Bing Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Skal etterhvert få litt nye servere her i butikken. I den forbindelse har jeg vurdert litt frem og tilbake om hvordan backup kan gjøres på en grei måte. Det jeg har kommet frem til er følgende: 1 stk kabinett (gjerne Rack) Hovedkort med Gb nettverk og USB 2.0 1 GB minne prosessor i "middelklasse" 1 stk 250 GB Harddisk - IDE og... (her kommer det....) 7 stk USB 2.0 Harddisker på +/- 200 GB Settes opp slik at andre servere (fil/print, Database, Terminal/Web) lagrer til denne, og så kjøres daglig full backup av backup-serveren til USB 2.0 diskene. Er det noen som ser betenkeligheter med dette opplegget ? Bing Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Det greieste er vel hvis all data som er verdt å ha sikkerhetskopi av blir lagret på én sentral server, som det så tas backup av..? Slik slipper du problemer hvis f.eks. en av maskinene er skrudd av, og samtidig slipper du å installere backup programvare på hver eneste maskin.. Lenke til kommentar
Bing Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Tja... Mulig "butikken" var litt misvisende Det kan være at vi kan kjøre alt på en server, men er usikker på at en server kan ta unna samtlige oppgaver uten at det går i sirup. Skal tross alt ha følgende ting opp å gå: MSN SQL-server MySQL-server MS Web-server MS Exchange Terminal-server m/minst 10 brukere Fil/print med mulighet for backup fra 40 brukere Kan være at det greier seg med en ny server som tar seg av Database, Terminalserver og Web, og så får vår "gode gamle" ta seg av Exchange, og fil/print. Tror uansett at vi satser på portable disker fremfor tape-backup Bing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå