TotallyUseless Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Hei. Idag, så blinket olje lampen og varslet om at bilen trenger en oljeskift.. Det som er, er at jeg hadde planer om å dra til Sverige (Kjøpe mat, drikke, tobakk osv osv) Jeg bor sånn ca 40 min unna. Jeg tenkte kanskje å ta oljeskiften etter Sverige, for har ingen mat igjen. Kan det gå til helvete ved å kjøre til Sverige? Tenkte å vente til jeg har byttet olje for å være på den sikre siden, men bare sjekke om det er mulig å kjøre fram og tilbake (vil tilsvare 1 time og 30 min kjøring), om det er OK? Vet at mange vil foreslå å bytte olje så dra til Sverige for å være på den smarte siden, men bare lurer :-) Takk for hjelp på forhånd! Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 hva slags bil har du? hvis det bare er snakk om en påminnelse om periodisk oljeskift er det ikke noe problem. hvis det derimot er et varsel om lavt oljenivå, eller dårlig oljetrykk bør du ikke kjøre en meter engang. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Det er veldig få biler som har varssellys som sier når det er på tide å /skifte/ olje, da dette er ganske relativt. Hvis det er et varsel pga kjørte kilometer er det ikke noe problem. De aller fleste biler har varsellys som tennes ved lavt oljetrykk. Hvis oljetrykket faller har du enten en lekkasje internt eller VELDIG lite olje. Jeg regner med at du allerede har sjekket oljenivået med peilepinnen? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Med mindre det er en nybil og service lampa lyser og det faktisk er OLJELAMPA som lyser så burde du ikkje starte motoren før du har fått skiftet olja. Når oljelampa lyser så er trykket/nivået alerede forbi "kritistk" Alså at bilen og motoren kan havarere, det er lite koseligt. Ikkje ta sjangser med olje, spesielt ikkje når det er kaldt ute. Lenke til kommentar
TotallyUseless Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Jeg tar og bytter olje på bilen for vil helst være på den sikre siden jeg! Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå