mrabbe Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Hei Min nå 1 år gamle maskin fryser. Det har det alltid gjort siden den var ny. Første gangen jeg tok kontakt med [email protected] fikk jeg et nytt skjermkort. ZOTAC Nvidia GTX570. Men det tok bare 2 dager før maskinen begynte å fryse igjen. "Selve fryset kjennetegnes ved at siste lydfrekvens gjentas høyt (pipete lyd) og skjermbildet fryser. Ingen taster fungerer." - https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1391179 Maskinen min fryser på omtrent samme måte, bare at siste lydfrekvens gjentas normalt. På en god dag tar det lang tid før maskinen fryser, men når den først har fryst en gang tar det ikke lang tid før den fryser igjen. Når den har fryst mange nok ganger begynner den å fryse før windows booter. Tok kontakt med [email protected] igjen, men de fant ingen feil denne gangen. Startet maskinen i dag og oppdaget noe meget merkelig, se vedlegg/bilde. Jeg har 8GB minne, men bare 4GB er brukbart. Jeg vet at jeg har hatt 8GB brukbart før. Noen som har noe clue? Takk! Endret 9. november 2011 av mrabbe Lenke til kommentar
Rindal Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 System->Avanserte systeminnstillinger->Avansert->Ytelse->innstillinger->Avansert->Virtuelt minne-> så velger du 8GB Lenke til kommentar
mrabbe Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 (endret) System->Avanserte systeminnstillinger->Avansert->Ytelse->innstillinger->Avansert->Virtuelt minne-> så velger du 8GB Takk for tipset! Prøve det du sa, men nå står det at jeg bare har 4GB installert. Stilte tilbake til default og det står fremdeles at jeg bare har 4GB installert. Som vist på bilde. Specs: HK: ZOTAC H55-ITX WIFI, H55, Socket-1156 CPU: Intel Core I7-870 GPU: ZOTAC GeForce GTX 570 Minne: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9 (2x 4GB) HDD: Corsair SSD PSU: 600W Kjører i gang en ny reformatering edit: Bios ser bare 4GB, dropper reformatering atm edit2: Sitter i bios, cpu=idle, CPU'en ligger på 63*c medfulgende intel vifte ligger på 2300RPM. Er noe veldig galt her. Endret 10. november 2011 av mrabbe Lenke til kommentar
Rindal Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Prøv å start pcen med 1 og 1 brikke så ser du hvertfall om begge funker Endret 10. november 2011 av Rindal Lenke til kommentar
mrabbe Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Prøv å start pcen med 1 og 1 brikke så ser du hvertfall om begge funker Hovedkortet har 2xDIMM Den ene brikker fungerer i begge DIMM slottsa Den andre fungerer kun i den ene DIMM'en. Ved å finne riktig kombinasjon fikk jeg 8GB Men hvorfor er det slik? CPU Bios sier den ligger på 63grader- IDLE Lastet ned "Real Temp" som sier, 36*C-IDLE og 98*C på max load. Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hei. Heter den SSD Disken din Corsair SSD Force Series 3, 120GB? Hvis den gjør det og du ikke har oppgradert Firmwaren så prøv det. Lykke til. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå