Gå til innhold

Skal USA invadere Iran også nå?

Anbefalte innlegg

USA var verdens første land til å utvikle atomvåpen. De er også verdens eneste supermakt. I tillegg er de et demokrati.

Iran er et grusomt og voldelig teokratisk diktatur som har truet med å utslette andre nasjoner, og et land med uhyre få venner i verden.

Man kan ikke forvente at Israel, USA, Saudi-Arabia og andre sunnimuslimske land vil sitte på hendene sine og se på at Iran utvikler slike våpen og truer hele kontinenter.

Har Iran noensinne invadert et annet land? Hvor lang tid var dette isåfall siden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye som tyder på at det blir action ja. Israel truer med angrep og sier at det er mer sannsynlig enn ikke, og Iran viker ikke angående atomprogrammet. I tillegg har de fått backingen fra rapporten.

Hvis Israel ikke hadde hatt planer om å sette kraft bak ordene hadde det vært lite poeng i å true med det. Det er en regel i internasjonal politikk: aldri true med krig hvis du ikke mener det, fordi hvis det blir avslørt at du bløffer ser du ut som en tosk. Hvis ikke Iran begynner å samarbeide, så må Israel gå til angrep.

WW3? Kan jeg ikke tro. For det første kommer ikke Israel til å gå inn med bakkestyrker, de sender droner og bomber de aktuelle anleggene fra lufta. Hvis Iran svarer kraftig mot den Israelske sivilbefolkningen er det ikke snakk om at Russland eller Kina kommer til å hjelpe dem. Russland og kina har null interesse av noen verdenskrig, de har nok annet å bekymre seg over og så populære er de iranske prestene ikke.

Hvis det skulle ende med full invasjon og Iransk regimeskifte kommer det til å bli et langdrygt helvete og dyrt som faen. Det hjelper lite å vinne i første runde mot folk som kriger underground år etter år. Full invasjon krever en plan for å vinne freden etterpå - de må få med seg lokalbefolkningen, bygge allianser og samarbeidspartnere både i Iran og utenfor, og holde orden i landet mens en ny regjering kommer på beina og sannsynligvis lenge etterpå. Vi snakker minst et tiårsprosjekt som kommer til å bli dyrt som et helvete.

Tror dere USA er interessert i noe sånnt nå som de har så sinnsykt store sosiale problemer internt? Eller er det slik at det virkelige problemet til USA idag ikke er økonomisk, men kulturellt, og at en storaksjon mot Iran kan ha en samlende effekt i den amerikanske befolkningen?

Hvis Israel angriper anleggene: Hvordan tror dere Iran vil svare? Hvis det blir full krig: hvor mye vil USA involvere seg? Hva tror dere kommer til å skje?

Lenke til kommentar

Israel/USA vil aldri tillate Iran med atombomber med det prestestyret som er der nå

Jeg tror dessverre USA kan finne på å tillate det. USA er ikke som de en gang var.

Det er Israel som kontrollerer USA, og som kontrollerer USAs millitære ressurser og bruker dem for å føre sine egne kriger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Israel/USA vil aldri tillate Iran med atombomber med det prestestyret som er der nå

Jeg tror dessverre USA kan finne på å tillate det. USA er ikke som de en gang var.

Det er Israel som kontrollerer USA, og som kontrollerer USAs millitære ressurser og bruker dem for å føre sine egne kriger.

No gleder eg meg virkelig til du kan bevise det her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

når angrepet på Iran kommer så vil 3. verdenskrig brake løs for alvor.

Det tror jeg ikke. Et par atombomber over Iran vil skremme vettet av alle som tenker på å yppe seg mot Vesten.

Vel, du får huske på hva jeg har sagt når angrepet på Iran kommer. Nå er det mulig at Iran angriper først, men resultatet blir det samme uansett.

Egentlig begynte 3 verdenskrig med angrepet på Libya, men det vil ikke brake løs for alvor før Iran blir angrepet, eller muligns angriper først.

Lenke til kommentar

når angrepet på Iran kommer så vil 3. verdenskrig brake løs for alvor.

Det tror jeg ikke. Et par atombomber over Iran vil skremme vettet av alle som tenker på å yppe seg mot Vesten.

Vel, du får huske på hva jeg har sagt når angrepet på Iran kommer. Nå er det mulig at Iran angriper først, men resultatet blir det samme uansett.

Egentlig begynte 3 verdenskrig med angrepet på Libya, men det vil ikke brake løs for alvor før Iran blir angrepet, eller muligns angriper først.

Du har missfortstått hva en verdenskrig er, selv om det ligger så åpent som mulig i navnet.

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du det blir en verdenskrig? Tror du seriøst at land som kina og russland kommer til å gidde å involvere seg bare for å forsvare det sinnsyke prestestyret i Iran?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...