Gå til innhold

Skal USA invadere Iran også nå?

Anbefalte innlegg

USA og Israel vil angripe Uran, det er bare et spørsmål om tid nå.

Iran forbereder seg også på krig, og det er ikke umulig at de angriper først om Israel og USA venter for lenge.

Ahmadinejad venter på den tolvte imam, og han tror at en stor ødeleggende krig i midtøsten vil føre til at den tolvte imam kommer tilbake. Så Ahmadinejad frykter ikke krig, han vil trolig starte den selv hvis de andre nøler for lenge.

Det vi ser utvikle seg i midtøsten nå, og faktisk har vært vitne til siden krigen i Afghanistan startet, er USA og Israels posisjonering foran angrepet på Iran, og når angrepet på Iran kommer så vil 3. verdenskrig brake løs for alvor.

Iran har ingenting å stille opp med mot USA og NATO og Israel, De har egentlig ingenting å stille opp med mot Israel alene en gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iran har ingenting å stille opp med mot USA og NATO og Israel, De har egentlig ingenting å stille opp med mot Israel alene en gang.

Det hadde ikke Afghanistan heller. Men som vi så (og fortsatt ser) der så er det ettervirkningene, og ikke krigen i seg selv, som er utfordringen.

Knus Irans atomvåpenprogram, problem solved. Borgerkrigen kan de ha for seg selv, den bryr eg meg fint lite om.

• Liker 1
Lenke til kommentar

når angrepet på Iran kommer så vil 3. verdenskrig brake løs for alvor.

Det tror jeg ikke. Et par atombomber over Iran vil skremme vettet av alle som tenker på å yppe seg mot Vesten.

Heldigvis ikke.

Det hadde ikke Afghanistan heller. Men som vi så (og fortsatt ser) der så er det ettervirkningene, og ikke krigen i seg selv, som er utfordringen.

Knus Irans atomvåpenprogram, problem solved. Borgerkrigen kan de ha for seg selv, den bryr eg meg fint lite om.

Det blir ingen borgerkrig dersom angrepet utføres riktig og Vesten etablerer et sivilisert styre der. Da vil krig være det siste iranerne ønsker å starte. De vil ønske fred, slik japanerne gjorde.

Endret av Stagiriten
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare være venner og invitere på te?

Hvis det noen gang skulle vært krig(noe det gjør om verden fortsetter slik)vil det ikke bare påvirke Iran og USA, men langt flere land.

Konklusjon:

World War 3

Endret av geting
Lenke til kommentar

Har USA råd til å gå til krig nå? Sliter de ikke allerede økonomisk pga Afghanistan og Irak? De må vel nesten ha private investorer for å gå til krig nå. Og hvor mye hjelp kan de forvente seg av et vaklende Europa. Flere land her som sliter økonomisk samtidig og jeg tror uenigheten om å gå til krig mot Iran ville vært stor.

Lenke til kommentar

Har USA råd til å gå til krig nå? Sliter de ikke allerede økonomisk pga Afghanistan og Irak? De må vel nesten ha private investorer for å gå til krig nå. Og hvor mye hjelp kan de forvente seg av et vaklende Europa. Flere land her som sliter økonomisk samtidig og jeg tror uenigheten om å gå til krig mot Iran ville vært stor.

Utgifter i krig går jo til Amerikansk industri, så USA kan faktisk tjene penger på det, om dem hadde gjort det på en riktig måte, noe dem ikke gjør.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare være venner og invitere på te?

Hvis det noen gang skulle vært krig(noe det gjør om verden fortsetter slik)vil det ikke bare påvirke Iran og USA, men langt flere land.

Konklusjon:

World War 3

Men Kina og Russland som er de eneste landene med en noenlunde mulighet til å slå tilbake på USA, er ikke dumme, de vet hva konsekvensene av en atomkrig er.

Lenke til kommentar

Heh...det er krigene som har gitt USA kjempegjelda de sliter med nå. Forklar hvordan et land kan tjene på krig når resultatet har fra tidligere har vært tap, tap og atter tap av både penger og menneskeliv?

Den amerikanske staten er lutfattig, men det amerikanske folk (sammenlagt) er vel noen av verdens rikeste i disse dager. ;)

Lenke til kommentar

Den amerikanske staten er lutfattig, men det amerikanske folk (sammenlagt) er vel noen av verdens rikeste i disse dager. ;)

Har ikke tenkt over dette, men er vel kanskje sant.

Litt skremmende at mesteparten av gjelden sitter i kinesiske storbanker.

Uansett liker jeg ikke tanken på krig noe særlig. Regner med det vil bli et blodbad uten like dersom det vil komme til en konflikt (som det antakeligvis vil bli).

Lenke til kommentar

Har ikke tenkt over dette, men er vel kanskje sant.

Litt skremmende at mesteparten av gjelden sitter i kinesiske storbanker.

Uansett liker jeg ikke tanken på krig noe særlig. Regner med det vil bli et blodbad uten like dersom det vil komme til en konflikt (som det antakeligvis vil bli).

Den store mesteparten sitter i amerikanske banker eller selskaper som låner ut til USA. Så pengene sitter som oftest i amerikanske hender.

Dog gjelden til Kina og andre land har blitt veldig høy nå, men ikke nærheten engang av mesteparten.

I en "storkrig" har økonomien lite å si, er mer snakk om tilgang på ressurs, god kunnskap og vilje innad landen.

Håper Iran innser at det smeller snart om de ikke legger seg flate og lar internasjonale forskere etc heller inspektere/jobbe i atomanleggene dems.

De må da skjønne at når presidenten sier at han skal fjerne et land fra kartet, at på det tidspunktet mister vi alle total troen på at disse atomanleggene kun er for energi.

• Liker 4
Lenke til kommentar

De må da skjønne at når presidenten sier at han skal fjerne et land fra kartet, at på det tidspunktet mister vi alle total troen på at disse atomanleggene kun er for energi.

Dette trenger ikke lyve så mye lenger, de har prøvesprengning i 2012/2013. Grunnen til at vi må angripe nå, er fordi de flytter fabrikker og kraftverk inn i fjellene.

Lenke til kommentar

På krigstokt med Israel? Han sier at de vil forsvare seg om de føler seg truet. Er det så unormalt i ditt hode? Å ikke la seg selv bli voldtatt, drept eller plyndret?

ligger ved denne linken som kan være av interresse http://www.side3.no/article3258516.ece

Her er bilder av noen konflikter i forrige århundre, med medfølgende tekst.

Israel har alltid rettferdigjort handlingene med at de har følt seg truet, personlig støtter jeg ingen. En sak har alltid to sider.

Lenke til kommentar

På krigstokt med Israel? Han sier at de vil forsvare seg om de føler seg truet. Er det så unormalt i ditt hode? Å ikke la seg selv bli voldtatt, drept eller plyndret?

Husk nå på at Iran har sagt at deres høyeste ønske i verden er å "voldta" Israel. Er det noen som handler i selvforsvar, er det Israel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...