikt?

Det kommer nok på cd etter hvert og

Tillat meg å tvile (evt. hvorfor satse på et format som er avlegs før ideen er realisert? Hva kan det tilby vs. flac/ogg?).

Endret av zotbar1234
Lenke til kommentar

Noe jeg er helt hundre prosent sikker på er at jeg digger lange sanger, og kunne faktisk tenkt meg sanger som varer veldig lenge. Gjerne helt enkle sanger som bare repeterer seg også.

Trenger vi først lange sanger så trenger vi evige sanger også. Og jeg vet det er mange som liker å spille samme poplåta om og om igjen, og når du har en evig, varierende poplåt, så blir faktisk det veldig kult!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Trenger vi først lange sanger så trenger vi evige sanger også. Og jeg vet det er mange som liker å spille samme poplåta om og om igjen, og når du har en evig, varierende poplåt, så blir faktisk det veldig kult!

Det sies at forskjellen på et godt og et dårlig maleri er at et godt maleri liker man bedre og bedre ettersom tiden går. Dårlig kunst blir man lei.

Jeg vet ikke om dere spilte fraktal musikken med fraktaler ovenfor, men den er laget ved enkle formler som selvsagt kan kjøres i en uendelig løkke. Man kommer aldri til bunns i en fraktal som for eksempel Cantor eller Mandelbrot mengden. For ytterligere informasjon, Google:

beautiful fractals

fractals in nature

Og der er uendelig mange fraktaler, så det kunne jo hende at man finner en fraktal med musikk man liker bedre og bedre. En fraktal som vinner i MGP, er det utenkelig, jfr. Nocturne: :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=b0K_zBV8IHc&feature=related

Lenke til kommentar

Eg kunne godt tenkt meg å høre på musikk som varer "evig". Ikke ofte, men av og til. Men ville eg betalt for det? Nei. Ville eg betalt for en CD med det? Nei.

Og det kommer fra en som faktisk kjøper CD album fra artister eg liker.

Men jeg kan godt tenke meg tilfeller hvor det er nyttig. Jeg tror det er et marked for algoritmisk generert musikk. Ikke for sluttbrukere, men for folk som produserer andre produkter. Produkter der musikk ikke er hovedpoenget, eller på en slik måte at det er nødvendig med evig musikk som ikke repeterer seg. Dataspill springer ganske fort opp i tankene mine.

Det er også en billig og simpel måte å produsere musikk på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Joda. Enig der. Heiser, telefonventing, kollektivtransport osv.

Mer generelt digital logistikk, når vi befinner oss i cyberrommet.

Visuell og lyd presentasjon / søk etter informasjon er en av de nyeste trender innen data mining og søk.

Kilde:

http://techcrunch.com/2011/03/23/speak-to-search-chrome-extensio/

Se også denne eldre artiklen

http://gadgets.boingboing.net/2008/11/14/google-releasing-spe.html

Google:

Google mobile voice search on the iPhone

Litteratur:

http://searchpatterns.org/ Januar 2010. Meget interessant og tankevekkende bok.

http://shop.oreilly.com/product/0636920010203.do Januar 2011. Tema: Analysere sosialse media trender og hvem som snakker med hvem (bra i en valgkamp - husk at jeg stemmer Ap :roll: ) etc.

Python kode her:

https://github.com/ptwobrussell/Mining-the-Social-Web

Twitter konto:

http://twitter.com/#!/@SocialWebMining

Data trenger altså ikke bare presenteres visuelt. Høy ulyd, for eksempel når populisten Siv snakker med Erna og musikk når Jens snakker med liberaleren Trine :blush:

Hvorfor heter det forrresten WWW og ikke GGG:

http://dig.csail.mit.edu/breadcrumbs/node/215

Politikere sitter jo et eller annet sted på den grafen i dagens cyberrom.

P.S.

Fant denne http://www.speedsearch.org/ nye Google?? siten da jeg skrev speed i stedet for speak search.

The sky is the limit, and imagination is more important than knowledge.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...