Mothorax Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Hei. Jeg vurderer å skifte ut laptopen min som begynner å bli noen år gammel. Jeg ønsker en laptop som klarer å kjøre spill med brukbar grafikk. Etter å ha sett rundt på nett fant jeg Samsung 700G7A. Dette virker som en bra maskin med et godt skjermkort, men jeg finner ikke så mange skikkelige tester av den. Er det noen som har prøvd denne PCen eller vet om noen reviews? Fant bare middels relevante ting ved å google navnet på den... Ellers tar jeg imot forslag til andre maskiner om noen har noe bra å anbefale. Jeg har ikke så mange spesifikke krav utenom: 17 tommers skjerm, i7 quad-core prosessor og "bra" skjermkort :!:. Jeg vil helst ikke gå høyere i pris enn det Samsungen kosta, altså ca 14000kr. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Oppdaget nettopp denne selv, og jeg kjøpte den med en gang. Dustinhome har priset seg langt under de andre butikkene, og jeg er redd den går opp i pris hvis en ikke bestiller straks! Fant en god review via notebookcheck, kommer ikke inn på den her fra jobben men ta en titt der Edit: http://www.hardwarezone.com/review-samsung-series-7-700g7a-future-choice-pro-gaming Endret 9. november 2011 av Geirern Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg kjøpte den i forrige uke og er veldig fornøyd. Man kan sikkert få mer ytelse pr kr med barebone-laptop, ala multicom sine, men samsungen er nok bedre overall. Pluss: +God skjerm +Relativt støysvak, nesten lydløs under idle +Mindre og lettere enn de fleste andre gaming 17"-ere Minus: -Snodig strømkontakt med 5 ledere, den har løsnet et par ganger i løpet av en uke med laptopen i fanget. -Kunne vært enda stillere under idle. På tross av SVÆRT lave temperaturer, starter viften en gang annethvert minutt... -pris Bare å spørre hvis dere lurer på noe spesielt. Lenke til kommentar
Mothorax Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Takk for reviewen, Geirern! Fikk enda mer inntrykk av at det er en bra PC :!: Er den bestilt såpass nylig at du ikke har fått den enda? Gratulerer med ny PC, Axefjord :!:. Det er en del ting jeg lurer på; den er nesten lydløs under idle, men slår allikevel på viften en gang i blant? Hvor mye lyd snakker vi om? Jeg er glad i at laptopen jeg har nå er utrolig stillegående ved lett surfing på nett. Vil helst ikke ha en vifte som brått øker 1000-2000 rpm og like brått går ned igjen. Hvor mye lyd lager viftene under spilling? Her venter jeg selvfølgelig at det blir litt mer lyd. Følger det med software som måler temperaturen på de interne komponentene? Synd at kontakten er av den sære typen. Hvordan er batterilevetiden? I testen stod det ikke så mye om forskjellige spill og hvor bra ytelse du får. Hva er din erfaring? Jeg er også nyskjerrig på 3D-funksjonen. Hvor bra funker det? Antar det kun er spill som er spesielt skreddersydd til 3D som kan brukes. Det er spørsmålene jeg kommer på her og nå EDIT: Hva er forresten Turbo-symbolet for? Endret 9. november 2011 av Mothorax Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Takk for reviewen, Geirern! Fikk enda mer inntrykk av at det er en bra PC :!: Er den bestilt såpass nylig at du ikke har fått den enda? Gratulerer med ny PC, Axefjord :!:. Det er en del ting jeg lurer på; den er nesten lydløs under idle, men slår allikevel på viften en gang i blant? Hvor mye lyd snakker vi om? Jeg er glad i at laptopen jeg har nå er utrolig stillegående ved lett surfing på nett. Vil helst ikke ha en vifte som brått øker 1000-2000 rpm og like brått går ned igjen. Hvor mye lyd lager viftene under spilling? Her venter jeg selvfølgelig at det blir litt mer lyd. Følger det med software som måler temperaturen på de interne komponentene? Synd at kontakten er av den sære typen. Hvordan er batterilevetiden? I testen stod det ikke så mye om forskjellige spill og hvor bra ytelse du får. Hva er din erfaring? Jeg er også nyskjerrig på 3D-funksjonen. Hvor bra funker det? Antar det kun er spill som er spesielt skreddersydd til 3D som kan brukes. Det er spørsmålene jeg kommer på her og nå EDIT: Hva er forresten Turbo-symbolet for? Kjøpte den i går, så har den ikke før om et par uker Turbosymbolet begynner å lyse når du setter den i gamingmode virker det som. I forhold til spill hadde de en større test på notebookcheck angående skjermkortet. Samsungen inkluderer bedre CPU, så du kan forvente litt bedre tall enn de som de fikk. Les testen på: http://www.notebookcheck.net/Review-AMD-Radeon-HD-6970M-Graphics-Card.44438.0.html Virker meget lovende Lenke til kommentar
bChaos Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hvordan er temperaturen, den blir ikke varm bare av å stå idle? Har en HP DV7 som konstant spytter ut mengder med varmluft, og en vifte som konstant yter 100% Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Takk for reviewen, Geirern! Fikk enda mer inntrykk av at det er en bra PC :!: Er den bestilt såpass nylig at du ikke har fått den enda? Gratulerer med ny PC, Axefjord :!:. Det er en del ting jeg lurer på; den er nesten lydløs under idle, men slår allikevel på viften en gang i blant? Hvor mye lyd snakker vi om? Jeg er glad i at laptopen jeg har nå er utrolig stillegående ved lett surfing på nett. Vil helst ikke ha en vifte som brått øker 1000-2000 rpm og like brått går ned igjen. Hvor mye lyd lager viftene under spilling? Her venter jeg selvfølgelig at det blir litt mer lyd. Følger det med software som måler temperaturen på de interne komponentene? Synd at kontakten er av den sære typen. Hvordan er batterilevetiden? I testen stod det ikke så mye om forskjellige spill og hvor bra ytelse du får. Hva er din erfaring? Jeg er også nyskjerrig på 3D-funksjonen. Hvor bra funker det? Antar det kun er spill som er spesielt skreddersydd til 3D som kan brukes. Det er spørsmålene jeg kommer på her og nå EDIT: Hva er forresten Turbo-symbolet for? Takktakk Viften er temmelig lavfrekvent og har en "behagelig" lyd uansett idle eller gaming. Under idle slår grafikkviften seg på av og til, noe som merkes hvis det er helt stille rundt deg. Dvs den drukner lett i støy fra tv, kjøleskap og andre småting rundt i huset. Jeg la merke til det første dagen, men etterpå har jeg ikke tenkt på det. Under gaming (battlefield 3, ultra settings, fullHD!), bråker jo viftene litt. Lyden er fortsatt svært lav i forhold til en kompis sin multicom tilsvarende pc og drukner raskt med litt lyd på de glimrende høytalerne eller et headset. Selv under gaming er laptopen kald og man kan fint ha den i fanget, så lenge man ikke sperrer luftinntakene. 3D har jeg på stasjonæren (nvidia) og det har en tendens til å bli lite brukt. Jeg prøvde 3d på g700'en og det så ut til å funke finfint. Jeg antar det funker tilsvarende nvidia. Endret 10. november 2011 av Axefjord Lenke til kommentar
bChaos Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Ser ut til at dette blir min neste laptop Lenke til kommentar
Mothorax Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Var bra lesning det også, Geirern! Bra resultater på benchmark og stort sett veldig høye settings på spill! Tror det nærmer seg kjøp snart. Høres lovende ut dette, Axefjord! Litt støy fra viftene må en forvente av så kraftig skjermkort på laptop. Hvordan er batterilevetiden? Ifølge testen fikk de vel ca 90 minutter, men ville bare høre hva din erfaring var. Og er det en turbo-funksjon i prosessoren siden det står "turbo" rett under skjermen? EDIT: Sjekket akkurat sidene til Dustinhome. Fikk en mindre hyggelig overraskelse. "Dette produktet er utgått og kan ikke bestilles" Hva skjer? Du snakket om at du bestilte den i går, Geirern. Er den fortsatt på vei til deg eller har de leveringsproblemer? Håper den dukker opp igjen hos Dustinhome. Var en fin pris! Endret 10. november 2011 av Mothorax Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Aner ikke jeg! Ikke fått e-post, og ingen feilmeldinger under "mine ordre", så ettersigende skal alt være i orden. Får håpe alt går bra... edit: står beregnet leveranse 16.11 edit2: Intels i5 og i7-prosessorer har en overklokkingsfunksjon eller "turbo"-mode, som gjør at kjernene kjører raskere. "The base clock speed of the CPUs is relatively low, but because of a huge Turbo mode, the cores can dynamically overclock to up to 3.2 GHz (920XM). Therefore, the CPU can be as fast as high clocked dual-core CPUs (using single threaded applications) but still offer the advantage of 4 cores" Endret 10. november 2011 av Geirern Lenke til kommentar
Mothorax Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Da er vel din leveranse safe Hvis den ikke dukker opp igjen på Dustinhome blir den fort 2000 kr dyrere ved kjøp i andre nettbutikker. Er redd jeg må stille meg inn på det. Høres ikke feil ut med turbo-mode Bare temperaturen ikke blir farlig høy er jeg fornøyd. Har tidligere opplevd å se prosessor ligge stabilt ved 110 grader celcius på laptop. Måleren påstod i alle fall det Lenke til kommentar
arthon Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Det er en dedikert tråd i Bærbar seksjonen her i forumet om Samsung Series-7. Også dedikert tråd om alternativer som ASUS G74SX med noen bedre specs. som Dustin har til 15999.-, samme maskin som Komplett priser til 18950.-. Bærbar seksjonen; http://www.diskusjon...hp?showforum=72 ASUS G74SX CI7 2.0 16GB/910 GTX560M 3D 17.3" W7HP http://www.dustinhom...duct/5010601212 Matt, 17,3 " / 1920 x 1080 3D Intel Core i7 2630QM 2 GHz NVIDIA GeForce GTX 560M 160 GB, SSD + 750 GB, 7200 RPM, SATA, Mekanisk Finnes også i flere billigere varianter (doble hybrid HDD, enkel HDD, mindre RAM osv.) Endret 10. november 2011 av arthon Lenke til kommentar
Dasch Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Påminner meg fryktelig mye om MSI's nye laptops. Lenke til kommentar
Mothorax Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Asus'en der så bra ut, men Samsung'en ser ut til å passe meg bedre. Liker at Samsung har to stk 750GB harddisker og AMD Radeon HD 6970M som er hakket bedre enn NVIDIA GeForce GTX 560M. Samsung'en veier også mindre enn Asus'en. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Er man nødt til å bruke Samsung sine grafikkort drivere eller kan man oppgradere hos AMD? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Du kan oppgradere via Samsung, som har AMDs siste drivere. Du kan også oppgradere direkte med AMD Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Du kan oppgradere via Samsung, som har AMDs siste drivere. Du kan også oppgradere direkte med AMD Mange takk, det var det jeg ville høre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå