Gå til innhold

BF3 lag/hakking med god nok pc

Anbefalte innlegg

Hei. Opplever en hakking i BF3, både singleplayer og multiplayer. Har prøvd diverse ting uten hell. Opprettet en tråd på EA forumet, og der fant jeg ut av at det var en som hadde akkurat samme problemet som meg og han hadde samme specs.

Kan jeg poste link til tråden jeg opprettet hos EA?

Isåfall, her er det som er spurt om/gjort foreløpig:

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/7712154.page

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo selvsagt ha noe med hovedkortet å gjøre , se om det hjelper å deaktivere det integrerte lydkortet, noe som kan gi en ytelseøkning , sørge for at både bios og drivere til hovedkortet er oppdaterte og at det er nok kjøling til systemet.

BF3 er jo også flertråded og yter bedre med flere kjerner så det er kanskje ikke så rart at det kan bli lagg i store kart hvor mye skjer samtidlig eller i multiplayer.

Det kan jo også være at innstillingene dine av en eller annen grunn er korrupte og at det må en reinstall til for å fikse dette.

Lenke til kommentar

Jeg har allerede prøvd å deaktivere onboard lydkort, sjekket at drivere og BIOS er oppdatert til det siste. Temperaturene mine er mer enn lave nok! Er ganske nøye på at alt skal være kjølig i pcen, så alle viftene står på fullt hele veien og jeg har ikke noe problem med å ha det litt kjølig i rommet. Ja, tenkte på at det kanskje kunne vært prosessoren min. Men samtidig, skulle ikke en Core 2 Duo på 4 GHz klare å kjøre dette spillet på små maps, i det minste? Reinstall har jeg også allerede prøvd, og det hjalp ikke.

Ja, hvis det er en del som klager over det, så må det vel kanskje til en patch? Håper ikke at de bruker år og dag på å fikse en patch!

Lenke til kommentar

Da er det vel på tide å kjøpe nytt hovedkort+cpu ... Kjipt!

mas222: Jeg kjører også min prosessor på 4.0 GHz. Hvordan klarte du å lese 3.0 GHz? :p

Det er heller ikke FPS'en som er problemet. Det er hakking i spillet, der det henger seg opp 0,2 sekunder osv.. sånn småhakking hele tiden. Hakkingen er tilstede selv om FPS'en min ligger på oppimot 100.

Lenke til kommentar

Åja, lenge siden jeg har oppdatert der ^^

Minnet, altså at du har for lite RAM? Jeg har 8gb, burde ikke det være nok?

For meg er det egentlig helt tilfeldig når det er sånn hakking. Noen ganger er spillet helt ok, mens andre ganger er det helt jævlig. Funker ikke å restarte når dette skjer.

Endret av Minsc
Lenke til kommentar

Spillet lagger ikkje her med 980x @ 4200 og 6990+6970. Så det skader ikkje med god hardware heller. Onlinespilling med 64 spillere krever veldig mye cpu. En grunn for at 6 kjerner blir belasta med 70-80% under spilling ;)

Er jo mange som synes det går glatt med ett 6970 eller gtx580 med 1080p og alt på ultra også. Men det går ikkje glatt. Sånn er det med den saken. Folk er jo forskjellige, slik er det med alt :)

Lenke til kommentar

Tja, hvilke maps og hvor mange spillere osv...

Mye av tiden går det nok greit med dual core, men innimellom så blir belastningen for stor og du vil oppleve hakking og fps drop.

Men slik du forklarer det så høres det ut som du spiller på en dårlig server, enten for høy ping eller en server som lagger. Har opplevd begge deler selv men det er fordi jeg har valgt quickmatch og kommet inn på en server med for høy ping.

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Det blir ikke forårsaket av hvor mange spillere det er, hvor stort map, om det er eksplosjoner osv. Hvis det først lagger så gjør det det hele runden. Det kan like gjerne lagge på metro 32 player rush som på caspian border 64 player CQ large. Men det kan hende det har noe med forskjellige servere som gjør at det lagger. Jeg pleier å spille på tv2 sine servere der jeg får 20-25 i ping (fra nettleser), men jeg opplever forsatt lag noen ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...