Gjest Slettet+98172347 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Jeg trener 3-4 ganger i uka. Annenhver gang løping og sykling. Jeg er mosjonist og ikke spesielt ute etter å forbedre fart, men kondisjon. Prøver derfor å kjøre lange, rolige økter. "Problemet" er bare at jeg bevist/ubevist presser meg selv mer enn nødvendig, og øktene blir dermed mye hardere enn jeg planlegger. I følge Garmin så ligger alle øktene mine i øvre pulssone. Selv de som varer nærmere 2 timer. Men jeg merker jo at jeg uansett restituerer veldig bra. Bør jeg allikevel forsøke å ro ned, eller er det bare å gasse på? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Hvis du kjenner at får problemer med restitusjonen sakker du ned litt. Ellers ser jeg ikke noe problem. Tar du tiden? Blir tiden dårligere eller bedre fra gang til gang? Har du noen ondter? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98172347 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Hvis du kjenner at får problemer med restitusjonen sakker du ned litt. Ellers ser jeg ikke noe problem. Tar du tiden? Blir tiden dårligere eller bedre fra gang til gang? Har du noen ondter? - Ikke vondt noe sted. - Restitusjonen er bra. Ingen stivheter. - Løper lenger for hver uke - Løper raskere for hver uke Kan også legge til at jeg løper veldig jevnt. Første km og f.eks tiende km varierer kanskje bare 2-3 sekunder pr km. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Da vil jeg si du har stålkontroll over deg selv! Imponert. Kjør på. Merker du noe av det andre, ville jeg begynt å ta det litt med ro. Men så lenge du har fremgang er det ikke noe å bekymre seg for. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98172347 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Sånn jeg også ser på det. Jeg leser jo overalt hvor rolig langkjøringer skal være, men så lenge kroppen reagerer så bra så er det vel bare å gasse på som du sier. Og være oppmerksom hvis man skulle merke at ting skurrer. Lenke til kommentar
rapak1 Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Pulsklokke kan være en ide. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå