Gå til innhold

Internett på en Sony Ericsson Xperia Active


Anbefalte innlegg

Hei.

Beklager, jeg er nok litt teknologisk-vanskeligstilt. Men håper virkelig noen her gidder å hjelpe meg.

Jeg pleide bruke WAP (tror jeg) til å koble til nett på mobilen min. Jeg brukte bare GPS i forhold til nettbruk, men det var veldig nyttig.

Men så har jeg ny mobi, og skjønner ikke bæret på hva jeg skal gjøre for å få nettkontakt. Altså, utenom å koble meg til en trådløs router i nærheten.

 

Det virker ikke som WAP er en mulighet lengre.

Så, i enkle ord ( ;) ) hvordan kan jeg komme på nett, på en måte hvor jeg bare betaler telleskritt på regningen. Og viktigst, hvordan stiller jeg dette inn?

 

Takk for alle hjelpfulle svar!

Namaste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må skrive inn APN fra din leverandør manuellt.

Hvis du kommer med hvilken leverandør du har, så har de helt sikkert en how-to på dette :)

 

Det er 3G som gjelder nå. Det finnes også masse apps til å ha oversikt over hvor mye datatrafikk du bruker.

 

Hm, okej. Jeg har Tele2 Champ... Then what? Må jeg kontakte dem? Eller finne en guide på deres nettsider?

Lenke til kommentar

Hm, okej. Jeg har Tele2 Champ... Then what? Må jeg kontakte dem? Eller finne en guide på deres nettsider?

Det finnes en "guide" ja.

 

Den finner du her :)

 

Å, tusen takk! :new_woot:

Men... siden du er så smart, og jeg så...ikke ( ;) ) og dette er ganske nytt for meg. Hvordan vet jeg nå mobilen er på nett? Jeg mener, blir nettet koblet fra automatisk når jeg ikke er inne på noen nett-program? Vil bare ikke få en svær regning i posten fordi jeg var på nett i en uke uten å vite det (om du skjønner). På den gamle mobilen var det greit, da var det en liten jordklode i det øverste høyre hjørnet når jeg var på nett...

Lenke til kommentar

Du må selv koble deg av og på. Du ser at du er på når du har enten: en G, H eller en E (alle er ved siden av to piler)

 

Ganske sikker på at du har en Widget til å få hurtig tilgang til å slå det av og på.

Hvis du trykker på "hjemmeskjermen" og holder fingeren inne (longpress) og velger widgets, finner du noe som heter Power Control Widget (tror den heter det) Og der kan du slå datatrafikk av og på slik at du slipper å gå inn på instillinger hver gang :)

 

Hvis du ikke finner en slik widget kan du evt laste ned en fra markedet.

Feks denne: https://market.android.com/details?id=com.curvefish.widgets.apnonoff&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5jdXJ2ZWZpc2gud2lkZ2V0cy5hcG5vbm9mZiJd

 

Og her er en app der du kan holder oversikten over hvor mye data du har brukt samt hvor mange sms og ringeminutter. Link: https://market.android.com/details?id=com.carl.trafficcounter&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5jYXJsLnRyYWZmaWNjb3VudGVyIl0.

Endret av Bibow
Lenke til kommentar

Tja, da jeg fikk min SE XA ble nett satt opp automatisk noen minutter etter at jeg startet den opp. Tror ikke jeg trengte gjøre noe selv, dette ble muligens gjort av "oppsettveilederen" som kjører ved første gangs start. Dersom dette ikke fungerer kan du gå inn på Meny -> Innstillinger -> Trådløst og nettverk -> Mobile nettverk - > Navn på aksesspunkt -> Nytt APN (den siste tar du fra menyknapen) og deretter legge inn info som oppgis fra din mobiloperatør.

Lenke til kommentar

Ganske sikker på at du har en Widget til å få hurtig tilgang til å slå det av og på.

Hvis du trykker på "hjemmeskjermen" og holder fingeren inne (longpress) og velger widgets, finner du noe som heter Power Control Widget (tror den heter det)

 

SE kaller Widgeter for "moduler", og den modulen som er aktuell her heter "Datatrafikk".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...