Lycantrophe Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Jeg har veldig mange naboer, men mener at luci hadde en måte å se hvilke frekvenser i nærheten som er gjort. Hadde vært fint å få luci først. iwlist: Channel:3 Channel:6 Channel:6 Channel:7 Channel:9 Channel:2 Channel:11 Channel:11 Channel:2 Channel:13 Channel:6 Channel:13 Channel:6 Channel:6 Channel:6 Channel:1 Channel:3 Channel:6 Én av de er min. Also - hvordan resetter jeg fra shell? Endret 9. november 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Del Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 mtd -r erase rootfs_data Hadde ikke du kanal 6 da? Isåfall vil jeg anbefale deg å velge noe ingen andre har valgt, eksempelvis 8. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Den var det. Tenkte jeg skulle bytte til 8 eller 9 med en gang luci kom opp. Og der var luci oppe igjen. Endret 9. november 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Vel, hastighetene er noe bedre (starter på ~4MB/s, stabilt på 3.8MB/s), men mistenker at det kan være mer å hente. Lenke til kommentar
Del Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Sikkert et par MB/s mer å hente, men 4 er ikke ille. Du kan jo prøve deg frem med noen andre kanaler også. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Det er uansett milevis bedre enn hva det var. En STOR takk til deg, Del! Lenke til kommentar
Del Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Ingen årsak. Har du begynt å bruke USB-porten? For tiden har jeg en USB-disk der, og bruker den til filserver. Funker meget godt. Når jeg får rotet meg til det tenkte jeg å rigge opp VPN. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Har ikke brukt porten da jeg har en dedikert maskin som filserver. Burde nesten gjort det da, siden jeg kan. Endret 9. november 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Tja, dedikert filserver er jo stort sett det beste. Du kan jo også bare slenge inn en USB-penn, så har du plutselig ubegrenset plass til å installere fra pakkesystemet. Eller et web-kamera, så kan du ha din egen videoovervåking. Eller et lydkort, så har du en lydserver (pulseaudio ligger i pakkesystemet). Eller et 3G-modem, så kan du ha fail-over på nettverket. Har du testet wake-on-lan? Har du fått satt opp ssh-tilgang utenfra eller VPN? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Jeg har port forwarding til filserveren (den hoster også irssi+torrents). Derfra kan jeg fint nå resten av nettverket mitt, enten gjennom tunnel eller nested ssh. USB-penn var ikke så dumt, da kan jeg jo også se hva annet den kan gjøre (gjennom opkg). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå