ceranj Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Hei Jeg sitter ofte i telefonmøter i et kontor hvor vi deler et headset. Er det mulig å få to headset plugget inn i en mobiltelefon med to mikrofoner? Har hørt det er mulig å få ut lyd vha. en splitter men ikke mikrofon. Noen tips? Telefonsamtalene er internasjonale så for å spare på utgiftene bruker vi bare en mobil. (Er heller ikke glad i speakere på mobiler, når de som snakker hører seg selv i ekko) Takker for alle tips Endret 9. november 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Hei, her er en quick fix: Kjøp en jack forgreining og bruk to identiske headset og bruk mikrofonen på mobilen sammen. Creative HQ-1600 er greie headset. Merk at du ikke bør koble til mer enn 2 sånne headset på en gang. Lenke til kommentar
ceranj Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Hei, Jeg har vært på Clas Ohlson og spurt om dette, de sa det var mulig å dele opp lyden med den, men den ikke støttet microfonen. Så jeg får da ikke snakket med de andre, kun hørt på. Jeg/vi må kunne snakke og høre på hvert vårt headset. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Å dele opp et lydsignal til flere kilder er en lett prosess. Å sette sammen flere ulike lydsignaler fra flere ulike kilder til et lydsignal er en vanskelig og komplisert prosess. I praksis er det du trenger en liten miksepult med to inngangskanaler. Det skulle ikke forundre meg om det var billigere å skaffe til veie telefonkonferanseutstyr. 1 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Hei, Jeg har vært på Clas Ohlson og spurt om dette, de sa det var mulig å dele opp lyden med den, men den ikke støttet microfonen. Så jeg får da ikke snakket med de andre, kun hørt på. Jeg/vi må kunne snakke og høre på hvert vårt headset. Hvilken mobil har du? Jeg vet med erfaring at Sony ericsson hadde en plugg med mikrofon og 2 utganger. Finnes sikkert slikt for din telefon. Lenke til kommentar
ceranj Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Får prøve å finne telefonkonferanseutstyr. Takk for svaret Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Du vil trenge i såfall en løsning med basestasjon. Jabra har noen løsninger hvor flere hodesett kan "parres" med en og samme basestasjon. Basestasjonen gjør tilkoplingen til telefonen(mobil/pc/bordtelefon). Men de koster vel en 3-4000 kroner , + tillegget for ekstra headsett. Telefonmøter med mobil fra et kontor er ikke akkurat vanlig. Man benytter gjerne OCS/Lync conferencing eller dedikert konferanse utsyr til dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå