Gå til innhold

TV med lite refleksjon fra utvendig lys/vindu

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 50" LG Plasma i stuen. Problemet med denne er at lys fra vinduene reflekteres kraftig på skjermen, og på høylys dag kan man nesten ikke bruke den. Å flytte TVen til et annet sted i stuen er ikke mulig.

Vurderer nå muligheten for å kjøpe en ny TV og flytte plasmaen til et annet sted i huset. Spm. er hvilke tv-alternativer jeg har for å løse problemet. Om noen har erfaring med spesielle skjermer/TV-typer etc. som ikke lider av slike "lys-refleksjoner" mottar jeg tips med veldig stor takk! Tenkte i utg. pkt str i leiet 42"-50", om teknologien er plasma, lcd, whatever spiller ikke så stor rolle så lenge bildet er bra under alle "ventelige" lysforhold. Er det enkelte ting jeg bør unngå/ se etter når jeg kjøper ny?

Mange takk for innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Mange takk for innspill, men 20K blir i drøyeste laget. Burde opplyst om det innledningsvis, men tenker meg maks 10K.

Denne er super når det gjelder refleksjoner:

Super-TV

Den har noe som heter Moth-eye, et filter foran skjermen som eliminerer refleksjoner totalt. Rett og slett rått i motlys. Koster en god del, men tv'n er super på alle måter. Eneste ulempen er at den kommer kun i 46".

Lenke til kommentar

Hehe, tenkte meg det.

Har dessverre ingen brukbare alternativer i den prisklassen.

Du har ikke mulighet til å øke lysstyrken og sette på dynamisk kontrast på tv'n din på dagtid da? Jeg har en aldrende Panasonic plasma, og hvis jeg ser på tv på dagtid om sommer'n aktiverer jeg bare "dynamisk kontrast" og øker lysstyrken noe. Det gjør underverker for min del. Normalt har jeg den i filmmodus, der jeg har justert ned lysstyrke og kontrast betraktelig, samt slått av alle tullefunksjoner (som iht. til reklame skal gjøre bildet "bedre")...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...