Kimelimm Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Heisann! Jeg tenkte bare for moroskyld (og kanskje læringens skyld) at vi kunne skrive opp hva vi pleide å spise, og sånn ca når. Jeg prøver febrilsk å slanke meg, noe som ikke er så veldig lett (kan ikke hardtrene, må ha moderat trening), og da hører jeg alltid at kosthold er en veldig stor del av vektnedgang. Jeg har dog ikke akuratt noe strukturert nazi-"200g ditt og datt" plan, men jeg fikk en snill venn av meg til å hjelpe meg med et basic nazi-opplegg. Det inngår egentlig bare å spise relativt normalt. Jeg har alltid vært en som har spist mye og beveget meg lite. (Trøstespising inkl), og dette har jeg måttet roe ned på. Jeg har bl.a kuttet ut all form for godteri og brus i uken (kan dog skli ut på en cola en gang iblandt av ren glemskhet). Ellers består det egentlig av 2 brødskiver / knekkebrød på morningen med noe annet enn sjokade/nugatti ( ) (Skinke, ost, leverpostei etc) med vann og "møllers tran(kapsler?)" Frukt om jeg blir sulten før matfriminuttet. På skolen så går det desverre i mye varmmat, noe jeg også må kanskje legge fra meg da jeg må spare middagslageret til middag og ikke lunch. Jeg skal nazifisere meg selv på at jeg skal ha knekkebrød/brød der og, med evt frukt. Så spiser jeg hva nå enn min mor lager til middag, er det veldig usunt, så må jeg begrense littegranne. Også ender det med at jeg spiser kveldsmat iform av brødskiver der og. ________________________________________________________________________________________________ Så, hva består din dag av ? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Treningsdag: 100g havregryn med rosiner og helmelk Proteinshake med 4dl melk Ca 400g ris med evt 300g svin eller 400g kyllingbryst + 3 egg og en god del grønnsaker 125g pasta med røkelaks og grønnsaker +diverse frukt Hviledag: En boks cottage cheese med banan og rosiner 4 kokte egg og et par brødskiver Laks, svin, lam, storfe e.l. pluss salat og/eller grønnsaker +diverse frukt. Ca noe slikt. 1 Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 Kjære pære, hvor lang tid bruker du på å tilbrede maten din? Står du og veier hva du skal ha for hvert måltid osv? :o Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Hahaha. Det går igrunn ganske fort. Det som tar litt tid er middag. Aldri mer enn 20-30 minutter. Neida, veier ikke alt. Bare ris, pasta og havregryn. Går veldig fort og greit når en har kjøkkenvekt! 1 Lenke til kommentar
Boondocker Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) 6:30 - Frokost - 1dl melk, 2xknekkebrød med alt. pålegg(normalt noe fra prior) - 160kcal~ - 8g proteiner. 11:30 - Lunsj - 6xKnekkebrød med alt.pålegg (^) el. 120g Tunfisk, 62,5g Ris, 100g Indisk Curry (Uncle Bens) - 400-450kcal~ - 35,9g proteiner. 3:00-4:00 - Post Workout (Etter Trening) - 2xScoop (70g) Proteinpulver (m. vann) - 240kcal - 48g proteiner. 5:00-6:00 - Middag - Tar det som blir servert av mor, alltid små posjener, fyrer på med grønsaker, hopper over hvit ris og poteter - 500kcal~ - 30g proteiner. 7:00-8:00 - Kvelds - Tunfisk karbonade/Kylling og ris/Tunfisk og ris - 400-450kcal~ - 30-40g proteiner. Ja dette er diettplanen min viss du lurer. Dette er bare en "kort" beskrivelse av min diettplan får å gi deg eg et eksempel. Prøver å ligge på 1600-1700kcal dagen. Er 170cm, 69kg, har gått ned fra 74kg. Tidligere i vår (Feb+) var eg 84kg. Endret 8. desember 2011 av rudsto Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) - Endret 14. januar 2015 av Double0Steven Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Spiser kokte egg, havregryn, cottage cheese, skiver med makrell i tomat, røkt laks eller tunfisk på til frokost. Gjerne omelett eller grov brød med kokt egg på skolen, kylling en gangv i blant. Havregryn før trening, banan under trening og kjøtt, kylling eller fisk til middag etter trening. Tar bare shakes rett etter trening, ellers er det maten som står for det meste av proteiner. Skyr og frukt på kveldene. Spiser veldig mye fisk og kylling fordi det er billig og sunt.. Jeg spiser generelt svært lite raske karbs ala sukker og chips og lite mat ala pizza, kebab ol.. Utenom det så belønner jeg meg med at jeg kan spise hva som helst av annen mat så lenge jeg får i meg rundt 150g proteiner rundt treningsdagene. Endret 9. desember 2011 av baBuShKa 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå