Refi Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Hei, jeg sliter med lag på multiplayeren, det er som å spille med 500 i ping, noe jeg egentlig ikke har. På scoreboardet in-game så viser det nesten altid 4/4 signalstreker og en sjelden gang 3/4. Ifølge pingtest.com har jeg 20 i ping og et ganske så stabilt nett. Jeg har prøvd å joina dedicated servers og vanlige servers, men jeg lagger like mye på begge. Jeg har aldri lagget som dette på noe annet spill før så jeg skjønner ikke hva som er problemet. Jeg har også åpnet portene: 3074 - 3074 og 27000 - 27050, og skrudd UPnP på. Takk på forhånd! Endret 8. november 2011 av manidress Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Hei, jeg sliter med lag på multiplayeren, det er som å spille med 500 i ping, noe jeg egentlig ikke har. På scoreboardet in-game så viser det nesten altid 4/4 signalstreker og en sjelden gang 3/4. Ifølge pingtest.com har jeg 20 i ping og et ganske så stabilt nett. Jeg har prøvd å joina dedicated servers og vanlige servers, men jeg lagger like mye på begge. Jeg har aldri lagget som dette på noe annet spill før så jeg skjønner ikke hva som er problemet. Jeg har også åpnet portene: 3074 - 3074 og 27000 - 27050, og skrudd UPnP på. Takk på forhånd! Er nok ikke feil på din side. Har snakket med ti-talls personer og samtlige merker det samme. Er nok serverne evt. noe i selve spillet som gjør dette. Opplevde det samme med black ops og det gikk over etter noen dager... Endret 8. november 2011 av Student of Life Lenke til kommentar
Refi Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 Hei, jeg sliter med lag på multiplayeren, det er som å spille med 500 i ping, noe jeg egentlig ikke har. På scoreboardet in-game så viser det nesten altid 4/4 signalstreker og en sjelden gang 3/4. Ifølge pingtest.com har jeg 20 i ping og et ganske så stabilt nett. Jeg har prøvd å joina dedicated servers og vanlige servers, men jeg lagger like mye på begge. Jeg har aldri lagget som dette på noe annet spill før så jeg skjønner ikke hva som er problemet. Jeg har også åpnet portene: 3074 - 3074 og 27000 - 27050, og skrudd UPnP på. Takk på forhånd! Er nok ikke feil på din side. Har snakket med ti-talls personer og samtlige merker det samme. Er nok serverne evt. noe i selve spillet som gjør dette. Opplevde det samme med black ops og det gikk over etter noen dager... Virkelig? Jeg trodde jeg var den eneste med unormal lagg. Ja, husker de første dagen i BO med massiv lagg. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Det er 'lag compensation' som tullar ting til for deg. Problemet er at alle blir "pressa" ned på same nivå, uavhengig av hastighet på linja. Eg har 120 MBit fiber, og viss eg spelar med andre nordmenn med ei dårleg adsl linje jobbar 'lag compensation' overtid, og øydelegg heile spel opplevinga mi, fordi den prøver å unngå at eg skal få noko fordelar over motstandarane som følgje av betre tilkopling. Det virkar derimot 'for bra' og øydelegg for alle ... Det eg har gjort no for å fikse dette er at eg har satt opp ein linuxboks med to nettverkskort, som køyrer ymse programvare. På denne linux boksen kan eg angi sjølv kor høg ping eg vil ha. Eg har i gjennomsnitt 15-20ms på forskjellige pingtestar rundt om, men har ved hjelp av dette verktøyet lagt til 50-60ms. På denne måten jamnar eg ut spelet, og lagg kompenseringa blir ikkje noko problem for meg. Har sett fleire der ute som brukar liknande metodar til å jukse, og har jo no insett kor lett det eigentleg er. Eg har forøvrig ein KD ratio på rett over 1.0 og er nøgd med det, eg er berre opptekjen av at eg får spelt spelet nokon lunde, og det irriterar meg at eg blir straffa for å ha god bandbreidde. Før og etter bilete under test: I denne testen angav eg linux maskina som gateway på PCen min. Legg merke til forskjellen på svartida til VG.no. No har eg angitt linux maskina som gateway på XBOXen, og treng berre finjustere kor lav evt høg ping eg må ha for at spelet skal væra mogleg å spele. Satsar på at ein patch kjem snart og fiksar dette. Endret 7. desember 2011 av Optimus Trasti 1 Lenke til kommentar
bas Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Dette her har jeg også tenkt på å gjøre flere ganger, men ikke helt visst hvordan. Kan du beskrive litt nærmere hvordan eksakt du har gjort dette, høyst interessant og relevant nemlig? Må man f.eks ha en dedikert pc som kjører Linux og bruke denne som gateway for Xbox? Endret 7. desember 2011 av Hårek Fjernet unødig sitering Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Ettersom dette særs ofte blitt brukt til juksing ynskjer eg eigentleg ikkje leggje ut så mykje info om korleis det blir gjort... Det skal etter sigende koma ein patch som ordnar dette ila dei neste vekene. For øvrig, for å setje opp ei slik maskin må du ha god kunnskap til unix system. Og pcen du brukar er naudt til å ha to nettverkskort, Lenke til kommentar
dredg Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Så det er spillet som er fundamentalt ødelagt for oss med bra linje på PC. Av en eller annen grunn kastet jeg bort penger på denne søpla i julen og tenkte jeg skulle spille litt i dag. Men det er jo totalt umulig grunnet denne grufulle laggen. Jaja, 400 kroner rett i dass da Lenke til kommentar
Refi Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Etter å ha spilt BF3 i flere måneder så har jeg funnet ut at jeg ikke gidder å bruke mer tid på å fikse et problem som jeg mener bør ha vært fikset fra dag en. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Høyrest fornuftig ut. IW gav ut ein patch som skulle ordne dette problemet. Men det (da-da-daaaaam) ordna ingenting. Dei har lagt inn denne lagg-kompensasjonen i spelet, og dei kjem aldri til å fjerne den, og dei kjem heller aldri til å få ordna det. Dei har tross alt, allereie fått pengane våre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå