Gå til innhold

Enkel klokking av mus (Mx700)?


Anbefalte innlegg

Har en Eldre MX700 logitec mus som jeg bruker sammen med tilhørende tastatur på min nye bærbare med Win 7-64bit. Bruker den på full hastighet stilt i kontrollpanelet. Har målt den til 125 Hz med Mouse rate checker (Average).

Men dette er for tregt. Må flytte den så langt for å nå rundt på skjermen. Finnes noe enkel måte å trimme den på? Noe program?

Finner ikke originale drivere til musen som fungerer på Win 7/64..

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmmm, mulig jeg misforstår deg her - men dette er jo et valg i kontrollpanelet?

 

Open Mouse Properties by clicking the Start button , and then clicking Control Panel. In the search box, type mouse, and then click Mouse.

 

Click the Pointer Options tab, and then do any of the following:

 

To change the speed at which the mouse pointer moves, under Motion, move the Select a pointer speed slider toward Slow or Fast.

 

To make the pointer work more accurately when you're moving the mouse slowly, under Motion, select the Enhance pointer precision check box.

 

To speed up the process of selecting a choice when a dialog box appears, under Snap To, select the Automatically move pointer to the default button in a dialog box check box.

 

http://www.itechtalk.com/thread3626.html

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Det var Win 7 som fant driver. Logitec har ikke kompatibel driver til Win 7. Har prøvd i ettertid å legge inn original driver, men den var ikke kompatibel.

 

Kjører 2 skjermer, og må flytte musa ca 5 cm fra side til side på en skjerm, altså 10cm tilsammen. Tungvindt..

 

Hovedskjerm 1600*900 og den andre 1280x1024

Lenke til kommentar

Det mange kaller overklokking av musen er egentlig overklokking av USB-portens "poll"-rate (som arni90 nevner). Det vil si at ved å "overklokke musen" senker du tiden mellom hver gang USB-porten sjekker om det er nye data fra musen. Dette er ikke direkte relevant for ditt problem, da det du i beste fall oppnår er økt nøyaktighet på musepekeren, ikke økt bevegelse. Siden det ikke er sikkert at musen din er "heftig" nok til å sende ut nødvendig mengde data per tid er det ikke sikkert at du får en effekt i det hele tatt, og i verste fall vil andre USB-enheter slutte å fungere tilfredsstillende. I tillegg fører overklokkingen til økt CPU-forbruk.

 

Nå er det mulig at nettopp denne typen overklokking kan løse ditt problem, for eksempel fordi pollfrekvensen er for lav til at USB-porten får med seg hele din bevegelse av musen, men dette tviler jeg på at er tilfellet. Muligens er det likevel verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...