RBW Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Mens harddiskprodusentene sliter med flommen girer OCZ opp SSD-produksjonen. OCZ smir mens liket er varmt Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) For mens harddiskindustrien er hardt rammet av flommen i Thailand så er flommen noe problem for SSD-produsentene. Det mangler en ikke her. Pris er fortsatt et godt argument for å velge harddisk, hvis man prioriterer pris/kapasitet fremfor ytelse. Harddisker før flommen: ~ 300 kr/TB Harddisker under flommen: ~ 700 kr/TB SSD: ~ 12 000 kr/TB Endret 9. november 2011 av Simen1 1 Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Smir mens jernet er vått Håper OCZ setter ned prisen også, men tror at det kan ta litt tid Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg skjønner heller ikke helt at overlappet er så stort, SSD og harddisk er ikke helt i samme segment sånn jeg ser det, SSD er jo 20-30 ganger dyrere per GB. AtW Lenke til kommentar
vidarlund_net Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Siste avsnittet forstod eg slik: "Om du tidlegare har lurt på å kjøpe SSD, men synes det er litt for dyrt, så er nå tiden å kjøpe på, fordi nå er vanlige harddisker blitt like dyre..." Eg må innrømme at eg ikkje heilt forstod logikken der... 2 Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Hehe, akkurat det samme tenkte jeg Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Enig i at det var en noe merkelig konklusjon, men de mener vel at dersom man er ute etter å kjøpe en ny drive akkurat nå så er det litt mindre ugreit å velge SSD i forhold til HD enn vanlig. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Niks, SSD er for dyrt kapasitetsmessig, og man må virkelig smi med RAID og sluke SATA porter. Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 SSD er vel først og fremst en "systemdisk", og det er vel her den kan konkurrere med de raskeste mindre diskene. På lagring derimot kan den ikke det. For eksempel WD green 2T koster nå ca. 1100 til 1400 (om du får fatt i da ) mens 8 stk 250G (240G) koster over 20 000. Nei, tiden er inne for å ta i bruk teknologi fra Atlantis, lagring i krystaller. Men da ville vel DLD blitt endra til å lagre alle detaljer, inklusiv lyd og det hele... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå