-Just-Me- Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Hei, skal prøve å gjøre dette kort. Gikk ferdig 3 årig vgs i 2010. Hadde realfag. Jeg strøk på 3 eksamen på 3. året, men tok opp det ene. De 2 andre var religion (tar det som privatist) og Biologi 2. Skal få tatt dem til våren. Er nå i militæret, og dimmer i mars. Får jo 2 tilleggspoeng for førstegangstjenesten. SÅ til poenget: jeg regna ut mine karakterpoeng (og tok et utgangspunkt i at jeg får 3 i religion) og får da snittet 3,4. Jeg har tatt realfag (Matte S1 + S2, Fysikk 1, Kjemi 1 + 2, Biologi 1 + 2) og får da 3,5 poeng for dem til sammen. Siden jeg tar fagene opp igjen ETTER videregående, så får jeg vel sekundærvitnemål. Men disse tilleggspoengene av realfag og de av Forsvaret, jeg mister vel ikke dem siden jeg får sekundærvitnemål? Håper dere skjønner hva jeg mener Endret 8. november 2011 av The Catalyst Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 http://www.samordnaopptak.no/info/poengberegning/index.html Denne svarte vel mye på det jeg spurte om Hvis dere har noe å føye til, kjør på! Lenke til kommentar
stifa Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Du må heller ikke glemme alderspoengene! 2 for hvert år fylt f.o.m. 20 til 23. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 alle poeng som teller i førstegangskvota teller også i sekundærkvota. Militærpoeng og alderspoeng kun i sistnevnte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå